search icon

Watchdog

Οι σχεδιασμοί για τα υπόλοιπα 23 δημόσια περιφερειακά αεροδρόμια

Στις προτεραιότητες της νέας ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών το σχέδιο ανάπτυξης των μικρών αεροδρομίων - Ποια αεροδρόμια θα μείνουν, λόγω μη ικανοποιητικών αποδόσεων, στο δημόσιο;

Οι μεγάλες καθυστερήσεις στις πτήσεις το φετινό καλοκαίρι και τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) για την επιβατική κίνηση δείχνουν πως αποτελεί προτεραιότητα και η αναβάθμιση των 23 κρατικών περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, δηλαδή των αερολιμένων που δεν έχουν ενταχθεί στο πακέτο των 14 περιφερειακών που διαχειρίζεται η Fraport Greece. Γι’ αυτό και το σχέδιο ανάπτυξης των μικρών αεροδρομίων, μέσω συμβάσεων παραχώρησης, βρίσκεται στις προτεραιότητες της νέας ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του Υπερταμείου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΥΠΑ, τα τρία πρώτα αεροδρόμια σε αύξηση κίνησης στο επτάμηνο του 2019, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018 περιλαμβάνονται στο κατάλογο των 23 περιφερειακών αεροδρομίων που παραμένουν στον έλεγχο του δημοσίου. Πρόκειται για τα αεροδρόμια των Ιωαννίνων (αύξηση 30% σε σχέση με το επτάμηνο του 2018), Λήμνου (αύξηση 18%) και Αγχιάλου (15,5%). Οι απόλυτοι αριθμοί των επιβατών που διακινήθηκαν από τα συγκεκριμένα αεροδρόμια είναι μικροί – για παράδειγμα το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων εξυπηρέτησε στο επτάμηνο 76.959 επιβάτες, αλλά οι αυξήσεις είναι μεγάλες με αποτέλεσμα οι υποδομές να βρίσκονται στα όριά τους και να απαιτείται αναβάθμιση.

Το μοντέλο με το οποίο θα αξιοποιηθούν τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια φαίνεται πως αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση καθώς τα στελέχη της βλέπουν πως οι δυσλειτουργίες των αεροδρομίων προκαλούν πλήγμα στην ανάπτυξη του τουρισμού. Εδώ είναι, όμως, που αρχίζουν τα δύσκολα. Θα ακολουθηθεί το μοντέλο των δύο ή τριών «πακέτων» αεροδρομίων όπως συνέβη με τα δύο «πακέτα» των μεγάλων περιφερειακών αεροδρομίων που πέρασαν υπό τη διαχείριση της Fraport Greece; Μήπως κάποια αεροδρόμια, που έχουν τις καλύτερες προοπτικές ανάπτυξης, μπορούν να παραχωρηθούν ξεχωριστά; Ποια αεροδρόμια θα μείνουν, λόγω μη ικανοποιητικών αποδόσεων, στο δημόσιο;

Ο τέως υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης είχε ανακοινώσει πως θα παραχωρηθεί αυτόνομα το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, για την ανάπτυξη του οποίου δείχνει σοβαρό ενδιαφέρον ο όμιλος Κωνσταντακόπουλου, που ελέγχει, μεταξύ άλλων, το τουριστικό συγκρότημα Costa Navarino. Πριν από λίγους μήνες είχε προσληφθεί από το υπουργείο και η Λάμδα Χρηματοοικονομικοί Σύμβουλοι η οποία ανέλαβε να καταθέσει ολοκληρωμένη πρόταση αξιοποίησης των 23 κρατικών περιφερειακών αεροδρομίων.

Πρόκειται για τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Καστοριάς, Νέας Αγχιάλου, Καλαμάτας, Άραξου, Λήμνου, Χίου, Ικαρίας, Σκύρου, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Σύρου, Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Σητείας, Λέρου, Κάσου, Καρπάθου, Κυθήρων και Καστελόριζου.

Exit mobile version