Νο1 trend στα social media το υπερμεγέθες θερμός με καλαμάκι Quencher της Stanley που πωλείται αντί 45 δολαρίων και έχει κάνει τους Αμερικανούς να διανυκτερεύουν σε ουρές έξω από τα καταστήματα για να το αποκτήσουν.
Η ιστορία του πιο viral προϊόντος ξεκίνησε πριν από 111 χρόνια και οφείλεται σε έναν φούρνο και μία διάγνωση φυματίωσης.
Το Quencher της Stanley ήταν το Νο1 δώρο που ζήτησαν για τα Χριστούγεννα οι Millennials και οι GenZers στην άλλη όχθη του Ατλαντικού και εξαφανίζεται από τα ράφια μέσα σε λίγα λεπτά.
Ποιος χρειάζεται να κουβαλά μαζί του ένα λίτρο ζεστού καφέ όλη μέρα; Ευτυχώς για την εταιρεία που κατάφερε να δεκαπλασιάσει τις πωλήσεις της, πολλοί.
Όμως πίσω από την απόλυτη μανία του 2024, κρύβεται μια ιστορία που ξεκίνησε το 1913, όταν ο William Stanley Jr. άρχισε να δουλεύει για την General Electric, όπου εφηύρε έναν φούρνο. Αν και έως τότε ζούσε στο Πίτσμπεργκ, η φυματίωση τον ανάγκασε να επιστρέψει στο Great Barrington της Μασαχουσέτης, όπου είχε περάσει τα παιδικά του χρόνια, ζώντας με τους παππούδες του.
Εκεί, συνήθιζε να κάνει εκδρομές και κάμπινγκ και συνειδητοποίησε ότι χρειαζόταν ένα καλό δοχείο με μόνωση για να κρατά τα υγρά του ζεστά ή κρύα, όπως γράφει η El Pais.
Ο Stanley χρησιμοποίησε τις ίδιες γνώσεις για το ατσάλι, τις μονώσεις και τις θερμοκρασίες που του είχαν επιτρέψει να εφεύρει τον φούρνο του, για να φτιάξει ένα θερμός, την πατέντα για το οποίο κατοχύρωσε τον Αύγουστο του 1912.
Έναν χρόνο αργότερα είχε στήσει την εταιρεία του και έως το 1924 είχε καταφέρει να παράγει περίπου 800 με 900 τέτοια θερμός την ημέρα. Όμως ενώ ο Stanley ήταν καλός στις εφευρέσεις, δεν ήταν και τόσο καλός στις business. Έτσι, πούλησε την εταιρεία του το 1933. Το 2002, αυτή πέρασε στα χέρια της αμερικανικής πολυεθνικής PMI.
Και από εκεί ξεκινά η μανία με τα Stanley. Το brand άρχισε να επεκτείνεται και να κυκλοφορεί νέα προϊόντα, με το Quencher να βγαίνει στα καταστήματα το 2016.
Την εποχή εκείνη, ήταν απλά άλλο ένα προϊόν, ώσπου το 2020, τα ηνία της PMI πέρασαν στον Terence Reilly, τον άνθρωπο που είχε κάνει τα Crocs μόδα σε όλο τον κόσμο.
Ο Reilly ήξερε πώς να πείθει την αγορά ότι «πρέπει» να αποκτήσει ένα αντικείμενο.
Έτσι, αναζητώντας έναν τρόπο να τονώσει τη ζήτηση για τα προϊόντα της PMI, ανακάλυψε το σάιτ μίας μπλόγκερ, της Ashlee LeSueur (The Buy Guy), η οποία λάτρευε τα Quencher.
Την εποχή εκείνη, τα μπουκάλια αυτά ήταν όλο και πιο δυσεύρετα, καθώς λόγω της χαμηλής ζήτησης, η εταιρεία δεν έφτιαχνε πολλά. Όμως οι δυο τους έκλεισαν μια συμφωνία και ο Reilly πούλησε στην LeSueur 10.000 θερμός, για να τα μεταπωλήσει στους followers της.
Για την μπλόγκερ ήταν ένα τεράστιο ρίσκο, καθώς χρειάστηκε να επενδύσει όλες της τις οικονομίες. Όμως, κατάφερε να πουλήσει τα πρώτα 5.000 μπουκάλια μέσα σε 4 μέρες. Τα υπόλοιπα 5.000 πουλήθηκαν μέσα σε μία ώρα.
Τότε, και οι δύο πλευρές κατάλαβαν ότι το προϊόν είχε τεράστιες δυνατότητες και συνεργάστηκαν για να σχεδιάσουν και νέα Quenchers.
Η Stanley κυκλοφόρησε περισσότερα από 100 νέα χρώματα, ειδικές εκδόσεις, προσωποποιημένα μοντέλα και αξεσουάρ για τα μπουκάλια, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις της να εκτοξευτούν κατά 275% από το 2020 έως το 2021.
Η εταιρεία έχει πουλήσει πάνω από 10 εκατ. Quencher, καθώς το hashtag #StanleyTumbler έχει πάνω από 700 εκατ. views στο TikTok.
Είχε, βέβαια, και την τύχη με το μέρος της. Τον Νοέμβριο του 2023, στα social media έγινε viral το βίντεο μιας Αμερικανίδας, η οποία έδειχνε ότι το αυτοκίνητό της είχε καταστραφεί έπειτα από πυρκαγιά. Τα πάντα είχαν καεί, εκτός από το Stanley που είχε στην θήκη του αυτοκινήτου. Όταν το άνοιξε, τα παγάκια δεν είχαν καν λιώσει. Περίπου 100 εκατ. άτομα είδαν το βίντεο αυτό και ο CEO της Stanley αποφάσισε να παρέμβει: Της χάρισε όχι μόνο ένα νέο μπουκάλι, αλλά και ένα νέο αυτοκίνητο.
Έως τον Ιανουάριο του 2024, αγοραστές έκαναν ουρές τη νύχτα έξω από τα καταστήματα για να αγοράσουν τις νέες φουρνιές των Stanley, όπως έκαναν κάποτε για το νέο iPhone.
Σήμερα, τα μπουκάλια των 45 δολαρίων πωλούνται στο eBay για 200 ή ακόμα και 300 δολάρια.
Διαβάστε ακόμη
ΟΟΣΑ: Πολύ νωρίς για να κηρύξουν οι κεντρικές τράπεζες «νίκη» επί του πληθωρισμού
EEA: Παράλογο να εξαιρούνται οι επιχειρήσεις franchise από το ΕΣΠΑ – Επιστολή παρέμβαση
Οι Έλληνες εφοπλιστές εγκαταλείπουν το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου (γράφημα + πίνακας)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ