Σε μια ομοσπονδιακή δικαστική αίθουσα, ο διάσημος σχεδιαστής μόδας Μάικλ Κορς μίλησε για τη μεγάλη πρόκληση του να παραμείνει κανείς επίκαιρος σε έναν κόσμο όπου οι μάρκες μπορούν να γίνουν περισσότερο ή λιγότερο δημοφιλείς  με βάση τα viral βίντεο στο TikTok και τις φωτογραφίες των τσαντών στα χέρια διασημοτήτων, όπως η Τέιλορ Σουίφτ και η Μπιγιόνσε.

Ο Κορς έδωσε κατάθεση στο πλαίσιο δίκης για μονοπωλιακές πρακτικές στο Μανχάταν, καθώς η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC) προσπαθεί να εμποδίσει την εξαγορά της Capri από την Tapestry ύψους 8,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η συμφωνία, μετά τη έγκρισή της θα έθετε  έξι μάρκες μόδας κάτω από μια ενιαία εταιρεία: Την Coach, Kate Spade και Stuart Weitzman της Tapestry, με τα Versace, Jimmy Choo και Michael Kors της Capri.

Ο Κορς ίδρυσε την ομώνυμη μάρκα του το 1981 σε ηλικία 22 ετών και εξακολουθεί να είναι ο επικεφαλής δημιουργικός διευθυντής της. Τη Δευτέρα, η FTC τον κάλεσε για να καταθέσει. Ωστόσο, στις παρατηρήσεις του, ο Κορς περιέγραψε πώς ακόμη και οι παραδοσιακές μάρκες, όπως η δική του, μπορεί να χάσουν σύντομα το ενδιαφέρον των αγοραστών, παρά τις προσπάθειές τους.

«Ως brand, μερικές φορές θα είσαι πολύ trendy», είπε. «Μερικές φορές θα είσαι μέτριος. Μερικές φορές δεν θα αρέσεις».

Αναγνώρισε ότι η ομώνυμη εταιρεία του έχει σημειώσει πτώση και χρειάζεται ανανέωση.

«Νομίζω ότι έχουμε φτάσει στο σημείο εξάντλησης της μάρκας», είπε.

Η FTC έχει υποστηρίξει εταιρείες όπως η Coach και η Michael Kors, αν συνδυαστούν υπό τον ίδιο ιδιοκτήτη, θα δημιουργούσαν έναν κολοσσό στην βιομηχανία τσάντας. Υποστήριξε ότι θα είχαν τη δύναμη να θέσουν πιο υψηλές τιμές για τους πελάτες, προσφέροντάς τους τα ίδια ή και λιγότερο ποιοτικά προϊόντα.

Οι δικηγόροι των Tapestry και Capri, από την άλλη πλευρά, αμφισβήτησαν τις αναφορές της FTC για συγχώνευση. Έχουν πει ότι ο ανταγωνισμός έχει αυξηθεί, καθώς οι πελάτες εξετάζουν τόσο ακριβότερες πολυτελείς μάρκες όσο και φθηνότερα είδη γρήγορης μόδας. Έδωσαν έμφαση στο ότι οι πελάτες μπορούν πλέον να ψωνίζουν από διαδικτυακές πλατφόρμες, σε πολλές από τις οποίες πωλούνται μεταχειρισμένα είδη.

Οι μετοχές της Capri, η οποία περιλαμβάνει την Michael Kors, αντικατοπτρίζουν τη δύσκολη πορεία που περιέγραψε ο Κορς. Από το απόγευμα της Δευτέρας, η μετοχή της εταιρείας έχει υποχωρήσει περίπου 24% μέχρι στιγμής φέτος. Αυτό απέχει πολύ από τα κέρδη του S&P 500 (περίπου 18%) και την άνοδο της Tapestry κατά περίπου 17%, σύμφωνα με το CNBC.

Στο πρόσφατο οικονομικό τρίμηνο που έληξε στα τέλη Ιουνίου, τα έσοδα της Michael Kors μειώθηκαν κατά 14,2% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

«Συνεχίζω να μελετώ τη βιομηχανία της μόδας και αντλώ έμπνευση περνώντας χρόνο στους ορόφους των καταστημάτων, μιλώντας με τους πελάτες ή παρατηρώντας ανθρώπους σε μέρη όπως τα αεροδρόμια», δήλωσε ο Κορς. Ακόμη και ως βετεράνος του κλάδου, είπε ότι πρέπει να «κινείται με ευελιξία».

Για παράδειγμα, μίλησε για την Aupen, μια νεοεισερχόμενη εταιρεία στον κλάδο των τσαντών: «Όταν είδα μια φωτογραφία της Τέιλορ Σουίφτ να κρατάει μια από τις τσάντες της εταιρείας, πήγα στον ιστότοπο της εταιρείας και αυτός κατέρρευσε», είπε.

«Αυτό δείχνει τη δύναμη που έχουν οι γυναίκες όπως η Τέιλορ Σουίφτ στον κλάδο», είπε.

Σε μια άλλη κατάθεση τη Δευτέρα, ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Macy’s, Τζεφ Γκενέτ, δήλωσε ότι και οι λιανοπωλητές «το νιώθουν όταν οι μάρκες χάνουν μέρος της απήχησής τους». Ο Γκενέτ, ο οποίος συνταξιοδοτήθηκε στις αρχές του τρέχοντος έτους, δήλωσε ότι οι πωλήσεις του πολυκαταστήματος «έπεσαν επειδή στηρίχτηκε υπερβολικά στο εμπορικό σήμα του Michael Kors». Είπε ότι η μείωση της τιμής των τσαντών του Michael Kors οδήγησε σε «μια κακή πορεία για το Macy’s όταν ήμουν ακόμα εκεί».

Διαβάστε ακόμη:

ΡΑΑΕΥ: Όλοι οι προμηθευτές ρεύματος «πέρασαν» τη Θετική Αναφορά για τον Ιούλιο

Μειώνονται οι εισαγωγές  στην Κίνα και η φορτηγός ναυτιλία δεν… αισθάνεται καλά

Στοίχημα για την ελληνική οικονομία η πιστωτική επέκταση των τραπεζών

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ