Η δημοτικότητα της Bluesky έχει φτάσει στα ύψη μετά τις προεδρικές εκλογές της Αμερικής στις αρχές του μήνα, και ξαφνικά αποτελεί μεγάλο ανταγωνιστή του X του Έλον Μασκ και του Threads από τη Meta. Αλλά η διευθύνων σύμβουλος, Τζέι Γκρέιμπερ, έχει κάποια προειδοποιητικά λόγια για τους πιθανούς αγοραστές: Η Bluesky είναι «δεν θα είναι εύκολο να εξαγοραστεί από δισεκατομμυριούχους».

Σε συνέντευξή της την Πέμπτη στην εκπομπή «Money Movers» του CNBC, η Γκρέιμπερ δήλωσε ότι η Bluesky έχει σχεδιαστεί με τρόπο τέτοιο ώστε να δώσει στους χρήστες «τη δυνατότητα να εγκαταλείψουν την πλατφόρμα μαζί με τους οπαδούς τους», γεγονός που θα μπορούσε να ανακόψει πιθανές προσπάθειες εξαγοράς.

«Αν κάποιος αγόραζε την Bluesky, ή αν η εταιρεία κατέρρεε, τα πάντα είναι ανοιχτού κώδικα», δήλωσε η Γκρέιμπερ. «Αυτό που συνέβη στο Twitter δεν θα μπορούσε να συμβεί σε εμάς».

Η Γκρέιμπερ αναφερόταν στον τρόπο με τον οποίο εκατομμύρια χρήστες εγκατέλειψαν το Twitter, (το τωρινό X), αφού ο Μασκ το αγόρασε το 2022. Το Bluesky έχει τώρα πάνω από 21 εκατομμύρια χρήστες, που εξακολουθούν να επισκιάζουν το X και το Threads.

Η X και η Meta δεν ανταποκρίθηκαν αμέσως σε αιτήματα για σχόλια.

«Το Threads έχει περίπου 275 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες», δήλωσε τον Οκτώβριο ο διευθύνων σύμβουλος της Meta, Μαρκ Ζούκερμπεργκ. Αν και ο Μασκ δήλωσε τον Μάιο ότι «το X έχει 600 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες», η εταιρεία πληροφοριών αγοράς Sensor Tower εκτιμά ότι από τον Οκτώβριο, το Χ έχει στην πραγματικότητα 318 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες.

Η Bluesky δημιουργήθηκε το 2019 ως ένα εσωτερικό έργο του Twitter κατά τη διάρκεια της δεύτερης θητείας του Τζακ Ντόρσεϊ ως CEO και έγινε ανεξάρτητη εταιρεία κοινής ωφέλειας το 2022. Τον Μάιο του τρέχοντος έτους, ο Ντόρσεϊ δήλωσε ότι δεν είναι πλέον μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Bluesky.

«Το 2019, ο Τζακ είχε ένα όραμα για το πώς να κάνουμε την Bluesky ακόμα καλύτερο σαν κοινωνικό μέσο. Επέλεξε εμένα για να υλοποιήσω την ιδέα του και του είμαστε όλοι πραγματικά ευγνώμονες που μας ανέθεσε την αποστολή αυτή», δήλωσε η Γκρέιμπερ, η οποία προηγουμένως ίδρυσε το Happening, ένα κοινωνικό δίκτυο που επικεντρώνεται σε εκδηλώσεις. «Χτίζουμε ένα κοινωνικό δίκτυο ανοιχτού κώδικα, το οποίο ο καθένας μπορεί να χρησιμοποιήσει και να αναπτύξει. Είναι κάτι που διαφέρει ριζικά από οτιδήποτε έχει υπάρξει στα κοινωνικά μέσα στο παρελθόν. Κανείς δεν ήταν τόσο ανοιχτός, τόσο διαφανής και δεν έδωσε τόσο πολύ έλεγχο στα χέρια των χρηστών».

«Μέρος του επιχειρηματικού σχεδίου της Bluesky περιλαμβάνει την προσφορά συνδρομών που θα επιτρέπουν στους χρήστες να έχουν πρόσβαση σε ειδικά προγράμματα», σημείωσε η Γκρέιμπερ. Είπε επίσης ότι η Bluesky σκοπεύει να προσφέρει περισσότερες δυνατότητες και εργαλεία για άλλους προγραμματιστές, προκειμένου να επεκτείνει και να ενισχύσει την κοινότητα ανάπτυξης της».

Η Γκρέιμπερ δήλωσε ότι η Bluesky «έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο να επιτρέπει στους διαφημιστές να στέλνουν αλγοριθμικά προτεινόμενες διαφημίσεις στους χρήστες».

«Υπάρχουν πολλά που δεν πρόκειται να κάνουμε για την κερδοφορία», δήλωσε η Γκρέιμπερ. «Δεν πρόκειται να φτιάξουμε έναν αλγόριθμο που απλώς θα πετάει διαφημίσεις στους χρήστες. Δεν είναι αυτό το μοντέλο μας».

Η Bluesky έχει δει περιόδους μεγάλης ανάπτυξης στο παρελθόν. Τον Σεπτέμβριο, οι μηνιαίοι χρήστες της αυξήθηκαν κατά 2 εκατομμύρια, αφού η λειτουργία του X στη Βραζιλία διακόπηκε λόγω παραβατικού περιεχομένου και σχετικών νομικών ζητημάτων.

Τον Οκτώβριο, η Bluesky ανακοίνωσε ότι συγκέντρωσε 15 εκατομμύρια δολάρια σε έναν γύρο χρηματοδότησης υπό την ηγεσία της Blockchain Capital. Η εταιρεία έχει συγκεντρώσει συνολικά 36 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το Pitchbook.

Διαβάστε ακόμη:

Ρεύμα: Ο χειμερινός φόρος στην ηλεκτροπαραγωγή και η σπαζοκεφαλιά των επιδοτήσεων 

Ώθηση σε χρυσό και πετρέλαιο λόγω των γεωπολιτικών αναταραχών

myΘέρμανση: Περισσότερες από 70.000 αιτήσεις νοικοκυριών κάθε ημέρα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα