Εκατοντάδες βιβλία συνομωσίας για την Covid-19 προωθούνται σήμερα στην διαδικτυακή πλατφόρμα του γίγαντα ηλεκτρονικού εμπορίου.
Η Amazon φαίνεται πως έχει πλουτίσει εκμεταλλευόμενη την παραπληροφόρηση που συνδέεται με την πανδημία του κορωνοϊού.
Πολλές δημοφιλείς ηλεκτρονικές πλατφόρμες, όπως η Facebook και το Twitter,
έχουν ήδη αποφασίσει να βάλουν τέλος στη διάδοση των fake news που σχετίζονται με το ζήτημα της πανδημίας.
Ωστόσο, σύμφωνα με τα όσα μεταδίδει το Politico, κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί στην amazon.
Η εταιρεία, από ότι φαίνεται δεν διστάζει να εκμεταλλευτεί τις θεωρίες συνωμοσίας προς όφελός της.
Ειδικότερα, σε πολλούς ευρωπαϊκούς και αμερικανικούς ιστότοπους της εταιρείας, περισσότερα από 80 βιβλία σχετίζονται με την μη ύπαρξη της πανδημίας.
Πολλοί είναι οι αρνητές του κορωνοϊού αλλά και μέλη της QAnon – κίνημα συνωμοσιολόγων- που επιλέγουν την Amazon για να προωθήσουν και αυξήσουν τελικά τις πωλήσεις των βιβλίων τους.
Βιβλία των οποίων το περιεχόμενο σχετίζεται με θέματα όπως «η πανδημία είναι ένα ψέμα»,
«τα εμβόλια είναι επιβλαβή- μην εμβολιαστείτε» αλλά και «τα lockdown είναι μέσα εξανδραποδισμού του ανθρώπινου είδους που επιβάλλονται εσκεμμένα από τις κυβερνήσεις»,
προωθούνται με συγκεκριμένους αλγόριθμους από την Amazon για να βρίσκονται ψηλά στις αναζητήσεις. Φυσικά, ως αμφιλεγόμενα ζητήματα πωλούνται και πιο εύκολα
– κάτι που γνωρίζει πολύ καλά η εταιρεία και προσπαθεί να εκμεταλλευτεί ώστε να αυξήσει τα έσοδά της.
Η πολιτική της Amazon
Στην Amazon, πολλά από τα βιβλία κατά της COVID-19,
είτε αυτο-δημοσιεύονται είτε προωθούνται από μικρούς εκδοτικούς οίκους, στη συνέχεια εκτυπώνονται και πωλούνται μέσω του τμήματος εκδόσεων της εταιρείας.
Ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου λαμβάνει συνήθως τουλάχιστον το 1/3 όλων των πωλήσεων ηλεκτρονικών βιβλίων. Ακόμη, δικαιούται το 15% επί των πωλήσεων,
όταν πρόκειται για πωλήσεις παραδοσιακών βιβλίων, σύμφωνα με τις πολιτικές της εταιρείας.
Έτσι, βιβλία όπως το «Vaccines Are Dangerous – And Don’t Work» του Βέρνον Κόλμαν, επικριτής των εμβολίων έγιναν best-seller στην πλατφόρμα.
Αλλαγή πλεύσης
Κατά τη διάρκεια του 2020, το ενδιαφέρον στράφηκε στον τρόπο με τον οποίο τα μεγαλύτερα κοινωνικά δίκτυα – Facebook, Google και Twitter – διαχειρίστηκαν το γεγονός ότι είχαν γίνει hotbeds για την άνθιση της παραπληροφόρησης που συνδέεται με την Covid- 19.
Ωστόσο, καθώς αυτές οι εταιρείες έλαβαν μέτρα για την οριστική απομάκρυνση τέτοιου είδους υλικού
από τις πλατφόρμες τους, οι διαδικτυακοί χρήστες έχουν στραφεί τώρα σε άλλα διαδικτυακά μέσα όπου δεν υπάρχει αντίστοιχος περιορισμός και αυστηρός έλεγχος – όπως είναι η Amazon
προκειμένου να διαδώσουν τις θεωρίες συνωμοσίας τους στο ευρύ κοινό.
Από το καλοκαίρι, το Spotify, το Soundcloud και άλλες υπηρεσίες ροής ήχου έχουν σημειώσει σημαντική αύξηση στα συνωμοτικά podcast.
Ως απάντηση της Amazon σε όσους την κατηγορούν,
η εταιρεία υποστηρίζει πως προσφέρει στους χρήστες της μια μεγάλη γκάμα βιβλίων που περιλαμβάνουν όλες τις απόψεις γύρω από το συγκεκριμένο ζήτημα.
Αν και ο τεχνολογικός κολοσσός έχει προχωρήσει στην αφαίρεση αρκετών βιβλίων που προωθούν τα fake news και τις θεωρίες συνωμοσίας γύρω από την πανδημία,
ωστόσο, δεν έχει συγκεκριμένους κανόνες που να συνδέονται με την οριστική λύση του προβλήματος αυτού.
Διαβάστε ακόμη:
Σε ποιον ήθελε ο Μασκ να πουλήσει την Tesla αλλά τον… έστησε στο ραντεβού!
Καγκελάριος ή CEO: Τι είναι πιο εύκολο να γίνει μια γυναίκα – Η απάντηση θα σας εκπλήξει