search icon

Viral

Αλήθεια ή ψέμα η ζωή των influencers – Νέα σειρά της HBO βγάζει στη φόρα τα μυστικά τους

Πόσο εύκολο είναι για κάποιον να «μαγειρέψει» τους αριθμούς, τα λάικς και τους ακολούθους και να γίνει ένας διάσημος και συγχρόνως πλούσιος ινφλουένσερ

Η νέα σειρά της HBO «Fake Famous» υπόσχεται να φέρει τα πάνω κάτω στον κόσμο των ινφλουένσερς.

Το νέο αυτό επάγγελμα – δημιούργημα των καιρών μας – προσφέρει απλόχερα λάικς, ακολούθους κυρίως όμως … πολλά χρήματα. Οι γνωστοί σε όλους μας ινφλουένσερς μπορούν να βγάλουν μια περιουσία με μία μόνο τους ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ωστόσο, η νέα σειρά της HBO, μέσα από ένα πείραμα αποκαλύπτει πόσο εύκολο είναι για κάποιον να «μαγειρέψει» τους αριθμούς, τα λάικς και τους ακολούθους και τελικά να γίνει ένας διάσημος και πλούσιος ινφλουένσερ. Σύμφωνα με το CNBC, τρεις κάτοικοι του Λος Άντζελες με σχετικά μικρό αριθμό κοινού προσπαθούν να γίνουν διάσημοι ενώ οι δημιουργοί του ντοκιμαντέρ καταγράφουν τις κινήσεις τους.

«Πάρτε μερικούς τυχαίους ανθρώπους με μικρό κοινό και κάντε τους διάσημους» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Νικ Μπίλτον σκηνοθέτης και δημιουργός της σειράς. (Spoiler alert: Το πείραμα λειτούργησε.)

Αγοράζοντας ακολούθους

«Δεν χρειάζεται να ψάξεις στο σκοτεινό διαδίκτυο, απλώς πήγαινε στο ίντερνετ εκεί μπορείς να αγοράσεις ότι θέλεις ακόμη και ακολούθους» αποκαλύπτει ο δημιουργός. Ο ίδιος αναφέρει πως το πρώτο πράγμα που έκανε ήταν να πληρώσει για να αυξήσει τους ακολούθους των τριών επιδέξιων ινφλουένσερς. Αποκαλύπτει πως πλήρωσε περίπου 119,60 δολάρια για να αγοράσει 7.500 οπαδούς και 2.500 λάικς. «Μερικά από αυτά τα προφίλ που αγοράσαμε ήταν ψεύτικά. Άλλα πάλι είναι αληθινά. Αλλά τι σημασία έχει; Αποστολή εξετελέσθη.»

Αξιοζήλευτος τρόπος ζωής

Για να καταφέρει όμως κάποιος να προσελκύσει πλήθος διαφημιστών που στη συνέχεια θα τον χρηματοδοτήσουν για να προωθήσει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους δεν αρκούν μόνο οι ακόλουθοι. Ο Μπίλτον είχε ζητήσει τα «πειραματόζωά του» να δημοσιεύουν φωτογραφίες από πολυτελείς τοποθεσίες για να νομίζει ο κόσμος πως αυτός είναι ο τρόπος ζωής τους αν και στην πραγματικότητα τα πράγματα ήταν πολύ διαφορετικά. Για μια τέτοια ανάρτηση χρειάστηκε απλώς να νοικιάσουν ένα ολόκληρο αρχοντικό για ένα απόγευμα έναντι 600 δολαρίων αλλά και ένα ψεύτικο ιδιωτικό τζετ για 49,99 δολάρια την ώρα.

Πολλοί είναι εκείνοι που χρησιμοποιούν έξυπνα και συγχρόνως παραπλανητικά κόλπα για τη δημιουργία ψηφιακού περιεχομένου. «Στο διαδίκτυο, υπάρχουν χιλιάδες τρόποι για να προσποιηθείτε ότι βρίσκεστε σε υπερπολυτελείς διακοπές, ενώ στην πραγματικότητα βρίσκεστε απλώς στην κρεβατοκάμαρά σας.» αποκαλύπτει ο Μπίλτον. Οι τρεις επιδέξιοι ινφλουένσερ που πρωταγωνιστούν στην καινούρια σειρά ξεκίνησαν έχοντας μόλις 2.500 ακόλουθους στο Instagram και τώρα έχουν ξεπεράσει τους 340.000.

Το 2020, η γνωστή ινφλουένσερ Ναταλία Τέιλορ, η οποία έχει 2,2 εκατομμύρια οπαδούς στο YouTube, δημοσίευσε μια σειρά από φωτογραφίες στο Instagram. Σε αυτές φαινόταν να απολαμβάνει τις διακοπές της σε ένα υπερπολυτελές θέρετρο στο Μπαλί. Όμως, όπως εξήγησε αργότερα, οι φωτογραφίες ήταν ψεύτικες. Είχαν τραβηχτεί σε ένα κατάστημα Ikea καθώς ήθελε να δείξει στους ανθρώπους ότι «η ζωή στο διαδίκτυο δεν είναι πάντα αυτό που φαίνεται. Ειδικά σήμερα και στην εποχή που ζούμε είναι τόσο εύκολο να προσποιηθείτε ότι βρίσκεστε κάπου αλλού ή ακόμη ότι ζείτε μια τέλεια και χωρίς προβλήματα ζωή.»

 

 

Διαβάστε ακόμη

Αντόνιο Περκάσι: Ποιο είναι το νέο αφεντικό της ΝΙΚΕ στην Ελλάδα που ψάχνει ήδη προσωπικό (pics)

Έρχονται 3+1 ανατροπές για διαχειριστές και ιδιοκτήτες ακινήτων

Τα σχέδια του Ιβάν Σαββίδη για τον ΟΛΘ

Exit mobile version