Του Δημήτρη Μαρκόπουλου
Εντάξει. Το καταλάβαμε. Η είσοδος της Coca Cola στον χώρο των προϊόντων τύπου στέβια και των αναψυκτικών αυτών έφερε κινητοποίηση. Μπορεί να υπάρχουν ήδη αντεγκλήσεις και μια σειρά σχολίων για το κατά πόσο ο μεγάλος παίκτης της αγοράς είχε «ανάγκη» να κάνει κάτι τέτοιο τη στιγμή που η Green Cola ήταν που πρώτη έφερε τέτοιες πατέντες, όμως υπάρχει και μια άλλη ανάγνωση: πως δηλαδή πλέον ανοίγει μια βιομηχανική «πιάτσα», πως με τη συμμετοχή και του μεγάλου παίκτη τα αναψυκτικά με βάση τη στέβια θα αυξήσουν συνολικά την παρουσία τους ως κατηγορία και μπορεί το τρεντ να μεγαλώσει ώστε να υπάρχει δουλειά για όλους και συνολική αύξηση πωλήσεων σε όγκους.
Νεαρή πάντως εταιρεία η Green Cola των κ.κ. Περικλή Βενιέρη και Γιάννη Χήτου, επέλεξε το δρόμο του αγώνα. Το να απαντήσει σε επίπεδο μάρκετινγκ και να κατοχυρώσει την αγορά της στέβιας. Η εταιρεία κατά τον Απρίλιο μάλιστα σημείωσε όπως ανακοίνωσε, το υψηλότερο μερίδιο αγοράς που έχει καταγράψει από την ίδρυσή της, με 10% στα αναψυκτικά τύπου cola επιλέγοντας να μεταφέρει την αντιπαράθεση στο αντίπαλο στρατόπεδο και να φύγει η μάχη αποκλειστικά από τον χώρο της στέβια. Στο τετράμηνο λοιπόν όπως λέει η διοίκηση Βενιέρη – Χήτου, η Green Cola κατέγραψε ανάπτυξη πωλήσεων της τάξεως του +13% όταν συνολικά η κατηγορία μειώνεται το ίδιο διάστημα κατά -7%. Στα αναψυκτικά τύπου cola διατηρεί το 8% του συνολικού όγκου σε επίπεδο πρώτου τετραμήνου, εδραιωμένη σταθερά στη δεύτερη θέση της κατηγορίας. Τόσο η αύξηση του συνολικού μεριδίου όσο και η καταγραφή, διψήφιου αριθμού, σε επίπεδο όγκου πωλήσεων μήνα, έρχεται σε μια έντονα ανταγωνιστική περίοδο στα αναψυκτικά με στέβια. Μάλιστα η εταιρεία θα ανακοινώσει και τη λειτουργία δεύτερης εγκατάστασης παραγωγής, στην Αττική, για να ανταποκριθεί στη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση για τα προϊόντα της.
Όταν το 2011, η Green Cola έκανε την εμφάνισή της στην ελληνική αγορά πάντως, λίγοι ήταν εκείνοι που πίστεψαν ότι θα μπορούσε να σταθεί στο ράφι, πόσω μάλλον να κερδίσει το μερίδιο εκείνο που θα της επέτρεπε να μπει σφήνα στους πολυεθνικούς κολοσσούς των προϊόντων Cola. Ακόμη περισσότεροι ήταν εκείνοι που στοιχημάτιζαν ότι η Cola από την Ορεστιάδα δεν θα κατάφερνε να βγάλει τον χρόνο, υποστηρίζοντας, όχι αδίκως είναι η αλήθεια, ότι πολλοί επιχείρησαν να φτιάξουν cola, κανείς όμως δεν είχε καταφέρει να κερδίσει τους καταναλωτές.
Κι όμως κόντρα σε όλες τις Κασσάνδρες, έξι χρόνια μετά, έχει καταφέρει να αποκτήσει μια καλή θέση στο ράφι, μερίδιο αγοράς αξιοσημείωτο και ένα θετικό όνομα στον μέσο καταναλωτή. Με τη συμμετοχή του Γιάννη Χήτου στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας η Green Cola πέρασε σε νέα εποχή και πλέον η διοίκηση οραματίζεται την καινούργια της επενδυτικά εποχή βάσει ενός 5ετούς business plan που ήδη έχει ξεδιπλωθεί. Πρόκειται για ένα πλάνο εξαγωγικό σε χώρες των Βαλκανίων και του αραβικού κόσμου ενώ δεν είναι αδιάφορες και οι αγορές της δυτικής Ευρώπης και της Αυστραλίας.