search icon

ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Ο ιδιοκτήτης ποδοσφαιρικής ομάδας και καναλάρχης που «χτύπησε» εργολαβίες στο Πάτρα – Πύργος

Μία τελευταία εργολαβία απομένει για να κλείσει ο κύκλος της διαγωνιστικής διαδικασίας 

της Μαριάννας Τζάννε

Ιδιοκτήτης της ποδοσφαιρικής ομάδας της Λαμίας και μέτοχος του τηλεοπτικού σταθμού STAR Κεντρικής Ελλάδας είναι ο ιδρυτής της Ιντερκάτ που κέρδισε την τελευταία εργολαβία του Πάτρα-Πύργος.

Πρόκειται για τον έβδομο κατά σειρά διαγωνισμό που προκήρυξε το υπουργείο Υποδομών και αφορά το τμήμα «Κάτω Αχαΐα- ΒΙΠΕ Πατρών» μήκους 5,6 χλμ. Τους προηγούμενους μήνες, η μικρή τεχνική εταιρεία είχε κερδίσει άλλο ένα κομμάτι του οδικού έργου, το «Σαγαίικα- Βάρδα, μήκους 14,4 χλμ» σε κοινοπραξία με την κατασκευαστική εταιρεία Ξανθάκης από την Θεσσαλονίκη, προσφέροντας έκπτωση 49,9%.

Οι εργολαβίες και η καταγγελία στην ΕΕ

Η Ιντερκάτ είναι μια εταιρεία 5ης τάξης με έδρα τη Γραβιά Φωκίδας και με υπεργολαβίες, κυρίως σε χωματουργικές και ασφαλτικές εργασίες. Στην ιστοσελίδα της φιγουράρουν στο χαρτοφυλάκιό της έργα όπως ο Ε65, το αεροδρόμιο Μακεδονίας, ο αυτοκινητόδρομος Θήβας Δρόμβαινας κ.α.

Δεν περιλαμβάνεται όμως μία πρόσφατη σχετικά σύμβαση που αφορά την βελτίωση της εθνικής οδού «Αγρίνιο-Καρπενήσι» η οποία την έχει βάλλει σε περιπέτειες. Για την εργολαβία υπάρχει ήδη καταγγελία προς την τεχνική βοήθεια της ΕΕ (Jaspers) από πρώην εργοταξιάρχη του έργου. Στην καταγγελία που έχει στα χέρια του το «newmoney.gr», ως ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης εμφανίζεται η 25η Απριλίου 2014.

Αρχικά, το έργο εντάχθηκε στο Τομεακό Πρόγραμμα του υπουργείου Υποδομών. Δυο χρόνια μετά, λόγω μηδενικής απορρόφησης, απεντάχθηκε και εντάχθηκε στο Περιφερειακό Πρόγραμμα Δυτικής Ελλάδος.

Όμως τα παρατράγουδα συνεχίστηκαν, με την απένταξη και των πρώτων 1.900 μέτρων από την αρχική σύμβαση.

Σύμφωνα με τον καταγγέλλοντα, αυτό σημαίνει ότι το έργο δεν έχει αρχή ενώ για το μεσαίο τμήμα, έπρεπε να έχει υπογραφεί εντός τριετίας (το αργότερο δηλαδή έως 25 Απριλίου 2017 ) Σύμβαση Έργου Προαίρεσης (κατασκευή Τοίχων Τ1,Τ2,Τ3 ) προϋπολογισμού 4,35 εκ. ευρώ.

Mέχρι σήμερα δεν έχει συντελεστεί καμία εργασία καθώς έχει αποσταλεί ο φάκελος στο Ελεγκτικό Συνέδριο για υπογραφή.
Η μη υλοποίηση του έργου Προαίρεσης, υποστηρίζει η καταγγελία, σημαίνει ότι η εργολαβία δεν θα έχει κατασκευαστική λειτουργικότητα, τη στιγμή που δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη ούτε οι απαλλοτριώσεις.

Η δραστηριότητά της Ιντερκάτ δεν είναι όμως μόνο ο τομέας των κατασκευών. Ο Όμιλος Παπαϊωάννου έχει επίσης ισχυρή παρουσία στον τομέα της εξόρυξης και μεταφοράς μεταλλευμάτων μέσω της θυγατρικής Εργοκάτ, δραστηριότητα στην οποία έχει συνάψει συνεργασίες με την ΔΕΗ, το Αλουμίνιο της Ελλάδας, την S&B κ.α

Τον όμιλο συνθέτουν άλλες τρεις τεχνικές και εμπορικές εταιρείες: η Ιντερκάτ που ιδρύθηκε το 2003 από τα δύο αδέρφια Μιχάλη και Πανουργιά Παπαϊωάννου ως συνέχεια της οικογενειακής επιχείρησης. Η Papatrucs που συστάθηκε το 2011 με αντικείμενο την μεταφορά μεταλλευτικών και αδρανών υλικών. Eπίσης στον όμιλο ανήκει και η Οδοασφαλτική που αποκτήθηκε το 2011 και εξειδικεύεται στην παραγωγή, εμπορία και διάστρωση ασφαλτοσκυροδέματος και αδρανών υλικών.

Τα εγκαίνια, η Βανδή και ο Ζαχαράτος

Ο κ. Πανουργιάς Παπαϊωάννου, γεννήθηκε στην ιστορική Γραβιά, πριν από περίπου 48 χρόνια, συγκεντρώνοντας όλα τα συστατικά στοιχεία ενός επιχειρηματία που θέλει να κάνει δουλειές με το δημόσιο. Μαζί με την κοινωνικότητα και την δημοφιλία του, έχτισε ένα ισχυρό προφίλ. Από τις κατασκευές και την εξόρυξη μεταλλευμάτων, μέχρι τα media και το ποδόσφαιρο, πάθος που τον θέλει να ταυτίζεται και να συνεργάζεται με πασίγνωστα επιχειρηματικά ονόματα της χώρας.

Κανείς δεν θα ξεχάσει τον τρόπο που επέλεξε η οικογένεια Παπαϊωάννου μεσούσης της κρίσης, το 2012, να εγκαινιάσει τις νέες της εγκαταστάσεις στην Γραβιά. Το φαντασμαγορικό γεγονός με τους εκατοντάδες καλεσμένους, στήθηκε με προσκεκλημένους μεγάλους αστέρες του λαϊκού πενταγράμμου και της σάτιρας όπως η Δέσποινα Βανδή, ο Τάκης Ζαχαράτος και ο Χρίστος Μενιδιάτης.

Πέρα από τις επιχειρήσεις ο κ. Παπαϊωάννου έχει διατελέσει και πολιτικός παράγοντας, αξίωμα στο οποίο οφείλει την μεγάλη αναγνωρισιμότητά του αλλά και την αγάπη του για τα κοινά. Υπήρξε περιφερειακός Σύμβουλος με τον συνδυασμό του πρώην Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας και κουμπάρο του Κλέαρχο Περγαντά, θέση από την οποία παραιτήθηκε στην συνέχεια, κόβοντας τους δεσμούς με το ΠΑΣΟΚ.

Ένα εντυπωσιακό στοιχείο είναι επίσης ότι ο όμιλος διαθέτει υπερσύγχρονο τεχνικό εξοπλισμό, τμήμα του οποίου έχει βγάλει προς πώληση. Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, ο κύκλος εργασιών του το 2015, ήταν πάνω από 47 εκατ. ευρώ, τα καθαρά κέρδη προ φόρων 10,2 εκ. ευρώ και το σύνολο των υποχρεώσεων ανερχόταν σε 20 εκ. ευρώ.

Σπίρτζης: θα ελεγχθεί το ανεκτέλεστο για τους εργολάβους του Πάτρα-Πύργος

Μιλώντας χθες στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας στην βουλή, ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης επιβεβαίωσε ότι το Πάτρα-Πύργος έχει τέσσερις προσωρινούς αναδόχους που προσέφεραν έκπτωση από 49% έως 57%. Τόνισε μάλιστα ότι θα γίνουν οριστικοί μόνο εφόσον διασφαλίσουν τις εγκρίσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου και εφόσον προχωρήσει η έγκριση μεγάλου έργου στην ΕΕ.

Ο υπουργός παραδέχτηκε ότι η χρηματοδότηση του έργου που θα ξεπεράσει τα 500 εκat. ευρώ δεν είναι διασφαλισμένη. Όπως ανέφερε το «Πάτρα-Πύργος εγκρίθηκε υπό την προϋπόθεση ότι θα ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία και το άνοιγμα οικονομικών προσφορών, πριν την οριστική έγκριση του φακέλου μεγάλου έργου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή».

Υποστήριξε μάλιστα ότι κριτήριο για τους διαγωνιζόμενους θα πρέπει να αποτελέσει να βάση το θεσμικό πλαίσιο και το ύψος του ανεκτέλεστου.

«Ορίζει ο νόμος όριο για το ανεκτέλεστο κάθε εργοληπτικής εταιρίας. Άρα, αν είναι μια μικρότερη εταιρεία που μπορεί να συμμετέχει μέχρι συγκεκριμένο ποσό διαγωνισμού, αναλάβει πάρα πολλά έργα, υπάρχει όριο που πάνω από αυτά δεν μπορεί να τα αναλάβει. Άρα, οφείλουν οι υπηρεσίες στις διαδικασίες που υπολείπονται από εδώ και πέρα να κοιτάξουν και το ανεκτέλεστο των αναδόχων».

Exit mobile version