Με στόχο το τελικό άνοιγμα 50 καταστημάτων στην Ελλάδα σε βάθος χρόνου αλλά προηγουμένως το λανσάρισμα 5 με 6 πιλοτικών σημείων πώλησης μέχρι τον Μάρτιο, ξεκινά τις δραστηριότητες της στη χώρα μας, η αμερικανική αλυσίδα ταχυεστίασης Burger King.
Η γνωστή αλυσίδα Burger King, που ιδρύθηκε το 1954, είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα fast food στις ΗΠΑ και ακολουθεί νέα πορεία. Η νέα αρχή για την Burger King έγινε το 2010, όταν και αγοράστηκε από το βραζιλιάνικο private equity 3G Capital αντί 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η πορεία της όμως άλλαξε όταν ο Ντάνιελ Σβαρτς ανέλαβε διευθύνων σύμβουλός της τον Ιούνιο του 2013, ύστερα από πέντε χρόνια παρουσίας στην εταιρεία.
Ποιος είναι όμως ο Ντάνιελ Σβαρτς
Είναι μόλις 34 ετών και ο δεύτερος πιο μικρός σε ηλικία επικεφαλής εταιρείας του Fortune 1000 μετά τον Μαρκ Ζούκερμπεργκ του Facebook.
Ο Σβαρτς ανέλαβε να βγάλει την Burger King από τη δύσκολη θέση που είχε βρεθεί, με έναν ετήσιο μισθό της τάξης των 700.000 δολαρίων και την πρόβλεψη ενός αντίστοιχου ποσού σε μπόνους εφόσον επιτύγχανε στους στόχους του. Είναι ο 21ος διευθύνων σύμβουλος στην 60χρονη ιστορία της Burger King.
Πριν αναλάβει το τιμόνι της Burger King, εργαζόταν για λογαριασμό του βραζιλιάνικου private equity 3G Capital, ενώ από τον Μάρτιο του 2003 μέχρι τις αρχές Ιανουαρίου του 2005 εργάστηκε στο hedge fund Altair Capital Management. Ξεκίνησε την καριέρα του μόλις στα 20 του χρόνια, στην Credit Suisse First Boston ως υπεύθυνος αναλύσεων στον τομέα των εξαγορών/συγχωνεύσεων.
Η γνωστή αμερικανική αλυσίδα είχε έξι ιδιοκτήτες και υπέφερε εδώ και χρόνια από έλλειψη σαφούς στρατηγικής. Σε αντίθεση με τους προκατόχους του, ο Σβαρτς δεν είχε απλά να ανταγωνιστεί τις δύο άλλες μεγάλες δυνάμεις του κλάδου, τη McDonald’s και τη Wendy’s, αλλά και να προφυλάξει την πελατεία της Burger King από μοδάτες νεοεισερχόμενες εταιρείες του κλάδου όπως π.χ. την Chipotle Mexican Grill και την Panera Bread.
Ο Σβαρτς φρόντισε αρχικά να φτιάξει μια νεανική διοικητική ομάδα γύρω του, καταφέρνοντας να μετατρέψει την εταιρεία σε «μηχανή χρήματος». Υπό τη διεύθυνση της 3G, ο Σβαρτς βοήθησε στο να μειωθεί το προσωπικό των Burger King από τα 38.884 άτομα σε μόλις 2.425, κάτι το οποίο επετεύχθη με την ανάθεση του μάνατζμεντ των εστιατορίων σε ιδιοκτήτες μέσω franchising.
Σημειώνεται ότι η McDonald’s ήλεγχε το 2013 περίπου το 19% των 35.429 εστιατορίων παγκοσμίως, η Wendy’s το 18% των 6.557 καταστημάτων της, ενώ με τον ίδιο τρόπο λειτουργούσε και η Burger King, που μέχρι το 2010, είχε στην κατοχή της περίπου το 11% των 12.174 εστιατορίων της ανά τον κόσμο. Από τότε η εταιρεία τα πούλησε όλα κρατώντας μόλις 52, για λόγους εκπαίδευσης των στελεχών της, αλλά και δοκιμών των προϊόντων της.
Την ίδια στιγμή ωστόσο διαπραγματεύτηκε συμφωνίες με εστιάτορες σε Βραζιλία, Κίνα και Ρωσία, οι οποίοι βοήθησαν στην αύξηση του διεθνούς δικτύου της Burger King κατά 12%.
Τη θέση του γενικού διευθυντή στην Burger King Ελλάδος, ανέλαβε ο Δημήτρης Ζηδιανάκης μετακινούμενος από την αλυσίδα Public όπου ασκούσε καθήκοντα Sales Network & Marketing Director από το 2011.