Της Στεφανίας Σούκη
Ο Μιχάλης Γκόντας και ο Πέτρος Πιτσιλής είναι 29 χρόνων, παιδικοί φίλοι, λάτρεις του καλού φαγητού και της τεχνολογίας. Αυτό ήταν και το κίνητρό τους για να φτιάξουν μια εταιρεία στην πολλά υποσχόμενη -διεθνώς- αγορά του food tech, η οποία συνδυάζει το φαγητό με την τεχνολογία, αλλά στη χώρα μας βρίσκεται ακόμη σχετικά πίσω. Δεν συμβαίνει ωστόσο το ίδιο με άλλες αγορές, όπως π.χ. αυτή των ΗΠΑ, όπου οι startups του κλάδου «σήκωσαν», μόνο για το 2015, από επενδυτές κεφάλαια συνολικού ύψους 5,75 δισ. δολαρίων!
Πριν από δύο χρόνια, λοιπόν, οι δύο φίλοι δημιούργησαν το Forky, στο οποίο λίγο αργότερα προστέθηκαν δύο διάσημες υπογραφές, αυτές του γνωστού σεφ Χριστόφορου Πέσκια και του Στέλιου Παρλιάρου, και ήδη έχουν καταφέρει να συγκεντρώσουν κεφάλαια από επενδυτές ύψους 2,8 εκατ. ευρώ. Πρόσφατα το Forky, που αυτοσυστήνεται ως «μία εταιρεία η οποία παρέχει καθημερινά ισορροπημένη και νόστιμη μεσογειακή διατροφή, μέσω παράδοσης γευμάτων σε 15 λεπτά κατά μέσο όρο, καλύπτοντας, επί του παρόντος, περιοχές εντός της Αττικής μεσημέρι και βράδυ», εντάχθηκε στο δίκτυο της Endeavor, του γνωστού διεθνούς μη κερδοσκοπικού οργανισμού στήριξης της επιχειρηματικότητας.
«Η ιδέα μάς προέκυψε ως απάντηση σε ένα καθημερινό πρόβλημα. Νιώθαμε συνεχώς παγιδευμένοι σε ένα όχι και τόσο ευχάριστο δίλημμα: ανθυγιεινό fast food (πίτσα, σουβλάκι, burger κ.τ.λ.) από τη μια, πιο ακριβές επιλογές από εστιατόρια από την άλλη», αναφέρει στο «business stories» ο κ. Γκόντας, εκ των ιδρυτών της εταιρείας.
Ο ίδιος είναι κάτοχος μεταπτυχιακού στην επιχειρηματικότητα από το Babson College στη Βοστόνη και πτυχίου στην Οργάνωση και Διοίκηση από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Ο δε Πέτρος Πιτσιλής κατέχει μεταπτυχιακό στη Διοίκηση από το EMLYON και πτυχίο στα Οικονομικά από το Sorbonne Universite στο Παρίσι. Οι δυο τους έκαναν το πρώτο βήμα στην αγορά του food tech μετά τις σπουδές τους, δημιουργώντας μία εταιρεία που μετεξέλιξαν στη συνέχεια στo Forky, το οποίο πρωτολειτούργησε προς το τέλος του 2014:
«Το Forky προσφέρει ποιοτικό φαγητό σε προσιτές τιμές, το οποίο παραγγέλνεις σε μόλις 3 κλικ μέσω της ιστοσελίδας www.forky.gr ή της εφαρμογής για κινητές συσκευές, και μπορείς να το απολαύσεις σε λίγα λεπτά. Είναι μια υπηρεσία που δίνει έμφαση στα φρέσκα υλικά και τα δημιουργικά πιάτα και μπορείς να τη χρησιμοποιείς καθημερινά χωρίς να νιώθεις τύψεις, εξασφαλίζοντας μια ισορροπημένη διατροφή. Την επιμέλεια του μενού μας έχει ο Χριστόφορος Πέσκιας ενώ τα γλυκά δημιουργεί ο Στέλιος Παρλιάρος».
Η τεχνολογία στο Forky εμπλέκεται (πέραν του πιο προσιτού -για τον πελάτη- κομματιού της εύκολης παραγγελιοληψίας μέσω του site) σε ό,τι έχει να κάνει με τον αλγόριθμο της δρομολόγησης των διανομέων, τη διαχείριση των πρατηρίων όπου γίνεται η παρασκευή και φύλαξη των γευμάτων και τα logistics.
Στο ερώτημα ως προς το τι διαφοροποιεί το Forky από ένα τυπικό ντελιβεράδικο στη συνείδηση του πελάτη, o κ. Γκόντας αναφέρει:
«Αν και έχουν δημιουργηθεί δυνατά brands στον κλάδο της μαζικής εστίασης fast food, δεν υπάρχει κάποιο που να έχει εδραιωθεί στην αγορά του μαγειρευτού φαγητού. Το Forky διαφέρει από τον ανταγωνισμό κυρίως σε δύο σημεία: το πρώτο είναι τα ίδια μας τα πιάτα. Ακολουθούμε μια στρατηγική μοντέρνας ελληνικής κουζίνας, η οποία όμως συνοδεύεται συνήθως από μια εστιατορική πινελιά δίνοντας μεγάλη έμφαση στα φρέσκα υλικά και τα δημιουργικά πιάτα. Το δεύτερο είναι η πολύ γρήγορη παράδοση, την οποία επιτυγχάνουμε εφαρμόζοντας τελευταία τεχνολογία σε όλες τις πτυχές της υπηρεσίας. Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα έχεις αποφασίσει τι θέλεις μέσα από τρεις επιλογές που εναλλάσσονται καθημερινά και μπορείς να στείλεις την παραγγελία σου μέσω της ιστοσελίδας ή της εφαρμογής σε τρεις κινήσεις. Δεν χάνεις πια χρόνο ψάχνοντας σε καταλόγους τους οποίους μπορεί να ξεφυλλίζεις για 10 λεπτά και ακόμα να μην είσαι σίγουρος για το τι θα ήθελες. Η γρήγορη απόφαση σε συνδυασμό με την άμεση παραγγελία σε 3 κλικ και τη γρήγορη παράδοση κάνουν την όλη εμπειρία πολύ πιο ευχάριστη σε σχέση με ένα συμβατικό εστιατόριο που κάνει delivery, και αυτό κάνει γνωστή την εταιρεία μας μέσα από την ίδια την εμπειρία του πελάτη, από στόμα σε στόμα. Σερβίρουμε από Δευτέρα μέχρι και Παρασκευή από τις 12.00 έως τις 17.00 και από τις 19.00 έως τις 23.00».
Με δεδομένο ότι η εταιρεία θέλει να παραδίδει τα γεύματα στον πελάτη κατά μέσο όρο σε 15 λεπτά, προς το παρόν καλύπτει το κέντρο της Αθήνας και προς τα βόρεια τις περιοχές Ψυχικό, Χολαργό, Χαλάνδρι, Αγία Παρασκευή και Μαρούσι. Προς τα νότια καλύπτει Καλλιθέα, Νέα Σμύρνη, Μοσχάτο και Πειραιά.
Ποια είναι τα επόμενα σχέδια με ορίζοντα το 2017;
«Συνολικά έχουμε προσελκύσει κεφάλαια 2,8 εκατ. ευρώ από Ελληνες και ξένους επενδυτές και κάθε εβδομάδα εξυπηρετούμε χιλιάδες καταναλωτές. Η εταιρεία έχει μεγαλώσει επτά φορές από τον Ιανουάριο του 2015 και σκοπεύουμε να συνεχίσουμε με τον ίδιο ρυθμό ανάπτυξης. Μέσα στο 2017 θα επενδύσουμε ακόμα περισσότερο στην τεχνολογία, θα επεκταθούμε σε νέες περιοχές του Λεκανοπεδίου μέσα από τη δημιουργία νέων πρατηρίων και φυσικά θα βελτιώσουμε συνολικά τη Forky εμπειρία δημιουργώντας συνεχώς νέα πιάτα. Θέλουμε να καλύψουμε αρχικά όλη την Αθήνα, π.χ. τη Δυτική Αττική, την Κηφισιά κ.τ.λ., και στη συνέχεια να επεκταθούμε σε άλλες μεγάλες πόλεις ανά την Ελλάδα, ξεκινώντας πιθανότατα από τη Θεσσαλονίκη».
Η εταιρεία ποντάρει και στη συνδρομή της Endeavor, «η οποία μπορεί να μας βοηθήσει μέσω της πρόσβασης στο παγκόσμιο δίκτυο επιχειρηματιών με στρατηγικές συμβουλές ώστε να μεγαλώσουμε ακόμα πιο γρήγορα, να προσελκύσουμε νέα κεφάλαια, καθώς και να επεκταθούμε πιθανόν σε αγορές του εξωτερικού».