Του Δημήτρη Μαρκόπουλου
Με στόχο την περαιτέρω τόνωση των εξαγωγών της και κατεύθυνση αυτές να ξεπεράσουν το σημερινό 40% επί του συνόλου του τζίρου της, η Αφοί Χαϊτογλου ΑΒΕΕ επιδιώκει να επενδύσει σε νέα προϊόντα και να δημιουργήσει τη δική της καινούργια ημέρα. Πρόκειται για ένα σχέδιο που στοχεύει εντός των επόμενων δύο ετών η βορειοελλαδίτικη εταιρεία να πουλά στις ξένες αγορές άνω του 50% της παραγωγής της και να απεξαρτηθεί ακόμα περισσότερο από την ελληνική αγορά που και απρόβλεπτη τείνει να γίνει και κρύβει διαρκώς παγίδες. Κάπως έτσι, η βιομηχανία περνάει στην επόμενη, σαφώς πιο αισιόδοξη φάση της μετά από μια σειρά κακών ειδήσεων όπως οι αιφνίδιοι θάνατοι των Νίκου και κατόπιν Αλέξανδρου Χαίτογλου. Υπό τον κ. Κώστα Χαίτογλου (φωτ.) αλλά και της νέας γενιάς της εταιρείας, η στόχευση για αντεπίθεση είναι ξεκάθαρη.
Ειδικότερα, στην αγορά του εξωτερικού, η μακεδονική εταιρεία συνεχίζει τις συστηματικές προσπάθειες ανάπτυξης είτε διευρύνοντας τις χώρες εξαγωγής στοχεύοντας σε ανεπτυγμένες αγορές και προσαρμόζοντας τα προϊόντα της στις διατροφικές συνήθειες που επικρατούν σε κάθε αγορά, είτε αναπτύσσοντας τη διανομή και ενισχύοντας την γκάμα των προϊόντων της σε επιλεγμένες χώρες όπου ήδη υπάρχει παρουσία. Με το 40% της παραγωγής να εξάγεται σε περισσότερες από 50 χώρες (όπως Αμερική, Αγγλία, Καναδάς και Κίνα), τα προϊόντα της Αφοί Χαϊτογλου ΑΒΕΕ αποτελούν εξαιρετικούς πρεσβευτές της ελληνικής διατροφής και των ελληνικών προϊόντων σε όλο τον κόσμο. Μάλιστα στα σχέδια της οικογενειακής βιομηχανίας είναι να διερευνηθούν προοπτικές και σε άλλες περιοχές του πλανήτη όπως οι χώρες του Κόλπου και η ανατολική Ευρώπη σε ένα πλάνο που θα ξεδιπλωθεί εντός των επόμενων μηνών.
Έχοντας ένα συγκεκριμένο σχέδιο, η εταιρεία ήδη πραγματοποιεί ένα φιλόδοξο κι ελπιδοφόρο σχέδιο αναδιοργάνωσης της που δείχνει να έχει αποτελέσματα ενώ σε συνεννόηση με τις τράπεζες είναι από εκείνες τις επιχειρήσεις που θα έχουν λόγο και ρόλο στην επόμενη βιομηχανική ημέρα της χώρας. Κι αυτό – εκτός των άλλων – κι εξαιτίας της διαρκούς επένδυσης της στον ελληνικό βορρά, ως μια βιομηχανία με παράδοση και ρίζες στη Μακεδονία.
Όσο κι αν η πτωτική πορεία των πωλήσεων στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ επηρεάζει όλους τους κλάδους του retail, συμπεριλαμβανομένου και του κλάδου τροφίμων στον οποίο δραστηριοποιείται η Αφοί Χαϊτογλου ΑΒΕΕ, τα πρώτα δείγματα για την βιομηχανία αυτή είναι θετικά. Στην προσπάθειά της να ανταποκριθεί στα δεδομένα της αγοράς, η εταιρεία, με αιχμή του δόρατος το Μακεδονικό Χαλβά και το Μακεδονικό Ταχίνι, προχωρά σε ενέργειες όπως προσφορές, value for money συσκευασίες καθώς και δράσεις marketing που έχουν ως στόχο την ενημέρωση των καταναλωτών για την υψηλή διατροφική αξία των προϊόντων της και την ενίσχυση της ένταξής τους στην καθημερινή διατροφή. Οι νέες προτάσεις με συσκευασίες που απευθύνονται σε όλα τα βαλάντια, δείχνουν ιδιαίτερα επιτυχημένες και αυτή η στρατηγική επιλογή επιβραβεύεται με ανάπτυξη του όγκου πωλήσεων.
Παράλληλα, η Αφοί Χαϊτογλου ΑΒΕΕ ακολουθεί τις διατροφικές τάσεις της αγοράς και με βάση την πολυετή εμπειρία και αναγνωρισμένη τεχνογνωσία που διαθέτει, προσφέρει προϊόντα που ανταποκρίνονται στις νέες διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών οι οποίοι πλέον στρέφονται σε υγιεινά, φυσικά προϊόντα, πλήρως ενταγμένα στη Μεσογειακή διατροφή.