search icon

ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Και όμως δεν ήταν πυροτέχνημα! Αυτή είναι η επιτυχημένη οικογενειακή επιχείρηση των 6 γενεών

«Κοιτάξτε ένα 7χρονο παιδί που βλέπει μια παράσταση πυροτεχνημάτων και κοιτάξτε και το πρόσωπο ενός 80χρονου βλέποντας την ίδια παράσταση, λέει ο Phil Grucci Short. Η μόνη διαφορά είναι οι ρυτίδες στο πρόσωπο του ηλικιωμένου, η έκφραση είναι σχεδόν πάντα η ίδια»

«Κοιτάξτε ένα 7χρονο παιδί που βλέπει μια παράσταση πυροτεχνημάτων και κοιτάξτε και το πρόσωπο ενός 80χρονου βλέποντας την ίδια παράσταση, λέει ο Phil Grucci Short. Η μόνη διαφορά είναι οι ρυτίδες στο πρόσωπο του ηλικιωμένου, η έκφραση είναι σχεδόν πάντα η ίδια».

Η Fireworks by Grucci είναι μια επιχείρηση 165 ετών, η οποία «φώτισε» τον ουρανό στο Ceasars Palace στο Λας Βέγκας για την επέτειο της 4ης Ιουλίου.

Ενώ οι περισσότερες οικογενειακές επιχειρήσεις δεν φτάνουν μέχρι την τρίτη γενιά (μόνο το 3% λένε οι έρευνες), η Grucci έχει φτάσει μέχρι την έκτη, συνεχίζοντας μια οικογενειακή επιχείρηση πολλών εκατομμυρίων δολαρίων, μέχρι σήμερα.

«Δεν ήταν ένα εύκολο ταξίδι, με μια υπερατλαντική κίνηση, μια βουτιά στην ύφεση και με μια έκρηξη στο κτίριο της επιχείρησης. Θα ήθελα να τονίσω πως η εταιρεία ήταν πάντα κερδοφόρα», δήλωσε ο Phil, Grucci της πέμπτης γενιάς και σημερινός πρόεδρος, αλλά φυσικά δεν είναι αυτό το θέμα.

Η ιστορία ξεκινάει πίσω στο 1850, όταν ο Angelo Lanzetta είχε την ιδέα. Ο Lanzetta εργάστηκε ως κουρέας, μεταξύ άλλων εργασιών στην Ιταλία και μετανάστευσε στην Αμερική με το γιο του Anthony το 1870. Μετά το άνοιγμα ενός εργοστασίου στο Long Island της Νέας Υόρκης, τροφοδοτούσαν κυρίως μικρά ιταλικά φεστιβάλ και πανηγύρια, αλλά κρατήθηκαν ζωντανοί στο εμπόριο.

Δεν ήταν μέχρι που ο παππούς του Phil, Felix Grucci, ανέλαβε ως η τρίτη γενιά όπου η Fireworks by Grucci, έγινε η πραγματική πηγή εισοδήματος της οικογένειας. «Η οικογένειά του ζούσε μακριά από την επιτυχία της εταιρείας», λέει ο Phil. «Έτρωγαν με βάση το πόσο επιτυχημένες ήταν οι επιδείξεις πυροτεχνημάτων».

Αλλά ήταν μια δύσκολη στιγμή να έχεις μια νεοσύστατη εταιρεία το 1929. Τα περιθώρια ήταν στενά και τα έσοδα δεν έφταναν το 9-10% της αύξησης που είχε δει η εταιρεία τα τελευταία έξι χρόνια. «Κατά τη διάρκεια της ύφεσης, δεν υπήρχαν πολλά πυροτεχνήματα», λέει ο Phil. «Δεν γίνονταν γιορτές».

Τότε ήταν που ο Felix έγινε δημιουργικός. Περνούσε νύχτες ως ντράμερ με μια τοπική μπάντα και κατά τη διάρκεια της ημέρας χρησιμοποιούσε το παραγωγικό του μεράκι για να φτιάχνει προσομοιωτές έκρηξης (μια μη-θανατηφόρα ατομική βόμβα) για το Υπουργείο Άμυνας για χρήση σε στρατιωτική εκπαίδευση.

«Χωρίς ταλέντο και ικανότητα προσαρμογής, δεν γίνεται να υπάρξεις επιτυχημένος επιχειρηματίας», λέει ο Wayne Rivers, Πρόεδρος του Ινστιτούτου της οικογενειακής επιχείρησης. «Αν κατασκευάζετε ένα προϊόν ή παρέχετε μια υπηρεσία, θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι έχετε μια ευρεία προσφορά, έτσι δεν θα είστε επιρρεπείς στις διακυμάνσεις της αγοράς».

Η ευρυματικότητα του Felix κράτησε την οικογένεια άνετη και την Grucci στη ζωή, μια ομάδα που έχει πλέον αυξηθεί σε πάνω από 200 εργαζόμενους σε ένα εργοστάσιο, στούντιο και έξι κέντρα διανομής. Τώρα, με τον Phil στο τιμόνι, η Grucci αναλαμβάνει πυροτεχνικά shows που κυμαίνονται στην τιμή από 3.500 έως 10 εκατομμύρια δολάρια. Έχουν εμφανιστεί σε όλα τα προεδρικά εγκαίνια από τον Ρόναλντ Ρέιγκαν, μέχρι τον George W. Bush, σε τέσσερις Ολυμπιακούς Αγώνες, και το 2014, η Grucci έσπασε ένα παγκόσμιο ρεκόρ για τη μεγαλύτερη επίδειξη πυροτεχνημάτων από το ψηλότερο κτίριο του κόσμου, στο Ντουμπάι.

Exit mobile version