search icon

ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

John Harding (Qatar Airways): «Η Eλλάδα έχει πολλές δυνατότητες και μεγάλη δυναμική»

Ο ανώτατος αντιπρόεδρος για την Ευρώπη του εθνικού αερομεταφορέα  του Κατάρ δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στη χώρα μας στους δύσκολους καιρούς των capital controls, ενώ προωθεί την Ντόχα ως τουριστικό προορισμό για τους Ελληνες

Ο ανώτατος αντιπρόεδρος για την Ευρώπη του εθνικού αερομεταφορέα  του Κατάρ δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στη χώρα μας στους δύσκολους καιρούς των capital controls, ενώ προωθεί την Ντόχα ως τουριστικό προορισμό για τους Ελληνες

της Στεφανίας Σούκη

«H Eλλάδα είναι μία από τις σημαντικότερες ευρωπαϊκές αγορές για την Qatar Airways και βλέπουμε να έχει πολλές δυνατότητες και μεγάλη δυναμική», αναφέρει ο Τζον Χάρντινγκ, ένα από τα πλέον υψηλόβαθμα στελέχη της παγκόσμιας αεροπορικής αγοράς, κατέχοντας τη θέση του ανώτατου αντιπροέδρου για την Ευρώπη του εθνικού αερομεταφορέα του Κατάρ, και γι’ αυτό η άποψή του για την Ελλάδα έχει βαρύνουσα θέση.

Πολύ περισσότερο δε που από τη χώρα μας έλαβε το βάπτισμα του πυρός ως Country Manager για πρώτη φορά στα τέλη της δεκαετίας του ’90, όντας υπεύθυνος για τις αγορές της Ελλάδας, της Κύπρου και της Τουρκίας, σε μια άλλη μεγάλη αεροπορική στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Από το 2014, ο κ. Χάρντινγκ βρίσκεται στην Qatar Airways και σχεδιάζει τις επόμενες κινήσεις της αεροπορικής εταιρείας, προσπαθώντας να εντοπίσει τις ευκαιρίες στην Ευρώπη και παράλληλα δίνοντας ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα, και μάλιστα σε δύσκολες περιόδους, όπως αυτή του 2015 με τα capital controls.

O εθνικός αερομεταφορέας του Κατάρ αποτιμά θετικά τη μέχρι σήμερα παρουσία του στη χώρα μας, η οποία ξεκίνησε το 2005 συνδέοντας την Αθήνα με την Ντόχα με επτά πτήσεις την εβδομάδα, για να τις διπλασιάσει το 2010 και να τις αυξήσει στις 21 τη δύσκολη περίοδο του 2015. «Επενδύσαμε στην ελληνική αγορά σε μια περίοδο δύσκολη για το οικονομικό περιβάλλον της χώρας. Αποφασίσαμε τότε να αυξήσουμε τις συχνότητες των δρομολογίων μας, γεγονός που επιβεβαιώνει τη δέσμευσή μας και την εμπιστοσύνη μας στην Ελλάδα όσον αφορά τη θέση της στον ευρωπαϊκό χάρτη για την Qatar Airways. Εκτός από την Ελλάδα, η εταιρεία έχει σημαντική παρουσία αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη, και δη στη Μεγάλη Βρετανία, στη Γερμανία, στη Γαλλία και την Ιταλία. Μάλιστα, όπως δείχνουν τα στοιχεία, η ελληνική αγορά κατατάσσεται σε μία από τις σημαντικότερες για τον όμιλό μας».

Πράγματι, από το ξεκίνημά της στη χώρα μας μέχρι σήμερα η Qatar Airways έχει διψήφιους ρυθμούς αύξησης, έχοντας μάλιστα επιδείξει μεγάλη ανθεκτικότητα και κατά τη δύσκολη περίοδο της κρίσης και την πτωτική πορεία του τουρισμού της Αθήνας, από τις αρχές της δεκαετίας έως το 2013, οπότε ξεκίνησαν οι ανοδικοί ρυθμοί στη συνολική επιβατική κίνηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος». Η εταιρεία διακινεί σε ετήσια βάση περίπου 300.000 επιβάτες στη χώρα μας. Για το 2017, μέχρι και τον Οκτώβριο, η αύξηση της επιβατικής κίνησης για τον εθνικό αερομεταφορέα του Κατάρ τρέχει με ρυθμό 18,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, όταν η αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) ήταν 8,5%. Η φετινή χρονιά, λοιπόν, είναι ακόμη καλύτερη από την περσινή για την εταιρεία: το 2016 η αύξηση για το «Ελευθέριος Βενιζέλος» συνολικά είχε διαμορφωθεί στο 12% έναντι 10,6% το 2015. Από την πλευρά του ΔΑΑ, γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στον ρόλο που έχει παίξει η εταιρεία τα τελευταία χρόνια στην αύξηση της διασυνδεσιμότητας του αεροδρομίου. 

Ο κ. Χάρντινγκ επισημαίνει ότι η κίνηση από την Ελλάδα αφορά τόσο τουρίστες για αναψυχή όσο και αυτούς που ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους, ενώ έχει αυξηθεί και το μερίδιο των τουριστών από την Ασία που επιλέγουν πλέον περισσότερους ευρωπαϊκούς προορισμούς: «Από την πλευρά τους, οι Ελληνες έχουν αρχίσει να ταξιδεύουν πιο πολύ και να ανακαλύπτουν πιο εξωτικούς προορισμούς, ενώ βλέπουμε σημαντική κίνηση για Ευρώπη από την Ιαπωνία και την Κίνα. Μια πολύ καλή αγορά για την Ελλάδα είναι και αυτή από την Αυστραλία, με το δεδομένο ότι η Qatar Airways έχει αυξήσει τις συχνότητες των δρομολογίων της από την εκεί αγορά».  

Επίσης, αξίζει να αναφερθεί η μεγάλη αύξηση της ελληνικής κοινότητας στην Ντόχα κατά τη διάρκεια της κρίσης: από το 2011 που το ελληνικό στοιχείο στο Κατάρ αντιστοιχούσε σε 500 Ελληνες, φτάσαμε σχεδόν έξι χρόνια μετά, με βάση τα στοιχεία της ελληνικής πρεσβείας, περίπου στους 2.500, ενώ κατά τους επίσημους υπολογισμούς το νούμερο ανεβαίνει αγγίζοντας τους 4.000 Ελληνες.

«Εκτός από τη διασυνδεσιμότητα που επιτυγχάνουμε από την Ελλάδα μέσω της Ντόχα, το τελευταίο διάστημα εργαζόμαστε από κοινού και με τις τουριστικές αρχές του Κατάρ προς την κατεύθυνση της προώθησης και της ίδιας της Ντόχα ως τουριστικού προορισμού για τους Ελληνες και συνολικά για τους Ευρωπαίους», επισημαίνει ο ίδιος.

Στο ερώτημα αν η εταιρεία σκοπεύει να προσθέσει σύντομα νέα δρομολόγια, είτε από το «Ελευθέριος Βενιζέλος» είτε ακόμη και από τη Θεσσαλονίκη, απαντά: «Είμαστε συνεχώς σε εγρήγορση και επαναπροσδιορίζουμε το δίκτυό μας. Η Qatar Airways δεσμεύεται για την περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού και την ενδυνάμωση της σύνδεσης από και προς την Αθήνα, καθώς επίσης και την αύξηση των premium και leisure ταξιδιωτών στη γραμμή». 

Ποια είναι η Qatar Airways

O εθνικός αερομεταφορέας του Κατάρ, με έτος ίδρυσής του το 1994, έχοντας ως κεντρική βάση την Ντόχα και στόλο πάνω από 199 αεροσκάφη, θεωρείται ένα από τα success stories της αεροπορικής αγοράς, πραγματοποιώντας αυτή τη στιγμή περισσότερους από 150 προορισμούς σε όλο τον κόσμο (Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Αφρική, Νότια Ασία, περιοχή Ασίας – Ειρηνικού, Αμερική) με άλλους 26 συνολικά που προστίθενται για το οικονομικό έτος 2017-2018 (έως τον επόμενο Μάρτιο).

Οσον αφορά τις επιπτώσεις στην εταιρεία από την κρίση των σχέσεων Κατάρ – Σαουδικής Αραβίας στις αρχές του καλοκαιριού, ο κ. Χάρντινγκ αναφέρει ότι «εμείς ασχολούμαστε με τη δουλειά μας και αφήνουμε στους πολιτικούς και τους διπλωμάτες να λύσουν άλλα ζητήματα».

Το 2017 η εταιρεία διακρίθηκε για μία ακόμη φορά στα Skytrax World Airline Awards με τον τίτλο της Αεροπορικής Εταιρείας της Χρονιάς, ενώ για το οικονομικό έτος 2016-2017 αύξησε τα έσοδά της κατά 10,4% και την καθαρή κερδοφορία της κατά 21,7%. Μία από τις καινοτομίες της με στόχο την ενίσχυση της ταξιδιωτικής εμπειρίας των πελατών της είναι και το QSuite στην Βusiness Class, που περιλαμβάνει το πρώτο διπλό κρεβάτι στη διακεκριμένη θέση, με πάνελ που ανοίγουν και κλείνουν ανάλογα με τις προτιμήσεις των επιβατών δημιουργώντας για τους ίδιους το δικό τους ιδιωτικό δωμάτιο.

 

Exit mobile version