Κυρώθηκε από την ολομέλεια της Βουλής η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της 28ης/01/2022 με τίτλο “Επείγουσες φορολογικές, τελωνειακές και συναφείς ρυθμίσεις, επείγουσες διατάξεις για τη διασφάλιση του δικαιώματος της δικαστικής προστασίας”. Επί της αρχής, υπέρ τάχθηκαν οι βουλευτές της συμπολίτευσης, “παρών” δήλωσε το Κίνημα Αλλαγής, ενώ ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, Ελληνική Λύση και ΜέΡΑ25 καταψήφισαν.
Κλείνοντας τη συζήτηση, ο παριστάμενος υφυπουργός Οικονομικών, Απόστολος Βεσυρόπουλος είπε ότι η κυβέρνηση συνεχίζει να διαχειρίζεται και να αντιμετωπίζει αξιόπιστα και αποτελεσματικά τις δυσκολίες και τις έκτακτες καταστάσεις που προκύπτουν. Όπως σημείωσε, η κυβέρνηση δεν διστάζει να λαμβάνει διαρκώς νέα μέτρα στήριξης, να ενισχύει και επικαιροποιεί μέτρα που έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή, με στόχο τη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής, για να έχουν όλοι τη δυνατότητα να συμμετέχουν στα οφέλη της αναπτυξιακής διαδικασίας στο μέλλον. Ο κ. Βεσυρόπουλος τόνισε ότι η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη διατηρεί την εμπιστοσύνη της κοινωνίας γιατί διαθέτει δύο στοιχεία που συνιστούν συγκριτικό πλεονέκτημα, δηλαδή την αξιοπιστία και την αποτελεσματικότητα και κυρίως, μετρήσιμα αποτελέσματα.
“Δεν έχει καμία σημασία το γεγονός ότι η αξιωματική αντιπολίτευση προσπαθεί να υποτιμήσει τη δεύτερη και μάλιστα σε μόνιμη βάση μείωση του ΕΝΦΙΑ, αλλά και τις λοιπές φορολογικές ελαφρύνσεις της κυβέρνησής μας. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι οι πολίτες βλέπουν τη μείωση των φόρων και έχουν άμεσα ωφέλεια από αυτήν” τόνισε ο κ. Βεσυρόπουλος.
Η κριτική της αντιπολίτευσης επικεντρώθηκε στη διάταξη που αυξάνει (από 24 σε 48) τις δόσεις εξόφλησης οφειλών συνταξιούχων στην εφορία (από τη δήλωση αναδρομικών ποσών και συντάξεων προηγούμενων ετών) και τη διάταξη για την τρίμηνη παράταση της ειδικής διαχείρισης της ΛΑΡΚΟ.
Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Κώστας Μπάρκας είπε ότι θα μπορούσε να ψηφίσει άλλες διατάξεις όπως αυτή για την “απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος για τα επιδόματα επικίνδυνης εργασίας με τη μορφή του πτητικού επιδόματος”, ωστόσο διαφωνεί με τη φορολόγηση των ήδη περικομμένων αναδρομικών των συνταξιούχων, όπως και με το κλείσιμο του εργοστασίου της ΛΑΡΚΟ.
Η αγορήτρια του Κινήματος Αλλαγής, Τόνια Αντωνίου ζήτησε ενημέρωση της Βουλής από την κυβέρνηση και από το ΤΑΙΠΕΔ για το πού οδεύει η ΛΑΡΚΟ, καθώς και την παρουσίαση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου “το οποίο θα διασφαλίσει και την ανάκαμψη της επιχείρησης, αλλά βέβαια και τις θέσεις εργασίας”. Για τα αναδρομικά των συνταξιούχων είπε ότι η κυβέρνηση ζητά να επιστρέψουν το 25%-55% ενώ πρέπει να φορολογηθούν στην πηγή με 20%.
Η αγορήτρια του ΚΚΕ, Μαρία Κομνηνάκα είπε ότι η ουσία για τη ΛΑΡΚΟ δεν βρίσκεται στην ολιγόμηνη παράταση της διαδικασίας της ειδικής εκκαθάρισης, αλλά στο ότι “μέσω αυτής κερδίζετε χρόνο για να ολοκληρώσετε το έγκλημα”, στο πλαίσιο του χαρίσματος των παραγωγικών δημόσιων επιχειρήσεων στους ιδιώτες. Για τα αναδρομικά των συνταξιούχων είπε ότι “όχι μόνο τους τα δώσατε λειψά και πετσοκομμένα”, και “αντί να τους δώσετε και με τόκο μετά από την πολυετή καθυστέρηση […] τολμάτε να παίρνετε πίσω τα μισά και πλέον με την υπερφορολόγησή τους.
Ο αγορητής της Ελληνικής Λύσης, Βασίλης Βιλιάρδος εξέφρασε την αντίθεσή του με την καταβολή φόρων για τα αναδρομικά των συντάξεων, ενώ για τη ΛΑΡΚΟ εξέφρασε την εκτίμηση ότι οι όποιοι επενδυτές ζήτησαν να απολυθούν οι εργαζόμενοι και να γίνουν αποδεκτές περιβαλλοντικές αυθαιρεσίες καθώς επίσης μια χαμηλή τιμή ρεύματος “που θα επιβαρύνει όλους εμάς”.
Η αγορήτρια του ΜέΡΑ25, Φωτεινή Μπακαδήμα επανέλαβε το αίτημα του κόμματός της για διαγραφή των βεβαιωμένων οφειλών των συνταξιούχων για τα αναδρομικά τους ενώ για τη ΛΑΡΚΟ είπε ότι μιλάμε για μια “μικρή παράταση της προαναγγελθείσας εκποίησης, του ξεπουλήματος της εμβληματικής ΛΑΡΚΟ”.
Σχολιάζοντας την κριτική της αντιπολίτευσης, ο εισηγητής της ΝΔ, Γιάννης Κεφαλογιάννης είπε ότι η κυβέρνηση διπλασίασε τον αριθμό των δόσεων από 24 σε 48, ενώ, προκειμένου να παρασχεθεί ικανός χρόνος στους συνταξιούχους να εντάξουν τις οφειλές τους στην προαναφερθείσα ρύθμιση, προβλέφθηκε ότι η καταβολή των φόρων από αναδρομικά ποσά συντάξεων δεν είναι απαραίτητη μέχρι την 31η Ιανουαρίου του 2022, αλλά παρατείνεται μέχρι την 15η Φεβρουαρίου του 2022. Υπενθύμισε, δε, ότι η κυβέρνηση απέδειξε έμπρακτα ότι σέβεται τις δικαστικές αποφάσεις για την επιστροφή των αναδρομικών και ότι επέκτεινε την απόδοση των αναδρομικών για το ενδεκάμηνο Ιουνίου 2015 – Μαΐου 2016 και για όσους συνταξιούχους δεν είχαν ασκήσει αγωγή ενώπιον των διοικητικών δικαστηρίων.
Όσο για την υπόθεση της ΛΑΡΚΟ, είπε ότι αν θέλουμε να είμαστε στοιχειωδώς σοβαροί απέναντι στους εργαζόμενους της εταιρείας και στις οικογένειές τους, θα πρέπει να πούμε ορισμένες αλήθειες: Πρώτον ότι η ΝΔ παρέλαβε από τον ΣΥΡΙΖΑ μια ΛΑΡΚΟ με αρνητική καθαρή θέση κατά 400 εκατ. ευρώ, με απαρχαιωμένο εξοπλισμό, με χρέη προς τη ΔΕΗ στα 365 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η χώρα κλήθηκε παράλληλα να επιστρέψει παράνομες κρατικές ενισχύσεις ποσού 136 εκατ. ευρώ. Με αυτά τα δεδομένα, μόνη λύση για το μέλλον της εταιρείας ήταν η εύρεση ιδιώτη επενδυτή, λύση που, όπως είπε, είχε αποδεχθεί εγγράφως και ο τότε υπουργός Οικονομικών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Για την τρέχουσα διαδικασία αναζήτησης επενδυτή είπε ότι την επόμενη βδομάδα το Δημόσιο θα θέσει το τελικό σχέδιο σύμβασης προς τους επενδυτές προκειμένου αυτοί να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές εντός τριάντα ημερών. Επίσης για τους εργαζόμενους είπε ότι θα υπάρξει αποζημίωση απόλυσης για το σύνολο των εργαζομένων με συνολικό κόστος 20 εκατομμύρια ευρώ, ένταξη σε προσυνταξιοδοτικό καθεστώς για τους εργαζόμενους που είναι πάνω των 55 ετών, και για το προσωπικό που δεν θα αξιοποιηθεί από τη νέα ιδιοκτησία θα ενταχθεί σε προγράμματα εργασίας «Γέφυρα».
Σημειώνεται ότι με ευρύτατη πλειοψηφία (ναι: ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ Κίνημα Αλλαγής και Ελληνική Λύση, παρών το ΚΚΕ και κατά το ΜέΡΑ25) έγινε δεκτή τροπολογία για την ενίσχυση επιχειρήσεων που επλήγησαν από την πανδημία και για τη ναυπήγηση Ταχέος Περιπολικού Κατευθυνόμενων Βλημάτων του Πολεμικού Ναυτικού, ενώ η τροπολογία για την αναστολή κυρώσεων σε αυθαίρετα της ΛΑΡΚΟ και την επέκταση υποχρέωσης καταβολής περιβαλλοντικού τέλους σε παλαιά, ρυπογόνα οχήματα (Euro-5b) έγινε δεκτή από τη συμπολίτευση αλλά καταψηφίστηκε από σύσσωμη την αντιπολίτευση.
Διαβάστε περισσότερα
Μέχρι τέλος του 2022 μειωμένος ΦΠΑ σε εστίαση, τουρισμό και μεταφορές