search icon

Πολιτική

Τζιτζικώστας: Το δυστύχημα των Τεμπών δεν θα έπρεπε να συμβεί και θα φροντίσω να μην επαναληφθεί πουθενά στην ΕΕ

Ο Α. Τζιτζικώστας μιλώντας στην ακρόαση στην επιτροπή του ευρωκοινοβουλίου υπογράμμισε ότι η ασφάλεια των μεταφορών θα είναι η πρώτη του προτεραιότητα εφόσον τον εγκρίνει ως Επίτροπο Μεταφορών και Τουρισμού

EPA/OLIVIER HOSLET

Την πρόθεσή του να αποτρέψει με κάθε τρόπο, την επανάληψη του δυστυχήματος των Τεμπών, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε οποιοδήποτε κράτος – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης τόνισε ο προτεινόμενος Επίτροπος Μεταφορών και Τουρισμού, Απόστολος Τζιτζικώστας.

Ο κ. Τζιτζικώστας βρέθηκε ενώπιον των ευρωβουλευτών που συγκροτούν την επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, καθώς και αυτών της επιτροπής για το Περιβάλλον, τη Δημόσια Υγεία και την Ασφάλεια των Τροφίμων, οι οποίοι «ανέκριναν» τον προταθέντα Επίτροπο από την Ελλάδα, για περίπου τρεις ώρες.

Τα βασικά ζητήματα που τέθηκαν ήταν το μέλλον των μεταφορών στην ΕΕ, η μετακίνηση του στόλου των αυτοκινήτων προς περισσότερες φιλικές στο περιβάλλον τεχνολογίες, όπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και η τραγωδία στα Τέμπη.

Ο κ. Τζιτζικώστας βρέθηκε στις Βρυξέλλες την πρώτη ημέρα έναρξης των ακροάσεων των προταθέντων Επιτρόπων από τις αρμόδιες επιτροπές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και υπογράμμισε ότι η ασφάλεια των μεταφορών θα είναι η πρώτη του προτεραιότητα εφόσον το ΕΚ τον εγκρίνει ως Επίτροπο Μεταφορών και Τουρισμού.

«Το δυστύχημα των Τεμπών δεν θα έπρεπε να είχε συμβεί και δεν πρέπει να συμβεί πουθενά αλλού στην Ευρώπη. Η ασφάλεια των σιδηροδρόμων και γενικά των μεταφορών θα είναι η προτεραιότητα μου”» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Τζιτζικώστας.

Κατά τη διάρκεια της τρίωρης αυτής «ανάκρισης» του προταθέντος Επιτροπου από την Ελλάδα, στις οποίες μετείχαν Ευρωβουλευτές από όλες τις πολιτικές ομάδες, ήτοι από την Αριστερά, μέχρι την άκρα δεξιά, ο κ. Τζιτζικώστας δέχθηκε, όπως ήταν αναμενόμενο αρκετές ερωτήσεις για το δυστύχημα των Τεμπών, καθώς η ασφάλεια των σιδηροδρόμων, θα έχει σημαντική θέση στο χαρτοφυλάκιο που θα κληθεί να διαχειριστεί στην νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εφόσον η υποψηφιότητά του εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

«Ακριβώς επειδή κατάγομαι από την Ελλάδα θα συνομιλήσω με τα κράτη – μέλη της ΕΕ, με σκοπό να γίνει απολύτως κατανοητό από όλους ότι η ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών είναι προτεραιότητα. Παράλληλα θα βοηθήσουμε όλα τα κράτη – μέλη ώστε να ελαχιστοποιήσουμε τις πιθανότητες επανάληψης τέτοιων δυστυχημάτων στο μέλλον», υπογράμμισε ο προτεινόμενος Επίτροπος Μεταφορών και Τουρισμού.

Όπως επανέλαβε ο κ. Τζιτζικώστας «το τραγικό δυστύχημα δεν θα έπρεπε να είχε συμβεί ποτέ. Δεν έγινε μεν στην περιφέρειά μου δεν είχα καμία αρμοδιότητα, ωστόσο οι περισσότεροι συμπολίτες μας επέστρεφαν στη Θεσσαλονίκη. Γνωρίζω τρεις οικογένειες που μετρούν θύματα. Θέλω να σας διαβεβαιώσω, εσάς τους Ευρωβουλευτές, όπως και όλους τους συγγενείς των θυμάτων, ότι δεν θα διστάσω ούτε μια στιγμή, όταν αναλάβω επίσημα τα καθήκοντά μου, πως δεν θα διστάσω να πράξω όσα προβλέπονται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία, ώστε να μην παρεκκλίνουμε από τις προβλεπόμενες διαδικασίες. Η ασφάλεια είναι η κορυφαία μου προτεραιότητα και θα είμαι αυστηρός με όλα τα κράτη – μέλη και φυσικά με την Ελλάδα για να αποτρέψουμε ανάλογα δυστυχήματα στο μέλλον».

Η ενίσχυση των θαλάσσιων μεταφορών στην ΕΕ

Ο προτεινόμενος Επίτροπος Μεταφορών και Τουρισμού αναφέρθηκε επίσης σε στρατηγικούς τομείς της ΕΕ, στους οποίος θα κληθεί να δώσει απαντήσεις, εφόσον εγκριθεί από το ΕΚ, όπως, την ενίσχυση των θαλάσσιων μεταφορών στην ΕΕ (σ.σ αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα και κατ΄επέκταση η ΕΕ έχει τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στον κόσμο), στην ενίσχυση των ευρωπαϊκών λιμένων, ώστε η ΕΕ να διατηρήσει την κυριαρχία της στον εμπορικό τομέα, έναντι ανταγωνιστών, ιδίως από την Κίνα, που επενδύουν σε ευρωπαϊκούς λιμένες και στην ασφάλεια των οδικών μετακινήσεων, καθώς περίπου 20.000 Ευρωπαίοι πολίτες χάνουν κάθε χρόνο τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα.

Παράλληλα ο κ. Τζιτζικώστας αναφέρθηκε και στην προώθηση των σιδηροδρομικών διασυνδέσεων πρωτευσούν και μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων με τρένα υψηλής ταχύτητας και νυχτερινά τρένα με οικονομικές και βολικές συνδέσεις, που θαμειώσυον έτι περαιτέρω το κόστος μετακίνησης εκατομμυρίων Ευρωπαίων πολιτών, οι οποίοι, σύμφωνα πάντα με τον προταθέντα Επίτροπο Μεταφορών και Τουρισμού, θα επωφεληθούν και από τους κοινούς κανόνες αγοράς εισιτηρίων. Επίσης υπογράμμισε ότι είναι επιτακτική ανάγκη να υπάρξει επέκταση του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών ώστε να συμπεριληφθούν και κράτη εκτός ΕΕ, όπως η Ουκρανία και τα Δυτικά Βαλκάνια.

Οι διαδικασίες ακρόασης των επιτρόπων ξεκίνησαν σήμερα στις Βρυξέλλες και θα ολοκληρωθούν στις 12 Νοεμβρίου. Σύμφωνα με τη διαδικασία, όταν ολοκληρωθεί η ακρόαση ενός υποψηφίου Επιτρόπου (ή εκτελεστικού αντιπροέδρου της Κομισιόν), ακολουθεί η αξιολόγησή του από τους Ευρωβουλευτές, οι οποίο θα αποφασίσουν αν θα τον εγκρίνουν, με απόφαση που απαιτεί πλειοψηφία δύο τρίτων, αν θα τον καλέσουν να απαντήσει εκ νέου σε ερωτήσεις, ή αν θα τον απορρίψουν. Στην τρίτη περίπτωση το κράτος – μέλος το οποίο πρότεινε τον απροθφέντα Επίτροπο, θα πρέπει να επιλέξει ένα νέο πρόσωπο το οποίο θα περάσει από την ίδια ακριβώς διαδικασία.

Διαβάστε ακόμη

Αμερικανικές εκλογές 2024: Η αμφίρροπη αναμέτρηση πιέζει το δολάριο και δίνει ώθηση στα ομόλογα (γράφημα)

Γερμανία: Επί ξυρού ακμής η κυβέρνηση Σολτς – Τα σενάρια κατάρρευσης και ο παράγοντας Τραμπ

Millenials – Boomers: Ποιοι σπαταλούν περισσότερα τρόφιμα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version