(upd) Με την υπόθεση της προμήθειας των νέων κορβετών για το Πολεμικό Ναυτικό να «τρέχει» εδώ και καιρό, το θέμα θα συζητηθεί στη συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ που είναι σε εξέλιξη υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Η προμήθεια είναι στα τελευταία στάδια πριν την απόφαση, αν και καλά ενημερωμένες πηγές εξηγούν στο protothema.gr ότι μπορεί να μην βγει “λευκός καπνός” από τη σημερινή συνεδρίαση και η απόφαση να παραπεμφθεί σε επόμενη συνεδρίαση, τους πρώτους μήνες του 2023, καθώς εκκρεμούν και οι κρίσεις στις Ένοπλες Δυνάμεις.

Στο Μέγαρο Μαξίμου έχουν θέσει την υπόθεση των κορβετών σε προτεραιότητα και όλες τις προηγούμενες εβδομάδες έχουν εντατικοποιηθεί οι διαβουλεύσεις στον άξονα υπουργείου Άμυνας-Επιτελειών-κατασκευαστριώμν εταιριών για τις παραμέτρους των προσφορών, επί των οποίων θα ληφθεί η τελική απόφαση. Όπως είναι γνωστό, η χώρα μας ενδιαφέρεται για 3+1 κορβέτες, με την πρώτη να κατασκευάζεται εκτός της χώρας μας, την Ελλάδα, όμως, να διεκδικεί η κατασκευή των επόμενων να γίνει σε μεγάλο μέρος σε ελληνικά ναυπηγεία.

Οι προτάσεις των Γάλλων για την κορβέτα GoWind και των Ιταλών για την κορβέτα τύπου Doha είναι σε παρόμοιο χρηματοδικό επίπεδο, υπερβαίνοντας ελαφρώς το 1,5 δις, σύμφωνα με πληροφορίες. Το “κλειδί”, βεβαίως, θα είναι οι συμπράξεις με ελληνικά ναυπηγεία. Οι Γάλλοι του ομίλου Naval προκρίνουν τη συνεργασία με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, την τύχη των οποίων έχει αναλάβει ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου, και τη ναυπήγηση εκεί τριών κορβετών, ενώ οι Ιταλοί της Fincantieri υπέγραψαν μόλις προ ημερών συμφωνία συνεργασίας με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και τον Πάνο Ξενόκωστα της ONEX. Η εν λόγω συμφωνία προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη ναυπήγηση 2+1 κορβετών στα Ναυπηγεία Onex Elefsis και τις απαραίτητες αναβαθμίσεις, βελτιώσεις, τεχνογνωσία και μεταφορά τεχνολογίας και εξοπλισμού στα ναυπηγεία, προϋπολογισμού της τάξεως των 80 εκατομμυρίων ευρώ.

 

Διαβάστε περισσότερα στο protothema.gr