H ψηφιοποίηση διαδικασιών στην εκπαίδευση ήταν μεταξύ των θεμάτων στα οποία εστίασαν οι Ευρωπαίοι υπουργοί στο Συμβούλιο Παιδείας, Νεολαίας, Πολιτισμού και Αθλητισμού στις Βρυξέλλες, όπως σημείωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης, σε δήλωσή του στο περιθώριο των εργασιών.
Ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ανέφερε συγκεκριμένα ότι με τους ομολόγους του επικεντρώθηκαν μεταξύ άλλων «στην ψηφιοποίηση διαδικασιών, στην απλούστευση διαδικασιών, στο πώς το κάθε υπουργείο Παιδείας της κάθε χώρας θα μπορέσει να βελτιώσει τον τρόπο με τον οποίο εξυπηρετεί την εκπαιδευτική κοινότητα, τους μαθητές, τους φοιτητές, τους καθηγητές, απλουστεύοντας και ψηφιοποιώντας διαδικασίες, στις ψηφιακές δεξιότητες και στο πώς θα μπορέσουμε να καλύψουμε το χάσμα ψηφιακών δεξιοτήτων που έχουμε σε κάθε χώρα, με στοχευμένα προγράμματα για κάθε ηλικιακή κατηγορία, για κάθε ηλικιακό γκρουπ και στην ενσωμάτωση συνολικότερα της τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία».
Ειδικότερα, ο κ. Πιερρακάκης δήλωσε:
«Συμμετείχα σήμερα στο Συμβούλιο Υπουργών Παιδείας, Νεολαίας, Πολιτισμού και Αθλητισμού, όπου με τους ομολόγους μου είχαμε την ευκαιρία να καταπιαστούμε με σειρά θεμάτων, αλλά κυρίως εστιάζοντας σε δύο. Στην προσέλκυση γυναικείων ταλέντων στις θετικές επιστήμες, τη μηχανική, τις τέχνες, τα μαθηματικά, αλλά επίσης και στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων.
Σε ό,τι αφορά το πρώτο, η εικόνα στην Ελλάδα σε ό,τι αφορά την προσέλκυση γυναικείων ταλέντων στις θετικές επιστήμες, φαίνεται να είναι καλύτερη σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Παρόλα αυτά, είναι πάρα πολύ σημαντικό να μπορέσουμε να λύσουμε κάθε τύπου χάσμα ανάμεσα στα φύλα και σε αυτό το πλαίσιο επενδύουμε πάρα πολύ σημαντικά στο να μπορέσουμε να προσελκύσουμε ακόμη περισσότερα ταλέντα, γυναικεία ταλέντα στο χώρο των θετικών επιστημών και τον χώρο των μηχανικών, στον χώρο της πληροφορικής, αναπτύσσοντας σειρά πρωτοβουλιών και σειρά συγκεκριμένων και στοχευμένων δράσεων.
Φυσικά συζητήσαμε ότι πρέπει να γίνουν ακόμη περισσότερα σε ευρωπαϊκό επίπεδο και εστιάσαμε στις συγκεκριμένες δράσεις στις οποίες θα αναλάβουμε. Σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων, κυρίως εστιάσαμε σε τρία πράγματα: στην ψηφιοποίηση διαδικασιών, στην απλούστευση διαδικασιών, στο πώς το κάθε υπουργείο Παιδείας της κάθε χώρας θα μπορέσει να βελτιώσει τον τρόπο με τον οποίο εξυπηρετεί την εκπαιδευτική κοινότητα, τους μαθητές, τους φοιτητές, τους καθηγητές, απλουστεύοντας και ψηφιοποιώντας διαδικασίες, στις ψηφιακές δεξιότητες και στο πώς θα μπορέσουμε να καλύψουμε το χάσμα ψηφιακών δεξιοτήτων που έχουμε σε κάθε χώρα, με στοχευμένα προγράμματα για κάθε ηλικιακή κατηγορία, για κάθε ηλικιακό γκρουπ και στην ενσωμάτωση συνολικότερα της τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία, κάτι το οποίο έγινε ακόμη πιο αναγκαίο μετά τα χρόνια του COVID19, αλλά που σίγουρα με κάθε νέα τεχνολογία θα αναπτύσσει τις δικές της προκλήσεις ως προς το πώς τις εντάσσεις βέλτιστα στην εκπαίδευση.
Για όλα αυτά η συνεργασία παίζει πάρα πολύ μεγάλο ρόλο σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ακριβώς γι’ αυτό είμαστε εδώ για να ανταλλάξουμε απόψεις, καλές πρακτικές, για να μάθουμε, για να επικοινωνήσουμε».
Διαβάστε ακόμη
Πυκνώνουν τα σύννεφα στην Ευρωζώνη – Ποια στοιχεία δείχνουν ύφεση (γραφήματα)
ΕΛΣΤΑΤ: Γιατί οι εργαζόμενοι δεν χρησιμοποιούν ψηφιακές συσκευές στην εργασία τους
Μεσανατολικό: Ανακωχή από τις 24/11 και απελευθέρωση 13 ομήρων από τη Χαμάς
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ