Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε από το βήμα της Βουλής στο πλαίσιο της συζήτησης σχετικά με την κύρωση της συμφωνίας για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος Ε-65.
Ο πρωθυπουργός ξεκίνησε την ομιλία του λέγοντας ότι «τέτοιες ημέρες το 1881 η Θεσσαλία γιόρταζε την είσοδό της στο νεαρό και μικρό τότε Ελληνικό Κράτος. Σήμερα 140 χρόνια μετά η ίδια περιοχή γνωρίζει μια άλλου είδους ενσωμάτωση στον εθνικό κορμό, δημιουργική και αναπτυξιακή». Και συνέχισε: «Με την κύρωση της σύμβαση για την κατασκευή και λειτουργία του Βόρειου σκέλους του Ε-65 η μεγάλη αυτή περιφέρεια εντάσσεται στον σύγχρονο εθνικό σχεδιασμό. Όταν το έργο αυτό ολοκληρωθεί θα συνδέει τις δύο σημαντικότερες αρτηρίες της χώρας».
«Η κύρωση αυτού του σημαντικού έργου συμπίπτει και με ένα άλλο σημαντικό γεγονός που σημαίνει πολλά για το μέλλον χώρας, την πανηγυρική έναρξη του εθνικού σχεδίου Ανάκαμψης Ελλάδα 2.0 από το Εκοφιν. Η εξέλιξη αυτή δεν έρχεται μόνο να διαλύσει τα έωλα επιχειρήματα κάποιον αλλά πιστοποιεί ότι ανταποκρίνεται απόλυτα στις αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας. Ο Ε65 ανήκει στο πλαίσιο προγράμματος Ελλάδα 2.0
Η ψήφιση από την Βουλή σηματοδοτεί το τέλος εκκρεμότητας 14 ετών. Ο Ε65 δημοπρατήθηκε το 2007 από την τότε κυβέρνηση της ΝΔ. Οι πρόδρομες εργασίες σκόνταψαν στην οικονομική κρίση και σταμάτησαν 2011. Ξεκίνησαν δύο χρόνια μετά όταν με επαναδιαπραγμάτευση αποφασίστηκε να προχωρήσει το πιο ώριμο μέρος έργου (Ξινιάδας)», συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός.
Ο κ. Μητσοτάκης συνέχισε λέγοντας: «Παρακολουθώ προσεκτικά την πορεία εργασιών, έχει ολοκληρωθεί το 75% έργου Ξινιάδα – Τρίκαλα. Απέμενε ωστόσο ο πιο δύσκολος και σύνθετος βόρειος κλάδος που είχε ιδιαίτερες γεωμορφολογικές απαιτήσεις και μήκος 70 χιλ. Το μεγαλύτερο πρόβλοημα ήταν το απόλυτο κενό χρηματοδότησης και σε αυτό το ε΄ργο. Όμως όλοι αναγνωρίζαμε ότι είναι κρίσιμο. Ετσι το 2020 παρά τα μεγάλα εμπόδια που παραλάβαμε είπα ότι το έργο θα προχωρήσει πάση θυσία. Επιβεβαιώνεται η δέσμευσή μας και το σύνθημα «το είπαμε το κάναμε»
«Παρεμβαίνοντας ο ίδιος προσωπικά στην επιτροπή ανταγωνισμού τηε ΕΕ πετύχαμε με επίπονες προσπάθειες τον περασμένο Ιανουάριο να πάρουμε έγκριση χρηματοδότησης και ολοκληξρώσαμε όρους χρηματοδότησης . Ετσι ένα έργο που παρέμενε μετέωρο επι 15 χρόνια σήμερα απεμπλέκεται διαψεύδοντας όσους είχαν σπεύσει να χαρακτήρίσουν την εξέλιξη περίπου ως αδύνατη.
Η βόρεια απόληξη του αυτοκινητοδρόμου διαθέτει στοιχεία για ολοκλήρωση του. 450 εκατ. ευρώ για υλοποίηση και σχεδιασμό για υλοποίηση εντός 3 ετών».
Δείτε live:
Στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, επί της Αρχής του νομοσχεδίου τάχθηκαν ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ καταψήφισαν με διαφορετικό σκεπτικό ΚΚΕ και ΜέΡΑ 25, ενώ η Ελληνική Λύση έχει επιφυλαχθεί για να τοποθετηθεί σήμερα κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια.
Το έργο αυτό έχει κριθεί πολλαπλά αναπτυξιακό, καθώς όχι μόνο θα προσφέρει ασφαλείς και φιλικές στο περιβάλλον μετακινήσεις από και προς την Μακεδονία ή τις καλύτερες και ταχύτερες συνδέσεις με την Ιταλία, μέσω του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, τα δυτικά Βαλκάνια και μέσω αυτών στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη, αλλά παράλληλα θα προσφέρει στήριξη στη Δυτική Μακεδονία σε μια κρίσιμη περίοδο αυτής της απολιγνιτοποίησης, καθώς θα διευκολύνει και θα ενθαρρύνει νέες εταιρείες να εγκατασταθούν εκεί και να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας.
Στο νομοσχέδιο δεν έχει κατατεθεί μέχρι αυτή την στιγμή καμία άλλη υπουργική ή βουλευτική τροπολογία.
Υπενθυμίζεται πως χθες, η κυβερνητική εκπρόσωπος, Αριστοτελία Πελώνη, κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών είχε σημειώσει πως ύστερα από αλλεπάλληλες επαφές με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η κυβέρνηση κατάφερε να ξεμπλοκάρει μετά από δύο χρόνια συστηματικής δουλειάς το έργο για το βόρειο τμήμα του άξονα και να εντάξει εξ ολοκλήρου την χρηματοδότησή του, ύψους 442 εκατ. ευρώ, στο Ταμείο Ανάκαμψης.
Το βόρειο τμήμα του Ε-65 εκτείνεται από τα Τρίκαλα ως την Εγνατία, έχει μήκος 70,5 χιλιόμετρα και η διάρκεια κατασκευής του εκτιμάται στα 3 χρόνια.
«Η κατασκευή του αποτελεί ουσιαστική δράση για τη στήριξη της Δυτικής Μακεδονίας στο δρόμο της απολιγνιτοποίησης. Θα εξασφαλίσει γρήγορες και ασφαλείς μετακινήσεις, θα συμβάλλει στην ενδυνάμωση των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή και θα ενθαρρύνει την εγκατάσταση νέων που θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας. Παράλληλα, θα ενισχύσει αποφασιστικά την ανάπτυξη της Δυτικής Μακεδονίας, με την συνδεσιμότητά της με την Αθήνα και την Κεντρική Ελλάδα. Το 2021 είναι το έτος που ξεμπλοκάρουν μεγάλα, αλλά και εμβληματικά έργα που για χρόνια είχαν κολλήσει», είχε σημειώσει η κυρία Πελώνη.
Διαβάστε ακόμα:
Μεγάλη επιτυχία στις Πανελλήνιες για την «Τσάκος Ελληνικά Εκπαιδευτήρια Ναυτικών Σπουδών» (ΤΕΕΝS)
«Κουρεμένα» ενοίκια: Οι διαφωνίες ιδιοκτήτων – ενοικιαστών μπλοκάρουν τις φορολογικές δηλώσεις
Bitcoin: Η πορεία του σε 4 γραφήματα – Πρόβλεψη για άλμα 26% την επόμενη εβδομάδα