search icon

Πολιτική

Μητσοτάκης: Πρόοδος είναι να μην συμβιβάζεσαι με τη λογική ότι τίποτε δεν μπορεί να αλλάξει (upd)

Τι είπε ο πρωθυπουργός για την αναβάθμιση της ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης των πολιτών από τις υπηρεσίες και τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης και απασχόλησης

Τα θερμά του συγχαρητήρια στις ηγεσίες των υπουργείων Εργασίας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης για το έργο που έφεραν εις πέρας, έδωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση του υπουργείου Εργασίας για την αναβάθμιση της ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης των πολιτών, από τις υπηρεσίες και τους φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης και Απασχόλησης.

«Σκεφτόμουν ότι ο ορισμός της προόδου είναι σχετικά απλός: πρόοδος είναι να μην συμβιβάζεσαι με τη λογική ότι τίποτε δεν μπορεί να αλλάξει, τόνισε ο κ. Μητσοτάκης και πρόσθεσε: Τα είπε όλα η συμπολίτης μας, που μπορεί με την άνεση και την ασφάλεια του σπιτιού με έναν ειδικό τού οργανισμού να διεκπεραιώνει τα αιτήματα της. Τίποτε δεν ήταν αυτονόητο, εργάστηκαν εκατοντάδες άνθρωποι και το έργο αυτό έχει πολύ μεγάλο βαθμό πολυπλοκότητας. Το 1555 δεν είναι ένα απλό call center. θα ήθελα να καλέσω τους πολίτες να κάνουν μεγαλύτερη χρήση του 1555. Αυτό αυξάνει τον πήχη των απαιτήσεων των πολιτών, καθώς το 1555 θα γίνεται ακόμη πιο γνωστό. Να συνεχιστεί και στο μέλλον αυτή η ιστορία επιτυχίας. Και είναι σπουδαίο για μια δημόσια υπηρεσία να βραβεύεται ως call center της χρονιάς. Αλλάζουμε το κράτος χρησιμοποιώντας την τεχνολογία ως εργαλείο και όχι ως αυτοσκοπό.

Και συνέχισε ο πρωθυπουργός: Με αυτόν τον τρόπο χτίζονται οι σχέσεις εμπιστοσύνης, και με αυτόν τον τρόπο μπορεί να ριζώσει η δημοκρατία μας. Θεωρώ σημαντικό τον θεσμό του πιστοποιημένου δικηγόρου και λογιστή. Ένα ακομμάτιστο κράτος βλέπει όλους τους πολίτες με την ίδια ματιά, ωστόσο, οφείλει να κοιτά με προσοχή αυτούς που έχουν περισσότερη ανάγκη. Οι πιο αδύναμοι είναι τα θύματα της γραφειοκρατίας και της αδιαφάνειας. Θα συνεχίσουμε με την ίδια ζέση στην ίδια κατεύθυνση. Φανταστείτε ένα 1555 για όλο το Κράτος. Η προσπάθεια εκσυγχρονισμού του κράτους δεν σταματά για να κάνουμε πράξη το σύνθημα πως η εξυπηρέτηση είναι πράγματι κοινωνική πολιτική.

 

Χατζηδάκης: «Η εξυπηρέτηση του πολίτη είναι πρωτίστως και κοινωνική πολιτική»

«Η εξυπηρέτηση του πολίτη είναι πρωτίστως και κοινωνική πολιτική», τόνισε στην αρχή της ομιλίας του ο υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος άνοιξε την εκδήλωση.

Όπως είπε, τα κύρια προβλήματα που κλήθηκε να αντιμετωπίσει από την πρώτη στιγμή που ήρθε στο υπουργείο ήταν δυο: οι εκκρεμείς συντάξεις και της εξυπηρέτησης του πολίτη.

Ο ΕΦΚΑ ήταν αυτός που συγκέντρωνε τα περισσότερα παράπονα πολιτών, σημείωσε στη συνέχεια ο υπουργός, ενώ όπως τόνισε «Για πολλούς μέσα στις υπηρεσίες του υπουργείου, το πρόβλημα δεν ήταν πρόβλημα».

«Υπήρχε ενός είδους μιθριδατισμός, ένα είδος εξοικείωσης με το πρόβλημα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις υπηρεσίες αναβάθμισης που έχουν γίνει στο υπουργείο. Σύμφωνα με τον υπουργό, αυτές είναι:

1. Θέσαμε σε εφαρμογή τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες. Η σημερινή διοίκηση του οργανισμού συνεχίζει με την ίδια ένταση προς την κατεύθυνση της ψηφιοποίησης. Υπάρχουν πάνω από 200 υπηρεσίες στο σύνολο των φορέων, ενώ 260 εκατ. συναλλαγές πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία δύο χρόνια.

2. Υπήρξε διασύνδεση του ΕΦΚΑ με τα ΚΕΠ

3. Προχωρήσαμε στη λειτουργία των ηλεκτρονικών ραντεβού μέσα στην πανδημία, που ήταν ένα παράπλευρο όφελος

4. Αναβάθμιση των ιστοσελίδων και δημιουργία νέων εναλλακτικών καναλιών επικοινωνίας

5. Προχωρήσαμε στο θεσμό πιστοποιημένων δικηγόρων και λογιστών

6. Ο Ενιαίος Αριθμός Εξυπηρέτησης 1555 που ήρθε να αντικαταστήσει την πρακτική του κατεβασμένου τηλεφώνου

Για τους επόμενους στόχους ο Κωστής Χατζηδάκης είπε ότι:

θα αυξηθούν ακόμα περισσότερο οι υπηρεσίες ΟΑΕΔ, ΟΠΕΚΑ και ΕΦΚΑ που είναι συνδεδεμένες με τα ΚΕΠ
θα επεκταθεί το myEFKAlive σε όλη την Ελλάδα και δημιουργία αντίστοιχης υπηρεσίας για τον ΟΠΕΚΑ
θα υπάρξει διεύρυνση των συντάξεων που θα μπορούν να αναλάβουν πιστοποιημένοι δικηγόροι και λογιστές
όλες οι υπηρεσίες ΕΦΚΑ, ΟΠΕΚΑ, ΟΑΕΔ θα γίνονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά

Πιερρακάκης: Τα τρία σημεία για τον ψηφιακό μετασχηματισμό

Σε τρία σημεία για τον ψηφιακό μετασχηματισμό αναφέρθηκε με τη σειρά του ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής Κυριάκος Πιερρακάκης. Η τεχνολογία δεν είναι στο επίκεντρο. Όπως ανέφερε ο υπουργός, οι πιο επιτυχημένες διαδικασίες το 2021 ήταν οι εξής: Το μήνυμα 112, της άυλης συνταγογράφησης και του εμβολιασμού
Το υπ. Εργασίας είναι πιλότος. Έκανε λόγο για ολιστική αντιμετώπιση της εξυπηρέτησης των πολιτών λέγοντας πως αυτό θα συμβεί σε λίγα χρόνια για όλο το Δημόσιο με πόρους από το ταμείο Ανάκαμψης.
Η εξυπηρέτηση και ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι κοινωνική πολιτική

 

Διαβάστε ακόμα:

Η ιστορία της βίλας του Ωνάση και του Νιάρχου που πέρασε στα χέρια του Αμπράμοβιτς και τελικά… κατασχέθηκε 

Τι ισχύει φέτος με το τέλος επιτηδεύματος

Το πακέτο και ο ανασχηματισμός, οι ναυτιλιακές στο ΧΑ, οι αμερικανικές επενδύσεις και τα… κινέζικα στα Πλαστικά Κρήτης

 

Exit mobile version