Αποφασισμένος να στηρίξει την ψήφιση και την εφαρμογή μεταρρυθμίσεων στο εκπαιδευτικό σύστημα, που αποτελούσαν άλλωστε προεκλογικές και προγραμματικές δεσμεύσεις της κυβερνητικής παράταξης, εμφανίστηκε την Τρίτη στη Βουλή ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης που εξελίχθηκε σε σφοδρή αντιπαράθεση με τον Αλέξη Τσίπρα και τη Φώφη Γεννηματά, ο κ. Μητσοτάκης έκανε λόγο για μια τολμηρή μεταρρύθμιση, επιχειρηματολογώντας για την ανάγκη αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και σημαντικών αλλαγών στην λειτουργία όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης. Απευθυνόμενος προς τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης ζήτησε πρώτον να κατεβάσει τους τόνους διότι η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, όπως είπε, είναι εθνική υπόθεση και απαιτεί εξαντλητικό και ειλικρινή διάλογο και δεύτερον να απαντήσει συγκεκριμένα αν συμφωνεί ή όχι στην ανάγκη αξιολόγησης καθηγητών και δασκάλων.
Μάλιστα, ο πρωθυπουργός -αναφερόμενος στην κριτική της αντιπολίτευσης- επικαλέστηκε τη μεγάλη συζήτηση που έγινε εντός και εκτός Βουλής για να τονίσει ότι στην πραγματικότητα θα ήταν περιττό να απαντήσει καθώς «όχι μόνο εδράζεται σε μύθους, τους οποίους απορρίπτουν πλέον πρώτα από όλα οι ίδιοι οι γονείς και οι μαθητές, αλλά γιατί η αξιολόγηση αποτελεί πια ώριμο αίτημα της κοινωνίας».
Θυμίζω – πρόσθεσε ο πρωθυπουργός από το βήμα της Βουλής- ότι σε μια πρόσφατη έρευνα, 7 στους 10 πολίτες κρίνουν απαραίτητη την αξιολόγηση στα σχολεία και 9 στους 10 πολίτες συμφωνούν με τις νέες θεματικές ενότητες που εισηγείται το Υπουργείο. «Προφανώς ανάμεσα τους είναι και πολλοί ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης για να συμπληρώσει ότι στις άλλες χώρες της Ευρώπης η αξιολόγηση είναι κανόνας.
Στη συνέχεια υπεραμύνθηκε της απόφασης για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα ΑΕΙ, αναγνώρισε ότι φέρνει πολιτικό κόστος στην κυβέρνηση αλλά επανέλαβε ότι αναλαμβάνει την ευθύνη, δείχνοντας συνέπεια στις προεκλογικές δεσμεύσεις και στην υλοποίηση μεταρρυθμίσεων. «Το να κλείνουμε το μάτι σε λογικές ήσσονος προσπάθειας δεν κάνουμε καλό στα παιδιά», υπογράμμισε δε με την δευτερολογία του απαντώντας στον κ. Τσίπρα και την κυρία Γεννηματά για τις επιστολές διαμαρτυρίας μαθητών στην υπουργό Παιδείας, καθώς με το νέο σύστημα δεν καταφέρνουν παρά την υψηλή βαθμολογία να εισαχθούν στα Πανεπιστήμια επιλογής τους. Ο πρωθυπουργός δεν άφησε περιθώρια απόκλισης από τον κυβερνητικό σχεδιασμό, κατηγορώντας τον αρχηγό του ΣΥΡΙΖΑ για λαϊκισμό και ανεφάρμοστες υποσχέσεις.
Κομβικό σημείο της σημερινής συζήτησης του πρωθυπουργού στη Βουλή ήταν αυτό για το άνοιγμα των σχολικών τάξεων το φθινόπωρο με ανεμβολίαστους καθηγητές στην έδρα. Επέμεινε στην προσπάθεια να πειστούν οι εκπαιδευτικοί να εμβολιαστούν, καθώς το τέταρτο κύμα χτυπά σχεδόν αποκλειστικά τους ανεμβολίαστους- με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την λειτουργία των σχολικών τάξεων- και αποκάλυψε ότι παρότι τον απασχόλησε το ενδεχόμενο του υποχρεωτικού εμβολιασμού των εκπαιδευτικών αποφάσισε, όμως, ότι αυτή δεν θα ήταν, στην παρούσα συγκυρία, η ενδεδειγμένη λύση.
«Άνω του 70% των εκπαιδευτικών έχει ήδη εμβολιαστεί», σημείωσε και προανήγγειλε εργαστηριακά τεστ για τους ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς ανακοινώνοντας ότι: «Οι εκπαιδευτικοί εκείνοι οι οποίοι θα επιλέξουν τελικά να μην εμβολιαστούν είναι βέβαιον ότι θα υποστούν μια πρόσθετη σημαντική ταλαιπωρία. Διότι θα ζητήσουμε και θα περιμένουμε από την αρμόδια επιτροπή να κάνει πιο συγκεκριμένη την πρότασή της. Προφανώς συχνά εργαστηριακά τεστ, τονίζω, όχι self test. Εργαστηριακά τεστ προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να προσέλθουν στην τάξη».
Η τοποθέτηση Τσίπρα και Γεννηματά
Με την ομιλία του στη Βουλή ο κ. Τσίπρας επανέλαβε ότι εάν το κόμμα του αναλάβει εκ νέου τα κυβερνητικά ηνία θα καταργήσει την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, ζήτησε από τον κ. Μητσοτάκη να μην εφαρμοστεί φέτος μετά από μια εξαιρετικά δύσκολη χρονιά για όλους τους μαθητές λόγω της πανδημίας και υποστήριξε ότι οι ρυθμίσεις που εισάγει η Κυβέρνηση με το νομοσχέδιο που καταθέτει είναι ακριβώς όσα ζητούσε από τον ΣΥΡΙΖΑ η τρόικα στη διάρκεια των διαπραγματεύσεων.
«Επί λέξει: Ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών, αυξημένες εξουσίες στον Διευθυντή, αυτονομία του σχολείου», δήλωσε ο κ. Τσίπρας επισημαίνοντας ότι το κόμμα του είναι κατά της ατομικής της «τιμωρητικης» αξιολογικής, όχι γενικώς της αξιολόγησης. Κάνοντας εν τω μεταξύ σφοδρή επίθεση στον πρωθυπουργό, χρέωσε σε εκείνον και την κυβέρνηση συνολικά, βήματα εξυπηρέτησης συγκεκριμένων συμφερόντων, αλαζονεία, αυταπάτες και ελιτίστικη αντίληψη που οδηγεί «σε κρυφούς κόφτες και αποκλεισμούς υποψηφίων». Με την δευτερολογία του επιχείρησε να αποδομήσει με στοιχεία έρευνας της Τράπεζας της Ελλάδας τον ισχυρισμό της κυρίας Κεραμέως και του πρωθυπουργού ότι ένα σημαντικό ποσοστό εισακτέων δεν παίρνει πτυχίο από τα δημόσια Πανεπιστήμια. Ο κ. Τσίπρας υποστήριξε ότι αυτό συνέβαινε τις προηγούμενες δεκαετίες κι ότι τώρα τα στοιχεία είναι εντελώς διαφορετικά.
Αντιθέτως με τον κ. Τσίπρα, η αρχηγός του Κινήματος Αλλαγής ξεκαθάρισε ότι το κόμμα της δεν θα ψηφίσει επί της αρχής το νομοσχέδιο Κεραμέως αλλά κάποια άρθρα που αποτελούσαν σημεία των μεταρρυθμίσεων στην εκπαίδευση από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ. Κατηγόρησε τους κ.κ Μητσοτάκη και Τσίπρα για «ψευτόλογα του ψευτοδικομματισμού», εξαπέλυσε πυρά εναντίον του πρωθυπουργού ότι η ΝΔ με το νομοσχέδιο» μας γυρίζει πίσω στο 1920 των απλών εφαρμοστών διοικητικών εντολών στο πεδίο της εκπαίδευσης» και έψεξε τον αρχηγό του ΣΥΡΙΖΑ ότι εκμεταλλεύεται ακόμη και τα όνειρα των νέων ανθρώπων (με αφορμή την επιστολή μαθήτριας την οποία ανέγνωσε).
Η κυρία Γεννηματά προσπάθησε να στρέψει τη συζήτηση και στο ζήτημα του εμβολιασμού, υποστηρίζοντας ότι η κυβέρνηση έχασε τις ευκαιρίες, επιδόθηκε σε επικοινωνιακά παιχνίδια κι ότι δεν άκουσε τις προτάσεις του ΚΙΝΑΛ. Και τώρα; «
Τώρα ο πρωθυπουργός με διχαστικό λόγο χωρίζει τους πολίτες σε εμβολιασμένους και μη», δήλωσε η κυρία Γεννηματά προσπαθώντας να αναδείξει τη σημασία της εμβολιαστικής καμπάνιας του ΚΙΝΑΛ και του κεντρικού μηνύματος στην κρίσιμη συγκυρία με το υπερμεταδοτικό στέλεχος «Δέλτα».
Διαβάστε ακόμη:
Κορωνοχρέη: 36 άτοκες ή 72 έντοκες δόσεις για τα χρέη της πανδημίας