Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε το βράδυ της 27ης Σεπτεμβρίου στην ΕΡΤ από το Παρίσι, μέσα από το μουσείο του Λούβρου στον απόηχο της αμυντικής συμφωνίας ανάμεσα σε Ελλάδα και Γαλλία. Στην αρχή της συνέντευξης, μιλώντας στον Νίκο Αλιάγα και την Αντριάνα Παρασκευοπούλου, ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στους ιστορικούς δεσμούς της Γαλλίας και της Ελλάδας.
«Θα σας ζητούσα λίγη υπομονή, αύριο το πρωί θα κάνουμε δηλώσεις με τον πρόεδρο Μακρόν από το Μέγαρο των Ηλυσίων» είπε στη συνέχεια, αναφερόμενος στην αμυντική συμφωνία με τη Γαλλία, κάνοντας λόγο για στρατηγική εμβάθυνση των σχέσεων των δύο χωρών.
Οι λεπτομέρειες της συμφωνίας
Οι λεπτομέρειες του deal που αναμένεται να υπερβεί τα 5 δισ. ευρώ, πρόκειται να οριστικοποιηθούν αύριο στο Παρίσι, όπου μεταβαίνουν επίσης ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος και ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας, όπως πρώτο έγραψε το protothema.gr. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι τρεις φρεγάτες θα ναυπηγηθούν στα γαλλικά ναυπηγεία της Naval Group στο Λοριάν.
Οι τρεις κορβέτες που αναμένεται να αποκτηθούν από το Πολεμικό Ναυτικό συμφωνείται να ναυπηγηθούν σε ελληνικά ναυπηγεία, μάλλον στον Σκαραμαγκά, προκειμένου να κρατηθεί ζωντανή και να ενισχυθεί η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία, αλλά και να διατηρηθεί η τεχνογνωσία που αποκτήθηκε μετά το 2000 όταν στα ελληνικά ναυπηγεία χτίστηκαν τρία υπερσύγχρονα γερμανικά υποβρύχια τύπου «Παπανικολής».
Η αρχική πρόθεση της ελληνικής κυβέρνησης ήταν να αποκτηθούν τέσσερις νέες φρεγάτες κι ακόμη δύο φρεγάτες -μάλλον μεταχειρισμένες- ως ενδιάμεση λύση, ώστε να ενισχυθεί άμεσα το Πολεμικό Ναυτικό, προτού παρέλθει η επταετία που εκτιμάται ότι θα απαιτηθεί για το χτίσιμο των νέων φρεγατών. Η γαλλική πρόταση, που είχε υποβληθεί την άνοιξη, προέβλεπε ναυπήγηση τεσσάρων νέων Belh@rra και δωρεάν παραχώρηση δύο πολεμικών πλοίων του γαλλικού ναυτικού, τα οποία, όπως προέκυψε, dεν κάλυπταν τις απαιτήσεις του στόλου.
Διαβάστε ακόμη:
Φόβοι για νέα γενιά κόκκινων δανείων
Θεσσαλονίκη: Τα projects που αλλάζουν την εικόνα στη «βασίλισσα του Βορρά» (pics)
Ο Μάικ Μάνλεϊ (μάλλον) δεν έφυγε από τη Stellantis για τα χρήματα