Το στόχο της κυβέρνησης να παραδώσει το Μετρό Θεσσαλονίκης το 2023, επανέλαβε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής και παραδεχόμενος ότι οι προσφυγές που κατατίθενται δημιουργούν αρκετές καθυστερήσεις, τόνισε «ο προγραμματισμός ο δικός μας όμως δεν έχει αλλάξει καθόλου».
Στη διάρκεια της σύντομης παρουσίασης του έργου του υπουργείου στο οποίο προΐσταται στην 85η ΔΕΘ, ο κ. Καραμανλής υπογραμμίζοντας ότι και οι πιο δύσπιστοι διαπιστώνουν ότι η κυβέρνηση έχει βάλει στην πρώτη γραμμή τη Θεσσαλονίκη και τα έργα της Β. Ελλάδας, δεσμεύτηκε εκ νέου ότι «θα παραδώσουμε το μετρό». Στο πλαίσιο αυτό, κάλεσε να αφεθεί η μιζέρια και ο διχασμός στο χθες «και να προχωρήσουμε επιτέλους σε ένα έργο». Στο πλαίσιο αυτό, εξέφρασε την πεποίθησή του ότι σε μία πόλη σαν την Θεσσαλονίκη και «αρχαία μπορούμε να έχουμε και ένα σύγχρονο μετρό, το οποίο να καλύπτει τις ανάγκες μίας πόλης, που πραγματικά πρέπει και θέλει να πρωταγωνιστήσει».
Επανέλαβε δε κατηγορηματικά, ότι η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη και της Νέας Δημοκρατίας δεν πρόκειται ποτέ να εγκαινιάσει μουσαμάδες, σημειώνοντας χαρακτηριστικά «εμείς μπορεί να μην λέμε πολλά, αλλά όταν λέμε κάτι, αυτό γίνεται».
Για τις εξελίξεις στο έργο του Μετρό, τόνισε ότι η επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στην Αγία Σοφία έχει ήδη ξεκινήσει και παραδόθηκαν πίσω στους Θεσσαλονικείς οι πλατείες και ο περιβάλλοντας χώρος σε πολλά σημεία. «Ας κάνουμε αυτές τις μέρες όλοι μια βόλτα και ας πάμε να δούμε τι γίνεται στο Σιντριβάνι, τι γίνεται στη Δημοκρατίας, τι γίνεται στην Αγία Σοφία στην πλατεία», κάλεσε ο ίδιος, προσθέτοντας ότι «παρά τη λυσσαλέα αντίδραση και τον πόλεμο που γίνεται και τις καθυστερήσεις που έχουμε με τις προσφυγές, εμείς βάζουμε το κεφάλι κάτω και προχωράμε το έργο κανονικά».
Προς ανακοίνωση η σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι
«Πολύ σύντομα θα βγει, όπως και για όλη την Ελλάδα, ένα πακέτο σιδηροδρομικών έργων, 3,3 δισ. ευρώ», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και γνωστοποίησε ότι «είμαστε έτοιμοι στις επόμενες μέρες να το ανακοινώσουμε και όσον αφορά τη Θεσσαλονίκη, θα αφορά τη σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι, το έργο Θεσσαλονίκη – Τοξότες, όπως επίσης και τον Προαστιακό στα δυτικά».
Για τον 6ο προβλήτα στον ΟΛΘ, ο κ. Καραμανλής διερωτήθηκε «πώς θέλουμε τη Θεσσαλονίκη να είναι πρωταγωνίστρια στα Βαλκάνια και στην Ανατολική Ευρώπη, όταν στο λιμάνι είχαμε μια γέφυρα στον αέρα και όταν δεν μπορούσαμε να ενώσουμε οδικά έναν οδικό άξονα». Στο πλαίσιο αυτό, τόνισε πως «εμείς προχωρήσαμε λοιπόν, ξεμπλοκάραμε αυτό το έργο, το οποίο ήτανε στα όρια του κωμικοτραγικού».
Για τον ΟΑΣΘ, υπενθύμισε ότι το 2019 στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούσαν 231 λεωφορεία και σήμερα ο αριθμός του ανέρχεται σε 440 που εντός του τρέχοντος μηνός θα διαμορφώνονται σε 530, και αναφέρθηκε στις συνέργειες με τα ΚΤΕΛ και με τα leasing. «Για πρώτη φορά στο ελληνικό δημόσιο, και αυτό ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη, ξεκινήσαμε τη διαδικασία των leasing», τόνισε.
Παρουσιάζοντας τόσο τα έργα, τις δράσεις και τον προγραμματισμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών όσο και των εποπτευόμενων φορέων στο περίπτερο 15 της 85ης ΔΕΘ, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι όταν ανέλαβε η κυβέρνηση της ΝΔ «πραγματικά δεν υπήρχε σχεδόν καμία ωριμότητα μεγάλων έργων». Σήμερα, «έχουμε να παρουσιάσουμε ένα έργο υποδομών 13 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 3,5 δισ. ευρώ έχουν συμβασιοποιηθεί», τόνισε.
Στην παρουσίαση έδωσαν το «παρών» οι υφυπουργοί Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος και ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς. Παρούσες ήταν οι διοικήσεις και όλων των εποπτευόμενων φορέων.
Διαβάστε περισσότερα
Κάμερον Μπρουκς – Amazon Web Services: Πώς θα μπορούσε να εξελιχθεί σε περιφερειακό hub η Ελλάδα
11η Σεπτεμβρίου 2001: 20 χρόνια από τη μαύρη ημέρα που σημάδεψε την Ιστορία
ΔΕΔΔΗΕ: To παρασκήνιο του σούπερ ντιλ που σφραγίζει μια μεγάλη ιδιωτικοποίηση