Την άποψη ότι δεν υπάρχει η πρώτη ύλη για τον σχηματισμό κυβέρνησης συνεργασίας εξέφρασε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο «ΘΕΜΑ», εξαπολύοντας παράλληλα επίθεση στον ΣΥΡΙΖΑ για τη στάση του στην τροπολογία για το κόμμα Κασιδιάρη.

 

– Η επιπρόσθετη ρύθμιση με το βλέμμα στο κόμμα Κασιδιάρη σήκωσε πολλή σκόνη. Γιατί υπήρξε η ανάγκη να συμπληρωθεί το υφιστάμενο πλαίσιο, με αποτέλεσμα να σας καταλογίζονται «μπαλώματα»; Δεν αρκούσε;

Η Ν.Δ. είναι αυτή που έχει αναλάβει τον αγώνα ενάντια στην Ακροδεξιά και την υπεράσπιση της Δημοκρατίας. Κυβέρνηση της Ν.Δ. ήταν που αποκάλυψε την εγκληματική δράση της Χρυσής Αυγής, κυβέρνηση της Ν.Δ. σήμερα θωρακίζει θεσμικά τη Δημοκρατία μας ώστε να προφυλαχθεί από τους προβατόμορφους λύκους που επιβουλεύονται το πολίτευμά μας. Η επιπρόσθετη ρύθμιση εισήχθη για την περαιτέρω ενίσχυση του ήδη ψηφισμένου θεσμικού πλαισίου. Μοναδική μας επιδίωξη είναι να ενισχύσουμε τη δικαστική κρίση. Η πρωτοβουλία της κυβέρνησής μας είναι στο πλαίσιο των συνταγματικών της υποχρεώσεων.

 

– Υπονοείτε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ κλείνει το μάτι στους ψηφοφόρους του Κασιδιάρη;

Επίσης, ο αντιπρόεδρος του Αρείου Πάγου Χρήστος Τζανερίκος, που παραιτήθηκε, κατηγόρησε ουσιαστικά την κυβέρνηση για παρέμβαση στη δικαστική κρίση. Η στάση του ΣΥΡΙΖΑ, που προτιμά για ένα τέτοιο ζήτημα κατ’ επιλογήν περιορισμένη σύνθεση δικαστηρίου αντί για την Ολομέλεια του δικαστικού σχηματισμού, είναι ακατανόητη και επικίνδυνη. Το να ψαρεύεις στον βούρκο είναι πάντα επικίνδυνο. Η νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησής μας θωρακίζει την κρίση της Δικαιοσύνης. Η σύνθεση του Α1 Τμήματος είναι δεδομένη και ουδόλως επηρεάζεται από την κυβερνητική νομοθετική πρωτοβουλία. Είμαι υποχρεωμένος να υπενθυμίσω ότι στην Ελληνική Δημοκρατία ισχύει η διάκριση των εξουσιών, η οποία αποτελεί κεκτημένο της νεωτερικότητας και ειδοποιό διαφορά της πολιτικής τάξης του δυτικού κόσμου, του οποίου η Ελλάδα είναι το πολιτικό και πολιτισμικό θεμέλιο. Σε μια σύγχρονη φιλελεύθερη κοινοβουλευτική δημοκρατία η νομοθετική εξουσία ανήκει στο Κοινοβούλιο. Τα όρια κάθε εξουσίας, της δικαστικής συμπεριλαμβανομένης, είναι συνταγματικά καθορισμένα με απόλυτη σαφήνεια και καμιά παρέκκλιση δεν χωρά. Επίσης, να ξεκαθαρίσω ότι κάναμε μια επιλογή βαθιά αξιακή και πολιτική, την οποία δεν παζαρεύουμε με κανέναν και σε κανένα επίπεδο.

 

– Γιατί επιμένετε μονοσήμαντα στον στόχο της αυτοδυναμίας; Η Ν.Δ. δεν μπορεί να συνεργαστεί με κάποιο κόμμα, π.χ., με το ΠΑΣΟΚ, μετά τις πρώτες εκλογές;

Η στρατηγική μας είναι ξεκάθαρη και σαφής, σε αντίθεση με την αντιπολίτευση συλλήβδην. Ο κ. Αλέξης Τσίπρας μάλιστα πρόσφατα δήλωσε, αναφερόμενος στις μετεκλογικές διεργασίες για τον σχηματισμό κυβέρνησης, ότι όσα λέγονται προεκλογικά διαφέρουν απ’ όσα μετεκλογικά θα αποφασιστούν. Είναι μια παραδοχή σχεδιαζόμενης πολιτικής εξαπάτησης. Πέρα από αυτά, στη χώρα μας απουσιάζει η πολιτική πρώτη ύλη τόσο για τον σχηματισμό όσο και για τη λειτουργικότητα κυβερνήσεων συνεργασίας. Τι κυβέρνηση θα είναι αυτή όπου θα συμμετέχει ο κ. Γιάνης Βαρουφάκης, που επιθυμεί διακαώς την ανατίναξη του τραπεζικού συστήματος, και ο κ. Νίκος Ανδρουλάκης, που οραματίζεται πρωθυπουργό τον άγνωστο Χ; Ή το ΚΚΕ, που έχει σαφή αντιδυτικό και αντιευρωπαϊκό προσανατολισμό; Ή η αντιεμβολιαστική και φιλοπουτινική Ακροδεξιά; Η χώρα βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή και απαιτείται σοβαρή και στιβαρή διακυβέρνηση.

 

– Σας ανησυχούν διαρροές και προς τα δεξιά της Ν.Δ., αλλά και από κεντρογενείς πολίτες που ίσως ψήφισαν για πρώτη φορά Ν.Δ. το 2019;

Βρεθήκαμε να διαχειριζόμαστε κατακλυσμιαίες κρίσεις, μετά μάλιστα την τεράστια περιπέτεια της μνημονιακής περιόδου. Εμείς καταφέραμε -και μας το αναγνωρίζει η διεθνής κοινότητα- να πληγωθούμε λιγότερο από τις περισσότερες ισχυρές χώρες. Στο διάστημα 2019-23 αλλάξαμε επίπεδο την Ελλάδα. Κάναμε πολλά και καταφέραμε να κάνουμε πράξη όσα είχαμε υποσχεθεί: μείωση φόρων, αύξηση μισθών, μείωση ανεργίας, γρήγορη απόδοση συντάξεων, ευταξία στο Μεταναστευτικό, θωράκιση εθνικής άμυνας. Οι πολίτες ας αναλογιστούν όσα κάναμε και, επίσης, ας αναλογιστούν ποιον εμπιστεύονται για την επόμενη μέρα ώστε να βελτιώσει όσα δεν έγιναν αρκετά καλά και να κάνει ακόμα περισσότερα για την αύξηση των μισθών και την ανακατασκευή του κράτους.

 

– Μια και ο κ. Κυριάκος Μητσοτάκης μιλά για καλύτερους μισθούς, θα περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα της Ν.Δ. και προαναγγελία για μείωση φόρων, π.χ., στη μισθωτή εργασία;

Η Ν.Δ. μείωσε δραστικά μια σειρά από φόρους, τους οποίους είχε επιβάλει ή γιγαντώσει ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος υποσχέθηκε σεισάχθεια, αλλά ρήμαξε τη μεσαία τάξη. Σημαντικές μειώσεις υπήρξαν και στις ασφαλιστικές εισφορές που αφορούν και τη μισθωτή εργασία. Στο πεδίο αυτό υπάρχουν και άλλα περιθώρια. Η ουσιαστική και, κυρίως, μόνιμη ελάφρυνση των πολιτών από φόρους και ασφαλιστικές εισφορές αποτελεί πλέον κεκτημένο για όλους – και ιδιαίτερα για την παραγωγική Ελλάδα. Αυτό είναι βέβαιο. Οπως είναι επίσης βέβαιο ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα αυξήσει και πάλι τους φόρους. Οχι μόνο γιατί από τα «λεφτόδενδρα» των φόρων τάζει αυξήσεις, ρυθμίσεις, σπίτια και οικόπεδα, αλλά και γιατί πριν από λίγες μέρες το εξήγγειλε ουσιαστικά ο κ. Γιάννης Δραγασάκης.

 

– Ποιες θα είναι οι προαναγγελθείσες μεγάλες τομές στο κράτος και γιατί προαναγγέλλονται για τη δεύτερη τετραετία, ενώ η Ν.Δ. είχε αξιοσημείωτο πολιτικό κεφάλαιο το 2019, όταν πήρε σχεδόν 40%;

Στο διάστημα 2019-2023 έγιναν σημαντικές προσπάθειες αλλαγής του παραδείγματος στη δημόσια διοίκηση και την εξυπηρέτηση του πολίτη. Πετύχαμε τον ψηφιακό μετασχηματισμό, με πάνω από 1.550 ψηφιακές υπηρεσίες. Οι συντάξεις αποδίδονται σε 2 μήνες αντί 2 χρόνια. Σε 36.000 τμήματα, σε όλα τα δημόσια σχολεία μας, περνάμε από την εποχή του μαυροπίνακα στους διαδραστικούς πίνακες. Το 112 προειδοποιεί τους πολίτες για τα επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα. Αυτά και πολλά ακόμα δείχνουν ότι η Ελλάδα του 2023 -και στον τομέα αυτό- δεν έχει καμιά σχέση με την Ελλάδα του 2019. Κάποιες όψεις του βαθέος κράτους ενδεχομένως να μην αλλάζουν όσο γρήγορα θα θέλαμε, αλλά αλλάζουν. Συγκρουόμαστε συνεχώς με τις νησίδες αντίδρασης που χαρακτηρίζουν το χθες, το οποίο επιδιώκουμε να αφήσουμε πίσω μας. Και θα το αφήσουμε πίσω μας συνεχίζοντας πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά στην κατεύθυνση που έχουμε χαράξει. Αξιολόγηση, κίνητρα, διαδικασίες λογοδοσίας και εσωτερικού ελέγχου, αξιοκρατικές επιλογές σε κρίσιμες θέσεις, ψηφιακός μετασχηματισμός στο σύνολο του κράτους. Μπορεί σε αυτή την πρώτη μας τετραετία να μην καταφέραμε να αντιμετωπίσουμε όλες τις παθογένειες και τις στρεβλές νοοτροπίες δεκαετιών. Ωστόσο οι πολίτες γνωρίζουν πότε έγιναν βήματα «ανακατασκευής» και ανασυγκρότησης του κράτους μας και ποια ήταν αυτά. Γνωρίζουν ποιοι τα έκαναν και ποιοι έδιναν διαρκώς μάχες οπισθοφυλακής για να μην αλλάξει τίποτα.

 

– Αντιλαμβάνομαι ότι αυτή είναι μία από τις τελευταίες συνεντεύξεις σας ως κυβερνητικού εκπροσώπου. Γιατί δεν δεχθήκατε μία θέση στο Επικρατείας της Ν.Δ. ώστε να παραμείνετε και στη θέση σας;

Η σχέση μου με τον τόπο μου και ο δεσμός μου με τους ανθρώπους του τόπου μου στη Φθιώτιδα, στη Λαμία, στις πόλεις και στα χωριά μας, υπερβαίνει οποιαδήποτε άλλη συνθήκη. Μπήκα στην πολιτική για πράγματα που πιστεύω, θα είμαι στην πολιτική όσο αντλώ δύναμη από την κοινωνία, όχι γενικώς και αορίστως. Από την κοινωνία όπου μεγάλωσα, όπου πήγα σχολείο, που είναι οι άνθρωποί μου, οι άνθρωποι που αγαπώ και που έχουν από μένα προσδοκίες και απαιτήσεις.

Διαβάστε ακόμα 

Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι εξαγορών στις κατασκευές

Dr Truth: Το ιστορικό τετ-α-τετ Φρόυντ – Αϊνστάιν και η απληστία της Wall Street

Έρχεται το «ολιστικό» e-περιουσιολόγιο της εφορίας