Η εικόνα της πρώτης «τηλεοπτικής» δημοσκόπησης για την πολιτική σεζόν που ξεκινά, αυτής της MRB για το Open, αποτυπώνει μια κατάσταση που δεν είναι ιδιαίτερα κολακευτική για το πολιτικό σύστημα, με τον προβληματισμό των πολιτών να μεγαλώνει. Και ενώ η ΝΔ στους δείκτες με αναγωγή παραμένει πρακτικά στα ποσοστά των ευρωεκλογών (27,7%), με το ΠΑΣΟΚ δεύτερο (13,4% και τον ΣΥΡΙΖΑ (10,9%) καθαρά πλέον τρίτο να αισθάνεται την ανάσα της Ελληνικής Λύσης του Κυριάκου Βελόπουλου, είναι η καθημερινότητα των πολιτών που αναδεικνύεται ως το μεγαλύτερο «αγκάθι» και ταυτόχρονα η μεγαλύτερη πρόκληση για την κυβέρνηση.
Απούσης ουσιαστικής αντιπολίτευσης, μιας και τόσο ο ΣΥΡΙΖΑ όσο και το ΠΑΣΟΚ βρίσκονται σε φάση εσωτερικής αναδιοργάνωσης, η κυβέρνηση αντιμετωπίζει τη δεδομένη φθορά, αλλά και τον κλιμακούμενο προβληματισμό των πολιτών για μια σειρά ζητημάτων. Αυτό καλείται να αντιμετωπίσει και ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος θέλει να πετύχει ένα ουσιαστικό restart, με την ανάδειξη κρίσιμων έργων τοπικού και εθνικού χαρακτήρα που υλοποιούνται-δεν εξαγγέλλονται απλώς-, συνδυαστικά με τις ανακοινώσεις από βήματος ΔΕΘ, με δεδομένες στοχεύσεις τις οικογένειες, τους κοινωνικά πιο ευάλωτους, αλλά και τη λεγόμενη «μεσαία τάξη» που αντιμετωπίζει το επαυξημένο κόστος ζωής.
Οι μειώσεις των διοδίων
Οι ανακοινώσεις για μειώσεις στις τιμές των διοδίων είναι ένα απτό παράδειγμα, το οποίο ο κ. Μητσοτάκης επιστρατεύει για να καταδείξει ότι η κυβέρνηση αξιοποιεί κάθε διαθέσιμο πόρο προς όφελος των πολιτών. Αυτό έγινε με το παράδειγμα της Αττικής Οδού που περνά για μερικούς μήνες στο Δημόσιο, πριν μεταβιβαστεί στη νέα ανάδοχο εταιρίας, με την τιμή διέλευσης να μειώνεται στα 2,5 ευρώ από τα 2,8 σήμερα. Ομοίως ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε χθες ότι το όφελος των 16 δισ. που προέκυψε για το δημόσιο από την αναχρηματοδότηση της σύμβασης παραχώρησης του έργου Μαλιακός – Κλειδί θα αξιοποιηθεί υπέρ των οδηγών, με τη μείωση της τιμής διέλευσης και συγκεκριμένα με μειώσεις στους σταθμούς διοδίων, από αυτόν της Πελαγίας ως τον σταθμό στο Κλειδί, με συνολικό όφελος από 2,8 έως 3 ευρώ στη διαδρομή.
Το χρηματοδοτικό πακέτο και τα έργα στη Θεσσαλία
Ευρισκόμενος, πάντως, στη Θεσσαλία που έχει δοκιμαστεί πολλαπλά τα προηγούμενα χρόνια, τόσο με τις φυσικές καταστροφές όσο και με καταστροφές στο ζωικό κεφάλαιο, ο πρωθυπουργός εμφανίστηκε αποφασισμένος να ξαναπιάσει το νήμα.
Διαβάστε περισσότερα στο protothema.gr