Νέα τροπή έλαβε η διαμάχη που μαίνεται στις δικαστικές αίθουσες της Βρετανίας ανάμεσα στις μεγάλες τράπεζες της χώρας και ένα μπλοκ καταναλωτών που είχαν λάβει δάνεια για την αγορά αυτοκινήτου.
Οι καταναλωτές είχαν προσφύγει στα δικαστήρια κατά των τραπεζών διαμαρτυρόμενοι για κρυφές ρήτρες και προμήθειες στα συμβόλαια που είχαν υπογράψει για την διασφάλιση δανείου για την αγορά αυτοκινήτου και κατάφεραν να δικαιωθούν, γεγονός που είχε προκαλέσει τριγμούς στον κλάδο και στις μετοχές του στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου. Όμως, σήμερα το Ανώτατο Δικαστήριο… ανακάτεψε και πάλι την τράπουλα δίδοντας στους πιστωτές το δικαίωμα να αμφισβητήσουν την απόφαση στο Εφετείο.
Η εκδίκαση της υπόθεσης στο Εφετείο θα ξεκινήσει από τον ερχόμενο Ιανουάριο και θα διαρκέσει περίπου τέσσερις μήνες, με την έκβαση της να δημιουργεί νέα δεδομένα σε μια αγορά δανείων που μόνο πέρυσι ανήλθε σε 52 δισ. στερλίνες.
Αν το Εφετείο διατηρήσει την αρχική ετυμηγορία κατά των τραπεζών, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα θα υποχρεωθούν να επιστρέψουν στους δανειολήπτες δεκάδες εκατομμύρια στερλίνες από χρεώσεις που είχαν εισπράξει.
Δεν είναι τυχαίο ότι η επιτυχία των τραπεζών να προσπαθήσουν να αμφισβητήσουν την καταδίκη τους οδήγησε σε άλμα τις μετοχές τους στη σημερινή συνεδρίαση στο LSE. Ενδεικτικά η μετοχή της Lloyds Banking Group, που ελέγχει την εταιρεία Black Horse που ειδικεύεται στη χρηματοδότηση της αγοράς οχημάτων, ανέβηκε κατά 5%, ενώ η μετοχή της Close Brothers, που είναι από τις τράπεζες που βρίσκεται στο επίκεντρο της υπόθεσης, εκτινάχθηκε κατά 8%.
Σε περίπτωση που η καταδίκη των τραπεζών επικυρωθεί, η Lloyds ενδεικτικά θα επιβαρυνθεί με ένα κόστος αποπληρωμής της τάξεως των 450 εκατ. στερλίνων και η Close Brothers περίπου με 400 εκατ. στερλίνες.
Για το λόγο αυτό, εξάλλου, αρκετές τράπεζες έχουν αναγκαστεί να αναστείλουν προσωρινά τις χορηγήσεις μέρους ή και συνολικά νέων δανείων αυτοκινήτου, περιμένοντας την εκκρεμότητα που αφορά τους κανόνες και τις χρεώσεις να επιλυθεί.
Σημειωτέον πως η υπόθεση υποχρέωσε και την αρμόδια κρατική αρχή του Financial Conduct Authority να δρομολογήσει έρευνα και αναθεώρηση των κανόνων που διέπουν τις χρεώσεις στις χρηματοδοτήσεις για την αγορά αυτοκινήτων.
Διαβάστε ακόμη
Στο τραπέζι νέα νομοθετική παρέμβαση για τις τραπεζικές προμήθειες
Economist: Στο top 5 των κορυφαίων οικονομιών η Ελλάδα και το 2024 (πίνακας)
Τακτοποιήσεις για 15.000 ακίνητα των servicers και των τραπεζών
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα