search icon

Τράπεζες

Στο «μικροσκόπιο» κυβέρνησης και ΤτΕ οι servicers – Τα πρόστιμα από το ΥΠΑΝ και οι νέες άδειες

Νέα πρόστιμα, αλλά για παλαιότερες υποθέσεις, επιβλήθηκαν στις εταιρείες διαχείρισης – Τα πρόσφατα «εργαλεία» που περιορίζουν σημαντικά τυχόν αστοχίες σε υποθέσεις δανειοληπτών – Με πλειστηριασμό κινδυνεύουν οι εξαφανισμένοι – Ξεκαθαρίζει το τοπίο με τις άδειες

Στο «μικροσκόπιο» κυβέρνησης και Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ) βρίσκονται το τελευταίο διάστημα οι servicers, με το μεν, υπουργείο Ανάπτυξης να… βομβαρδίζει την αγορά με πρόστιμα και τη δε, εποπτική αρχή να οριστικοποιεί τη λίστα με εκείνους που πλέον θα νομιμοποιούνται να λειτουργούν στη χώρα.

Πιο αναλυτικά, μόλις χθες, Πέμπτη, doValue, Cepal και Qquant έλαβαν διοικητικά πρόστιμα, ύψους 305.000 ευρώ, για παραβίαση της νομοθεσίας, ύστερα από σχετικές καταγγελίες που έγιναν από δανειολήπτες.

Όπως επισημαίνουν στο newmoney αρμόδιες πηγές, αυτό δεν ήταν το πρώτο πρόστιμο (σ.σ. το τελευταίο 8μηνο, άλλωστε, οι τέσσερις μεγαλύτεροι – βάσει χαρτοφυλακίων υπό διαχείριση – servicers έχουν κληθεί να πληρώσουν πάνω από 1,8 εκατ. ευρώ) και σίγουρα δεν θα είναι το τελευταίο, λαμβάνοντας υπόψη των καταγγελιών που έχουν συσσωρευτεί στη Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου.
Εξάλλου, όπως σημειώνουν πηγές από την αγορά των servicers, τα νέα πρόστιμα του ΥΠΑΝ αφορούσαν σε παλαιότερες υποθέσεις, δηλαδή, προ μέτρων και θεσμικού πλαισίου επίλυσης που υπάρχει από εφέτος.

Υπενθυμίζεται ότι οι εταιρείες διαχείρισης έχουν το τελευταίο διάστημα θέσει σε λειτουργία σειρά εργαλείων που απευθύνονται σε όλες τις κατηγορίες οφειλετών, οι οποίοι επιδιώκουν τη ρύθμιση των χρεών τους, περιορίζοντας έτσι, σημαντικά τυχόν αστοχίες. «Τώρα οι υποθέσεις αντιμετωπίζονται στη συντριπτική πλειοψηφία. Πάντα μπορεί να ξεφεύγουν κάποιες, αλλά όχι σκόπιμα και σίγουρα όχι από αδιαφορία», σχολιάζουν.

Συγκεκριμένα, η πλέον πρόσφατη προσθήκη στην παραπάνω εργαλειοθήκη αποτελούν τα ηλεκτρονικά συστήματα ενημέρωσης (πλατφόρμες), τα οποία έχουν δημιουργήσει και λειτουργούν οι servicers βάσει του ν. 5072/2023, καθένας για τα χαρτοφυλάκια που διαχειρίζεται.

Μέσα από τις πλατφόρμες ενημέρωσης των εταιρειών οι δανειολήπτες λαμβάνουν άμεση ενημέρωση για τα στοιχεία που αφορούν στην οφειλή τους, όπως, μεταξύ άλλων, το υπόλοιπο της οφειλής (ανά δανειακή σύμβαση), τον αριθμό, το ύψος και τον προβλεπόμενο χρόνο καταβολής της επόμενης δόσης του δανείου τους.

Μέσω των ηλεκτρονικών συστημάτων ενημέρωσης, επομένως, κάθε δανειολήπτης έχει άμεση πρόσβαση και την πλήρη εικόνα των δανειακών του υποχρεώσεων ανά πάσα στιγμή και σε πραγματικό χρόνο. Παράλληλα, μέσω των ίδιων συστημάτων, γίνεται άμεσα και ευχερώς η επικαιροποίηση των στοιχείων επικοινωνίας του δανειολήπτη με την εταιρεία που διαχειρίζεται την οφειλή του με ιδιαίτερα απλό τρόπο, ειδικά μετά τη λειτουργία από τις αρχές του περασμένου Απριλίου των πλατφορμών ενημέρωσης που προβλέπει η κείμενη νομοθεσία.

Σύμφωνα με τους servicers, η ύπαρξη επικαιροποιημένων στοιχείων επικοινωνίας είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την επικοινωνία με τους οφειλέτες και αποτελεί το απαραίτητο πρώτο βήμα για την εξεύρεση αμοιβαία αποδεκτών λύσεων και την υποβολή προτάσεων για τη ρύθμιση των οφειλών.

«Η μη ύπαρξη επικαιροποιημένων στοιχείων επικοινωνίας περιορίζει τις δυνατότητες των εταιρειών για προσέγγιση των δανειοληπτών και ρύθμιση των οφειλών τους, χωρίς να αναιρεί την εξέλιξη των δικαστικών ενεργειών.

Επομένως, ακόμη και όσοι δανειολήπτες έχουν εικόνα των δανειακών εκκρεμοτήτων τους είναι προτεραιότητα να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία επικοινωνίας τους, ώστε να αποκαταστήσουν την επαφή με την εταιρεία που διαχειρίζεται τις αντίστοιχες οφειλές και να συνεργαστούν για τη ρύθμισή τους που αποτελεί τον πρωταρχικό στόχο όλων των εμπλεκομένων στη διαδικασία», τονίζουν χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως οι συνεργάσιμοι οφειλέτες έχουν πλέον τη δυνατότητα να εκτιμήσουν πλήρως τα δεδομένα που τους αφορούν συνολικά και να προχωρήσουν στα επόμενα βήματα για τη διευθέτηση των οφειλών τους είτε απευθυνόμενοι στις αντίστοιχες εταιρείες για διμερή ρύθμιση είτε αξιοποιώντας τα διαθέσιμα εναλλακτικά κανάλια, όπως αυτό του εξωδικαστικού μηχανισμού.

Αξίζει να αναφερθεί πως οι servicers σήμερα διαχειρίζονται οφειλές, συνολικού ύψους άνω των 90 δισ. ευρώ, που αφορούν σε 2.271.548 οφειλέτες.

Οι νέες άδειες

Στο μεταξύ, στη φάση της αξιολόγησης των φακέλων – αρχικών, αλλά και συμπληρωματικών – προκειμένου να οριστικοποιήσει τη λίστα με τους servicers που θα ανανεώσουν την άδειά τους και άρα, θα νομιμοποιούνται να λειτουργούν στην ελληνική αγορά, βρίσκεται η ΤτΕ.

Μέχρις στιγμής, το μόνο βέβαιο είναι πως τέσσερις εξ αυτών και συγκεκριμένα οι Pepper, Cerved, SFS και Hoist έχουν πετάξει… λευκή πετσέτα, ενώ όσον αφορά στη Resolute αρμόδιες πηγές σχολιάζουν στο newmoney πως «μολονότι δεν υπάρχει επίσημη τοποθέτηση από πλευράς της, το γεγονός ότι δεν υπέβαλε αίτημα εντός των περιθωρίων που είχαν τεθεί, θεωρείται ότι έχει θέσει εαυτόν εκτός αγοράς».

Όσον αφορά στις υπόλοιπες εταιρείες, αυτές που θα πληρούν όλα τα προαπαιτούμενα που έχει θέσει η εποπτική αρχή θα καταφέρουν να λάβουν και την πολυπόθητη άδεια. Σε κάθε περίπτωση, οι σχετικές ανακοινώσεις αναμένονται το αργότερο έως τα τέλη του ερχόμενου μήνα.

Διαβάστε ακόμη:

Μάχη κατά των πολυεθνικών: Κοινό μπλοκ Ελλάδας και άλλων 7 χωρών για «φρένο» στους «Γεωγραφικούς Περιορισμούς»

Β. Φουρλής: Αναζητά νέα κανάλια ανάπτυξης στο Franchise και στα αθλητικά μόδας

Πώς θα κλείσει το ασφαλιστικό κενό: Οι συνομιλίες κυβέρνησης – ασφαλιστικών εταιρειών & τα περιθώρια κινήσεων

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version