Στη Βουλή κατατέθηκε το νομοσχέδιο για τον «Ηρακλή ΙΙ», η διάρκεια του οποίου έχει οριστεί έως και τον Οκτώβριο του 2022, βοηθώντας τις τράπεζες να «ξεφορτωθούν» ακόμη 30 με 32 δισ. ευρώ, λαμβάνοντας κρατικές εγγυήσεις πέριξ των 12 δισ. ευρώ.
Ειδικότερα, όπως προκύπτει από την Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους τροποποιούνται βασικά σημεία του προγράμματος παροχής εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου σε τιτλοποιήσεις πιστωτικών ιδρυμάτων με σκοπό τη μείωση μη εξυπηρετούμενων δανείων με την ονομασία «ΗΡΑΚΛΗΣ» και παρατείνεται η διάρκεια αυτού κατά 18 μήνες. Συγκεκριμένα:
1. Προσαρμόζεται το υφιστάμενο πλαίσιο (ν.4649/2019), ώστε να καταλαμβάνει και την μνημονευόμενη απόφαση Ευρωπαϊκής Επιτροπής («απόφαση παράτασης»), με την οποία χορηγήθηκε παράταση στο πρόγραμμα «Ηρακλής».
2. Προστίθεται στην έννοια του όρου «τιτλοποιήσεις απαιτήσεων» η περίπτωση μεταβίβασης απαιτήσεων από συμβάσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing).
3. Τροποποιούνται: ί) οι όροι που πρέπει να περιέχονται στα συμβατικά έγγραφα, ειδικά ως προς την αναβολή πληρωμών που αφορούν στην αμοιβή του διαχειριστή από τη σύμβαση διαχείρισης των απαιτήσεων ή τις απαιτήσεις των ομολογιούχων μεσαίας εξοφλητικής προτεραιότητας για καταβολή τόκου και ιι) οι προϋποθέσεις αντικατάστασης του διαχειριστή τιτλοποιημένων απαιτήσεων.
4. Μετατίθεται η προθεσμία υποβολής αιτήματος για παροχή της εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου από τον Απρίλιο του 2021 για τον Οκτώβριο του 2022.
5. Παρέχεται η δυνατότητα καθορισμού και εξειδίκευσης του περιεχομένου (στοιχεία, τρόπος, απαιτούμενης πληροφόρησης) του Παραρτήματος Δ’ του νΑ649’201 9 (Πίνακας απεικόνισης των προϋπολογισθεισών χρηματορροών της τιτλοποίησης απαιτήσεων) με την έκδοση Κοινής απόφασης του Υπουργού Οικονομικών και του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος.
6. Αποσαφηνίζεται ότι, σε περίπτωση κατάπτωσης της εγγύησης το Ελληνικό Δημόσιο υποκαθίσταται σε όλα τα δικαιώματα των ομολογιούχων υψηλής εξοφλητικής προτεραιότητας και έχει το δικαίωμα να εισπράξει τα καταβληθέντα στους ομολογιούχους ποσά, μαζί τους νόμιμους τόκους και έξοδα είσπραξης από τον αποκτώντα σε εφαρμογή της αρχικής [από 10.10.20 19 (2019) 73091 απόφασης, όπως ισχύει σήμερα, αλλά και της απόφασης παράτασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
7. Επανακαθορίζεται το περιεχόμενο της νομοθετικής εξουσιοδότησης για την έκδοση κοινής απόφασης του Υπουργού Οικονομικών και του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος με την οποία δύναται να καθορίζονται και να εξειδικεύονται τα στοιχεία, ο τρόπος, η συχνότητα, οι ημερομηνίες υποβολής της αναφοράς, το είδος της απαιτούμενης πληροφόρησης, την οποία οφείλει ο διαχειριστής να αποστέλλει προς την Τράπεζα της Ελλάδος καθώς και οποιεσδήποτε άλλες απαραίτητες πληροφορίες.
8. Αποσαφηνίζεται ότι η παρασχεθείσα εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου παύει να ισχύει όταν οι όροι και σι προϋποθέσεις τιτλοποίησης απαιτήσεων τροποποιηθούν κατά τρόπο που έρχεται σε αντίθεση τις διατάξεις του ν.4649!20 19 ή με τις μνημονευόμενες αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
9. Επαναπροσδιορίζονται οι αρμοδιότητες της λειτουργούσας στο Υπουργείο Οικονομικών Επιτροπής Παρακολούθησης Εγγυήσεων του Ελληνικού Δημοσίου σε τιτλοποιήσεις απαιτήσεων πιστωτικών ιδρυμάτων.
10. Αυξάνεται ο προσαρμοσμένος αναλογικός συντελεστής επιτοκιακών περιθωρίων που διαμορφώνει την προμήθεια της προ προσαρμογής που εισπράττει ως αποζημίωση το ελληνικό δημόσιο, από 50% σε 56,9% για τη νέα 18μηνη διάρκεια του προγράμματος.
Διαβάστε περισσότερα
ΟΟΣΑ: Ιστορική συμφωνία 130 χωρών για τη φορολόγηση τεχνολογικών κολοσσών και πολυεθνικών
ΗΠΑ: Το πακέτο νομοσχεδίων που θα φέρει τα «πάνω-κάτω» στις big tech εταιρείες
Ποια θα έχει δίπλα του ο Τζεφ Μπέζος στην πτήση για το Διάστημα