Πόσο εύκολο είναι για έναν επιχειρηματία να ανοίξει τραπεζικό λογαριασμό στην Ελλάδα; Την απάντηση δίνει με ανάρτησή του στα social media εκπρόσωπος της εγχώριας startup σκηνής, που απευθύνθηκε, τόσο στα παραδοσιακά, όσο και στα ιδρύματα ηλεκτρονικών συναλλαγών ή neobanks. «Από την εμπειρία μου προκύπτει πως οι μεν, συστημικές τράπεζες, μολονότι σε δυσκολεύουν στην αρχή, δεδομένου ότι ζητούν μία σειρά από δικαιολογητικά, ενώ θεωρούν απαραίτητη και τη φυσική παρουσία, η μετέπειτα σχέση χαρακτηρίζεται σταθερή, παρά τις ‘τσουχτερές’ προμήθειες. Στον αντίποδα, οι πιο νέες τράπεζες έχουν απλοποιήσει πολύ την αρχική διαδικασία, αλλά εάν αρχίσεις και κινείς κεφάλαια, τότε σε δεύτερο χρόνο σου ζητούν δικαιολογητικά, τα οποία ενδέχεται να σε δυσκολέψουν», σχολιάζει χαρακτηριστικά στο www.newmoney.gr.

Πιο αναλυτικά:

Viva Wallet: Η διαδικασία είναι πιο γρήγορη για το άνοιγμα ενός λογαριασμού με χαμηλά όρια, αφού λαμβάνεις αμέσως αριθμό IBAN. Σε περίπτωση, όμως, που χρειαστεί να τα αυξήσεις, πρέπει να στείλεις mail στο τμήμα υποστήριξης. «Δεν το έχω κάνει ακόμη και, άρα, δεν γνωρίζω πόσος χρόνος απαιτείται», τονίζει ο ίδιος.

TransferWise: Το άνοιγμα ενός λογαριασμού στην TransferWise είναι, επίσης, εύκολο. Χρειάστηκαν λιγότερες από 24 ώρες, για να δώσουν την έγκριση. Εάν η χρήση αφορά μόνο στην αποστολή χρημάτων, τότε η υπηρεσία είναι δωρεάν. Έχει, όμως, μία χρέωση 25 ευρώ, σε περίπτωση, που επιθυμείς να λαμβάνεις χρήματα. Το εν λόγω ποσό είναι για μία φορά.

Revolut Business: Όπως σημειώνει ο επιχειρηματίας, δεν κατάφερε να ολοκληρώσει τη διαδικασία. «Σε αντίθεση με την εμπειρία από το άνοιγμα ενός προσωπικού λογαριασμού , στην περίπτωση του λογαριασμού μιας επιχείρησης έχουν μία περίεργη και ‘σφικτή’ πολιτική Know Your Customer, που απαιτεί την αποστολή μιας επιστολής, υπογεγραμμένη από εμένα, στην οποία εξουσιοδοτώ τον εαυτό μου να ανοίξω και να διαχειρίζομαι τον λογαριασμό. Κι αυτό, παρά το γεγονός ότι όλα τα υπόλοιπα έγγραφα πιστοποιούν πως είμαι ο εκπρόσωπος της επιχείρησης», αναφέρει.

Alpha Bank: Όπως υπογραμμίζει ο ίδιος, η τράπεζα δεν δέχθηκε τα έγγραφα μέσω mail, ενώ χρειάστηκε να περάσουν τρεις εργάσιμες ημέρες, προκειμένου να εγκρίνουν τον λογαριασμό. «Στη συνέχεια μου έκλεισαν ραντεβού στο κατάστημα, για να ολοκληρώσουν τη διαδικασία, το οποίο διήρκησε σχεδόν δύο ώρες», προσθέτει και καταλήγει: «Επιπροσθέτως, παρά το γεγονός ότι ο Νόμος ορίζει ρητά πως δεν απαιτείται σφραγίδα, στην τράπεζα την θεωρούσαν υποχρεωτική». Πράγματι, βάσει του Νόμου 4156/2013, παρ. 12, άρθρου τρίτου, αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Για κάθε πράξη εκπροσώπησης ή διαχείρισης νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου αρκεί η υπογραφή του νομίμου εκπροσώπου του νομικού προσώπου, το όνομά του και η περιγραφή της ιδιότητάς του. Διατάξεις, που προβλέπουν την υποχρεωτική ύπαρξη/χρήση εταιρικής σφραγίδας για την απόδειξη της εκπροσώπησης ή/και διαχείρισης των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου καταργούνται».