Προτροπή προς τις παραδοσιακές τράπεζες να μην φοβούνται τον ανταγωνισμό, καθώς αυτός βοηθά ολόκληρο το οικοσύστημα να γίνεται καλύτερο, απηύθυνε ο κ. Θανάσης Ναυρόζογλου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Natech, η οποία θα συνεργαστεί με την Τράπεζα Πειραιώς στη δημιουργία της ψηφιακής τράπεζας BankTech.
«Στην Ελλάδα έχουμε μία δυσκολία στο να συνεργαζόμαστε και μία ευκολία στο να προσπαθούμε να τα κάνουμε όλα μόνοι μας. Αυτή η διασύνδεση με πολλούς παίκτες, με πολλούς παρόχους μπορεί να δώσει τελικά ένα αποτέλεσμα πολύ καλύτερο προς τον χρήστη», τόνισε χαρακτηριστικά, στο πλαίσιο του 9ου Digital Banking Forum, προσθέτοντας πως οι disruptors, αυτοί, δηλαδή, που προσφέρουν νέες υπηρεσίες, έρχονται και βοηθούν τους πελάτες αντί να τους υποχρεώνουν να πάρουν νέα προιόντα, εξυπηρετούν αγορές που μέχρι πρότινος δεν «άγγιζαν» οι παραδοσιακοί οργανισμοί, απλοποιούν τις διαδικασίες και προσφέρουν καλύτερη αξία σε μικρότερο χρόνο. «Έχουν την άνεση να προσφέρουν τέτοιες υπηρεσίες, εμφανίζοντας προσωρινά ζημιές. Οι παραδοσιακές τράπεζες πρέπει ολιστικά να δουν μία εμπειρία μιας ψηφιακής παρουσίας. Η επόμενη ημέρα ενός ψηφιακού εγχειρήματος πρέπει να μας βρίσκει πιο λιτούς πιο γρήγορους και με δυνατότητα να εξελιχθούμε. Πρέπει να υιοθετήσουμε νέες πρακτικές, το banking as a service έρχεται, είναι ένας νέος τρόπος διάθεσης υπηρεσιών, να αποδεχτούμε τον ανταγωνισμό και να μην τον θεωρήσουμε ως κακό», συνέχισε.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η Natech φτιάχνει ένα νέο σχήμα, στο οποίο θα προσφέρει μία νέα εμπειρία όχι μόνο στο ψηφιακό οικοσύστημα των πελατών, αλλά θα δίνει σημασία και στο banking as a service. «Πρόκειται για μία τράπεζα, η οποία θα δώσει επιλογές σε άλλους παρόχους να συνεργαστούν μαζί μας και να προσφέρουμε ενοποιημένη υπηρεσία στον τελικό καταναλωτή. Ο σκοπός μας είναι να γίνουμε ο premier πάροχος που θα κινείται σε ένα μέλλον συνεργαζόμενο και η οικονομική μας δραστηριότητα θα είναι από όλα τα κανάλια», εξήγησε.
Όπως υπογράμμισε, «είμαστε σε έναν κόσμο, όπου, ίσως, από τα πιο σημαντικά πράγματα στη ζωή δεν είναι μόνον τι κάνουμε, αλλά και πως το βιώνουμε. Μία παγκόσμια έρευνα έδειξε ότι οι πελάτες των ψηφιακών υπηρεσιών αξιολογούν ως πάρα πολύ σημαντική την ίδια την εμπειρία και, πιθανόν, πιο σημαντική από οτιδήποτε άλλο. Τα 2/3 των ανθρώπων, δηλαδή, λένε πως τους ενδιαφέρει περισσότερο το πώς αλληλεπιδρούν με κάτι παρά με το τι ακριβώς κάνουν. Αυτό είναι σε συνδυασμό με το γεγονός ότι πάρα πολλοί – η συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών – δεν λαμβάνουν καμία πληροφορία ή συμβουλή από την τράπεζά τους για το τι μπορούν να κάνουν καλύτερα, πράγμα που θα το ήθελαν. Όταν είσαι τράπεζα δεν είναι σίγουρο ότι αντιλαμβάνεσαι ότι ο δικός σου ο λόγος, η δικιά σου η γλώσσα δεν είναι αυτή που καταλαβαίνει και ο χρήστης. Πλέον, έχουμε μπει σε μία υβριδική ζωή, η οποία ακολουθεί και διαφορετικά μοτίβα. Το ίδιο ισχύει και στη συναλλαγή μας με τις τράπεζες. Δεν συναλλασσόμαστε το ίδιο όπως παλιά, δεν κάνουμε banking in the branch, δεν πηγαίνουμε πάντα στο κατάστημα, αλλά θέλουμε να συναλλαχθούμε on the spot, εκείνη τη στιγμή, όπου κι αν βρισκόμαστε».
Σύμφωνα με τον κ. Ναυρόζογλου, ο Covid-19 ήταν για κάποιους μία καταστροφή, για πολλούς ανθρώπους ήταν δύσκολα για την υγεία τους, αλλά η χώρα μπήκε σε μία νέα εποχή ψηφιακής υιοθέτησης πραγμάτων. «Οι επόπτες από την άλλη πλευρά, είπαν πως μπορούμε να ενσωματώσουμε περισσότερους στην τραπεζική εμπειρία. Τα ψηφιακά νομίσματα δημιούργησαν νέες αγορές, ενώ, ταυτόχρονα, ήρθε – έστω και ετεροχρονισμένα – και η PSD2, δημιουργώντας, επίσης, πολλές ευκαιρίες. Αυτές κάποιοι τις καρπώνονται, κάποιοι προσπαθούν να τις καρπωθούν και κάποιοι σχεδιάζουν την επόμενη ημέρα. Όταν, για παράδειγμα, εισήχθη η έννοια ‘ψηφιακοί νομάδες’ όλοι ψάχναμε να δούμε τι σημαίνει. Υπήρχαν άνθρωποι που έφυγαν από το Βερολίνο και ήρθαν σε κάποιο ελληνικό νησί να εργαστούν, αλλά δεν μπορούσαν να ανοίξουν λογαριασμό με τη ίδια ευκολία που το έκαναν στην πατρίδα τους ή να δανειστούν γιατί δεν είχαν εξασφαλίσεις. Αυτή ακριβώς ήταν μία ευκαιρία», ανέφερε.
«Οι τράπεζες πρέπει είτε να αλλάξουν είτε να ‘πεθάνουν’», τόνισε από την πλευρά του, ο επικεφαλής της Margaris Ventures και ανώτερος σύμβουλος της Natech, κ. Σπύρος Μάργαρης, εστιάζοντας στον ανταγωνισμό που δέχεται το παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα από παίκτες, όπως η Amazon.
Διαβάστε ακόμη:
ΡΑΕ: «Πράσινο» σε νέες άδειες αποθήκευσης ισχύος 374 MW
ΑΣΕΠ: Έρχονται πάνω από 3.800 προσλήψεις για δήμους, υπουργεία και φορείς – Οι προκηρύξεις
Τιμολόγια ρεύματος: Ο πόλεμος της ρήτρας αναπροσαρμογής για κυβέρνηση και ΣΥΡΙΖΑ