search icon

Τράπεζες

Κώστας Τοβίλ (tbi Bank): «Το BNPL ήταν μόνο η αρχή» – Τα σχέδια της challenger bank για την Ελλάδα

Με παρουσία σε πέντε χώρες (Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία, Γερμανία και Δανία) η tbi Bank ήδη «μετρά» πάνω από 2 εκατ. πελάτες – Στη χώρα μας συνεργάζεται με 1.600 -κυρίως μικρομεσαίες- επιχειρήσεις και 200 e-shop, ενώ στόχος είναι έως το 2025 αυτές να φτάσουν τις 10.000 – Σε μηνιαία βάση διαχειρίζεται πάνω από 30.000 αιτήσεις χρηματοδότησης

Η είσοδος μίας τράπεζας σε μία νέα χώρα μπορεί να γίνει με δύο τρόπους: Είτε με τον παραδοσιακό, να «στηθεί», δηλαδή, από την αρχή, διαθέτοντας μεγάλα ποσά σε marketing, προκειμένου να προσελκύσει πελάτες είτε με έναν πιο… φρέσκο, προσφέροντας ένα νέο προϊόν που θα τη βοηθήσει να ξεχωρίσει, κερδίζοντας τις εντυπώσεις και κατ’ επέκταση το κοινό. Η tbi Bank που έχει έδρα στη Σόφια της Βουλγαρίας και από τον περασμένο Απρίλιο δραστηριοποιείται και στην Ελλάδα, επέλεξε τον δεύτερο, κάνοντας γνωστή στην εγχώρια αγορά την υπηρεσία Buy Now Pay Later (BNPL).

«Με τον τρόπο αυτόν, οι Έλληνες καταναλωτές είχαν τη δυνατότητα να μας δοκιμάσουν, στην αρχή λαμβάνοντας χρηματοδότηση για μικρά ποσά, έως 300 ευρώ, για τέσσερις μήνες, άτοκα. Τους άρεσε η εμπειρία και πλέον επιστρέφουν για να ‘τεστάρουν’ και τις υπόλοιπες υπηρεσίες», τονίζει ο επικεφαλής της tbi bank στη χώρα μας, κ. Κώστας Τοβίλ.

Έχοντας, δηλαδή, το BNPL ως τη βάση για τους πελάτες της, αρχίζει -σαν lego- να προσθέτει υπηρεσίες, όπως:

Παράλληλα, η challenger bank ετοιμάζει συνεργασία με μία εταιρεία για τις επιχειρήσεις που θέλουν να επενδύσουν στο πώς θα αυξήσουν την πελατειακή τους βάση μέσω digital καναλιών, ενώ ειδικά για τα e-shops σχεδιάζει μία υπηρεσία α λα IRIS, αλλά όχι μέσω ΔΙΑΣ, για μεταφορές χρημάτων από λογαριασμό σε λογαριασμό, η οποία θα είναι διαθέσιμη σε περίπου έναν μήνα.

«Μέσα στο 2023 είναι στα σχέδιά μας να ανοίξουμε και λογαριασμούς. Θα το κάνουμε για να υποστηρίξουμε το mobile app για τραπεζικές συναλλαγές, να μπορεί, δηλαδή, κάποιος να στέλνει χρήματα, να πληρώνει τις ΔΕΚΟ. Θα είναι στη λογική του wallet με χαμηλές ή μηδενικές προμήθειες. Γενικά, στόχος μας είναι να κάνουμε μία mobile τράπεζα στην Ελλάδα», προσθέτει ο κ. Τοβίλ.

«Μεγαλώνει» με ρυθμό 20% – 25% σε ετήσια βάση

Με παρουσία σε πέντε χώρες (Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία, Γερμανία και Δανία, με τις τρεις πρώτες να αποτελούν τις κύριες αγορές της) η tbi Bank ήδη «μετρά» πάνω από δύο εκατομμύρια πελάτες. Πέρυσι πέτυχε ρεκόρ κερδοφορίας, κλείνοντας τη χρονιά με 35 εκατ. ευρώ και Return On Equity (ROE) γύρω στο 20%, γεγονός που αποδεικνύει πως η κεφαλαιακή της θέση είναι υγιής.

«Κάναμε μισό δισεκατομμύριο εκταμιεύσεις στο BNPL και, επίσης, μισό δισεκατομμύριο σε καταναλωτικά δάνεια, οπότε το portfolio μας ‘αγγίζει’ το ένα δισ. ευρώ. Μεγαλώνουμε πάρα πολύ γρήγορα, περίπου 20% – 25% σε ετήσια βάση», τονίζει ο κ. Τοβίλ.

Στην Ελλάδα σήμερα έχει συνεργασίες με 1.600 -κυρίως μικρομεσαίες- επιχειρήσεις (τζίρος έως και 200.000 ευρώ) σε 2.000 σημεία πώλησης και 200 e-shops. Προσφάτως, έκλεισε deal και με τη Viva Wallet που αφορά -τουλάχιστον προς ώρας- στην Ελλάδα για την παροχή της υπηρεσίας BNPL σε συνεργαζόμενα με εκείνη e-shops. «Στόχος μας είναι μέχρι τέλος του 2025 να έχουμε φτάσει τις 10.000 επιχειρήσεις», εξηγεί ο επικεφαλής της τράπεζας στην Ελλάδα.

Από τον περασμένο Απρίλιο δε, οπότε και έλαβε την άδεια από την Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ), η tbi δέχθηκε 100.000 αιτήσεις χρηματοδότησης μέχρι τέλος του 2022, ενώ πλέον σε μηνιαία βάση διαχειρίζεται περισσότερες από 30.000 αιτήσεις. «Κοντά στο μισό εκατομμύριο Έλληνες θα έχουν -μέχρι τέλος του 2023- επιλέξει την tbi Bank για τη χρηματοδότησή τους, από ένα τηλέφωνο ή αυτοκίνητο μέχρι ένα καταναλωτικό δάνειο», υπογραμμίζει ο κ. Τοβίλ.

Όσον αφορά στο ποσοστό εγκρισιμότητας, αυτό σχετίζεται τόσο με το εισόδημα, όσο και με το πιστωτικό παρελθόν των αιτούντων. Το 1/3 αλλάζει γνώμη πριν ολοκληρώσει τη διαδικασία, ενώ στα υπόλοιπα 2/3 οι απορρίψεις έχουν να κάνουν περισσότερο με το «καλάθι» παρά με τον έμπορο. «Έχουμε δει ότι σε προϊόντα υψηλής τεχνολογίας, οι πελάτες είναι λιγότερο φερέγγυοι.

Στον αντίποδα, στα έπιπλα έχουμε 70% εγκρισιμότητα, ενώ αρκετά υψηλό είναι το ποσοστό και στις λευκές συσκευές», εξηγεί ο κ. Τοβίλ, υπογραμμίζοντας, ωστόσο, πως το ρίσκο αθέτησης στα μικρά ποσά της BNPL, μέχρι 700 ευρώ, είναι πολύ χαμηλό, λιγότερο από 1%.

Οι προμήθειες

«Οι προμήθειες είναι ένα μείζον θέμα. Καταλαβαίνω την άνοδο του επιτοκίου, ειδικά σε περιόδους που υπάρχει πληθωρισμός, οι χρεώσεις, όμως, επειδή δεν αλλάζουν σχεδόν ποτέ, είναι ο λάθος τρόπος για να βγάζεις λεφτά σαν τράπεζα». Αυτό σημειώνει ο κ. Τοβίλ, επαναλαμβάνοντας την άποψη πως αυτές πρέπει να μειωθούν. «Στόχος μας είναι να αλλάξουμε την αγορά με τις προμήθειές μας», καταλήγει.

Διαβάστε ακόμη

Ο Σκουρλέτης και τα νέα γκάλοπ, το… «αφεντικό, βάλε κάτι παραπάνω» (για Ελλάκτωρ), ο Αχμέτ και ο Φουρλής, το One and Only στη Γλυφάδα και το σπίτι στο Γαλαξίδι 

Λίαμ Νίσον: Πώς ο σταρ του Χόλιγουντ έχτισε περιουσία αξίας $145 εκατ.

Αυτό το λάδι ανακηρύσσεται κάθε χρόνο το καλύτερο στον κόσμο

Exit mobile version