«Πριν από ένα χρόνο περίπου, και στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 200 χρόνια από την έναρξη του απελευθερωτικού Αγώνα, η Eurobank αποφάσισε να αναλάβει μια μεγάλης κλίμακας πρωτοβουλία στο πλαίσιο της κοινωνικής μας ευθύνης. Και επιλέξαμε ως αντικείμενο μιας τέτοιας πρωτοβουλίας το δημογραφικό ζήτημα. Η επιλογή, όπως είχαμε δηλώσει, έγινε για δύο κύριους λόγους. Πρώτον, επειδή το δημογραφικό βρίσκεται στο επίκεντρο όλων των οικονομικών, κοινωνικών αλλά και εθνικών προκλήσεων που αντιμετωπίζει μακροπρόθεσμα η Ελλάδα, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Eurobank, κ. Φωκίων Καραβίας κατά την παρουσίαση μελέτης για το Δημογραφικό σε συνεργασία με το ΙΟΒΕ.
«Είναι δέσμευση μας πως θα συνεχίσουμε και θα διευρύνουμε την πρωτοβουλία για το Δημογραφικό, συμβάλλοντας, στο μέτρο των δυνάμεών μας, στη συστράτευση της κοινωνίας για την ανάσχεση ενός προβλήματος που θεωρούμε ως τη σημαντικότερη κοινωνική και οικονομική πρόκληση που έχει μπροστά της η χώρα μας στον μακροπρόθεσμο ορίζοντα», συνέχισε ο ίδιος.
Ο κ. Καραβίας τόνισε ότι «η επιστημονική ανάλυση αποτελεί προϋπόθεση για τη χάραξη αποτελεσματικών πολιτικών. Με αυτό το σκεπτικό, κεντρικό συστατικό της πρωτοβουλίας ευρείας κλίμακας που υλοποιεί η Eurobank για το δημογραφικό ζήτημα είναι η εκπόνηση της επιστημονικής μελέτης που παρουσιάστηκε σήμερα, για την οποία συνεργαστήκαμε με ένα κορυφαίο think tank στη χώρα μας, το ΙΟΒΕ», συνέχισε ο κ. Καραβίας.
Πιο συγκεκριμένα, η μελέτη αποτυπώνει τις δημογραφικές τάσεις και προοπτικές στην Ελλάδα, παρουσιάζει αναλυτικά τις διάφορες επιπτώσεις και τις προκλήσεις της γήρανσης σε βασικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας, και διατυπώνει προτάσεις πολιτικής με στόχο την προσαρμογή στη νέα πραγματικότητα, την αντιμετώπιση των προκλήσεων που αναδύονται και, εν τέλει, την αντιμετώπιση του προβλήματος. Φιλοδοξεί με αυτόν τον τρόπο να συνεισφέρει ενεργά στη δημόσια συζήτηση για την ανάδειξη του επείγοντος χαρακτήρα και της σοβαρότητας του δημογραφικού προβλήματος για τη χώρα μας.
Η μελέτη με θέμα «Δημογραφικό πρόβλημα στην Ελλάδα: Προκλήσεις και προτάσεις πολιτικής», που χρηματοδοτήθηκε από την Eurobank και υλοποιήθηκε από έγκριτους επιστήμονες του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών – ΙΟΒΕ, παρουσιάστηκε στο συνέδριο «Δημογραφικό – Η Μεγάλη Πρόκληση», παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Η εκπόνηση της μελέτης εντάσσεται στην μεγάλης κλίμακας πρωτοβουλία Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της Eurobank για το Δημογραφικό, μέσω του Προγράμματος ΜΠΡΟΣΤΑ για την οικογένεια, η οποία ξεκίνησε πριν από περίπου ένα χρόνο και αναπτύσσεται σταδιακά, με στόχο τη μεγιστοποίηση του θετικού αντίκτυπου των δράσεων.
Την έναρξη του συνεδρίου κήρυξε, ως κεντρικός ομιλητής, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ενώ χαιρετισμούς απηύθυναν, η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κα Ούρσουλα Φον Ντερ Λάιεν (διαδικτυακά) και ο διευθύνων σύμβουλος της Eurobank, κ. Φωκίων Καραβίας.
Στις εργασίες του συνεδρίου συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, η αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη Δημοκρατία και τη Δημογραφία, κα Ντούμπραβκα Σουίτσα (διαδικτυακά), ο επικεφαλής Οικονομικός Σύμβουλος Γενικής Γραμματείας πρωθυπουργού, κ. Αλέξης Πατέλης, η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως, ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, κ. Νότης Μηταράκης, υφυπουργοί της Κυβέρνησης, υψηλόβαθμα στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης και της αντιπολίτευσης, ακαδημαϊκοί, τεχνοκράτες και επιχειρηματίες. Τη μελέτη, που εξετάζει στο σύνολό του το δημογραφικό ζήτημα και εστιάζει στις δυνητικές κινήσεις για την αντιμετώπισή του αναλύοντας το κόστος καθεμιάς και τον εκτιμώμενο αντίκτυπό της, παρουσίασε ο γενικός διευθυντής του ΙΟΒΕ, κ. Νίκος Βέττας.
Το πλήρες κείμενο και τα στοιχεία της μελέτης του ΙΟΒΕ θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του ΙΟΒΕ και της Eurobank με στόχο τον εμπλουτισμό του δημοσίου διαλόγου σχετικά με τις απαιτούμενες θεσμικές παρεμβάσεις και προτάσεις για μέτρα πολιτικής, που μπορούν να αμβλύνουν την επίπτωση του προβλήματος και την αρνητική δυναμική του.
Το πλέγμα δράσεων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της Πρωτοβουλίας για το Δημογραφικό της Eurobank αναπτύσσεται σε πέντε πυλώνες, για τη στήριξη της οικογένειας και την αναστροφή της υπογεννητικότητας, σε συνεργασία με αναγνωρισμένους φορείς, όπως η ΜΚΟ Αποστολή της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, το Σωματείο Be-Live και η Ένωση Μαζί για το παιδί. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις ακριτικές περιοχές της Ελλάδας, τον Έβρο και το Αιγαίο – από τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου μέχρι τα Δωδεκάνησα και το Καστελόριζο.
Διαβάστε ακόμη:
Έλληνες εφοπλιστές: Αναγκαία η χρηματοδότηση της ναυτιλίας για τη μετάβαση στην «πράσινη» εποχή
Διεθνές κραχ στον ορίζοντα; Ποιοι τρέχουν να αγοράσουν χρυσό
Bloomberg: Οι τρεις παράγοντες που προμηνύουν μείωση του πληθωρισμού