search icon

Τράπεζες

Η Παγκόσμια Τράπεζα σταματά το μάρκετινγκ επί πληρωμή στο «Χ»

Προωθητικές διαφημίσεις του οργανισμού εμφανίζονταν κάτω από ρατσιστικές και φιλοναζιστικές δημοσιεύσεις, όπως ένα βίντεο με τον Αδόλφο Χίτλερ - Πώς η πολιτική του «Χ» ευνοεί τη ρητορική μίσους

123RF

Η Παγκόσμια Τράπεζα διέκοψε κάθε πληρωμένη διαφήμιση στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης «X» του Έλον Μασκ. Αιτία για αυτή της την κίνηση αποτελεί μια έρευνα του ειδησεογραφικού μέσου, CBS News, στην οποία διαπιστώθηκε ότι δημοσιεύσεις της οργάνωσης εμφανίζονταν κάτω από ρατσιστικές αναρτήσεις, οι οποίες είχαν πραγματοποιηθεί από έναν λογαριασμό με φιλοναζιστικό και εθνικιστικό περιεχόμενο.

Συγκεκριμένα, το CBS News εντόπισε έναν επαληθευμένο λογαριασμό στο «X» με περισσότερους από 115.000 ακόλουθους που είχε δημοσιεύσει μια ρατσιστική εικόνα μαζί με μια ανάρτηση που επαινούσε τον αποικισμό της Αφρικής από την Ευρώπη και από κάτω από την ανάρτηση, στην ενότητα των σχολίων, εμφανιζόταν μια προωθούμενη διαφήμιση για την Παγκόσμια Τράπεζα.

Σήμερα, Παρασκευή 23 Αυγούστου, η Παγόσμια Τράπεζα προέβη σε δηλώσεις στο ειδησεογραφικό μέσο, στην οποία αναφέρει τα εξής:

«Ο Όμιλος της Παγκόσμιας Τράπεζας είχε ήδη μειώσει το μάρκετινγκ επί πληρωμή στο X, ενώ εργαζόταν με την πλατφόρμα για την εφαρμογή των ισχυρότερων πρωτοκόλλων ασφαλείας που προσφέρει η X για το περιεχόμενό μας…Αυτό το τελευταίο περιστατικό είναι εντελώς απαράδεκτο και σταματάμε αμέσως κάθε μάρκετινγκ επί πληρωμή στο X».

Ο εν λόγω λογαριασμός έχει μοιραστεί δεκάδες αντισημιτικές και ρατσιστικές αναρτήσεις μόνο κατά τη διάρκεια της τελευταίας εβδομάδας, κάτω από τις οποίες εμφανίζονταν οι προωθήσεις του οργανισμού. Παράδειγμα αυτών των δημοσιεύσεων αποτελεί ένα βίντεο του Αδόλφου Χίτλερ με τη λεζάντα: «Νικήσαμε τον λάθος εχθρό». Αυτή η ανάρτηση συγκέντρωσε περισσότερες από δύο εκατομμύρια προβολές στην πλατφόρμα, σύμφωνα με τις μετρήσεις της ίδιας της «X».

Η έρευνα του ειδησεογραφικού μέσου ανακάλυψε περισσότερους από δώδεκα λογαριασμούς στο «X», οι οποίοι δίπλα τους φέρουν ένα μπλε «τσεκ» το οποίο συνιστά ότι η πλατφόρμα τους έχει επαληθεύσει. Ωστόσο, οι λογαριασμοί αυτοί, που έχουν μεγάλο αριθμό οπαδών, δημοσιεύουν τακτικά εθνικιστικό ή φιλοναζιστικό περιεχόμενο και πολλές φορές υπέρ της λεγόμενης «λευκής υπεροχής» και οι οποίοι έχουν προωθημένες διαφημίσεις από ορισμένες αναγνωρίσιμες μάρκες που εμφανίζονται στα νήματα των σχολίων τους.

Πώς η πολιτική του «Χ» ευνοεί λογαριασμούς με αμφιλεγόμενο περιεχόμενο

Η πολιτική του «X» σχετικά με τη ρητορική μίσους αναφέρει ότι οι χρήστες «δεν μπορούν να επιτίθενται σε άλλους ανθρώπους με βάση τη φυλή, την εθνικότητα, την καταγωγή, την κάστα, τον σεξουαλικό προσανατολισμό, το φύλο, την ταυτότητα φύλου, τη θρησκευτική πίστη, την ηλικία, την αναπηρία ή τη σοβαρή ασθένεια», ενώ παράλληλα «απαγορεύει οποιαδήποτε στοχοποίηση ατόμων ή ομάδων με μέσα ενημέρωσης που αναφέρονται ή απεικονίζουν το Ολοκαύτωμα ή «σύμβολα που συνδέονται ιστορικά με ομάδες μίσους, π.χ. τη ναζιστική σβάστικα», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Ο επιχειρηματίας και δισεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης του «Χ», Έλον Μασκ, έχει αλλάξει ριζικά τις δικλείδες ασφαλείας στην πλατφόρμα από τον Οκτώβριο του 2022 που την εξαγόρασε, όταν ακόμα ήταν γνωστή ως Twitter. Έχει, επίσης, μεταβάλλει αρκετά το σύστημα επαλήθευσης των λογαριασμών, ενώ παράλληλα έχει ουσιαστικά καταργήσει την συμβουλευτική ομάδα για πολιτικές εμπιστοσύνης και ασφάλειας. Σε γενικές γραμμές, παρατηρείται ότι έχει «χαλαρώσει» αρκετά τους κανόνες όσον αφορά στο τι μπορεί να ανεβάσει κανείς.

Παράλληλα, το σύστημα που έχει εφαρμόσει ο Μασκ ευνοεί τους λογαριασμούς που πληρώνουν για τη συνδρομητική υπηρεσία blue-check της πλατφόρμας. Σύμφωνα με το ίδιο το μάρκετινγκ της «X» για την υπηρεσία επαλήθευσης – το X premium – που χρησιμοποιούν και οι influencers, προσφέρει στους συνδρομητές δικαίωμα να λάβουν μερίδιο των διαφημιστικών εσόδων για το περιεχόμενό τους, εάν «έχουν τουλάχιστον 5 εκατ. οργανικές εμφανίσεις σε αθροιστικές αναρτήσεις τους τελευταίους 3 μήνες» και «έχουν τουλάχιστον 500 followers». Όλα αυτά, χωρίς να χρειάζεται να αποκαλύπτουν την ταυτότητά τους δημόσια, υπό την προϋπόθεση ότι ο κάτοχος του εκάστοτε λογαριασμού αποκαλύπτει ιδιωτικά την ταυτότητά του στην πλατφόρμα.

Αυτό σημαίνει ότι όλοι οι επαληθευμένοι λογαριασμοί X, όπως οι προαναφερθέντες, με ρατσιστικό περιεχόμενο, θα μπορούσαν χάρη σε αυτή την πολιτική να λαμβάνουν μερίδιο των διαφημιστικών εσόδων. Το CBS αναφέρει το παράδειγμα ενός λογαριασμού, ο οποίος δημοσιεύει τακτικά αντισημιτικό περιεχόμενο και έχει μισό εκατομμύριο ακολούθους, ο οποίος «καυχιόταν» για τα κέρδη του στην πλατφόρμα.

Εν τω μεταξύ, και άλλες εταιρείες έχουν αναφέρει παρόμοια περιστατικά με αυτό της Παγκόσμιας Τράπεζας, όσον αφορά στην εμφάνιση των διαφημίσεών τους.

Διαβάστε ακόμη

Eurostat: Πόσους πυροσβέστες έχει η Ελλάδα – Οι δαπάνες για πυροπροστασία (γραφήματα)

Ναυάγιο στο Παλέρμο: Εντοπίστηκε η σορός της Χάνα Λιντς – Έρευνα για ανθρωποκτονία εξ αμελείας ξεκίνησαν οι ιταλικές Αρχές

CVC και DSV κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές για την μονάδα logistics της Deutsche Bahn – Την αποτιμούν σε 14 δισ. ευρώ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version