Ήταν πριν από πέντε χρόνια όταν η διοίκηση της Εθνικής Τράπεζας αποφάσιζε, εν μέσω δύσκολων συνθηκών για τον τραπεζικό κλάδο, να θέσει σε τροχιά τον ψηφιακό της μετασχηματισμό, σχεδιάζοντας ένα πρόγραμμα που πολλοί έσπευσαν να χαρακτήρισαν φιλόδοξο, ενώ σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της τράπεζας, κ. Παύλο Μυλωνά, κανείς δεν πίστεψε ότι μπορεί να υλοποιηθεί.
Και όχι άδικα, εάν αναλογιστεί κάποιος ότι τότε η ΕΤΕ βρισκόταν αντιμέτωπη με ένα… βουνό «κόκκινων» δανείων – 22,5 δισ. ευρώ για την ακρίβεια – και οριακά κεφάλαια. «Σήμερα διαθέτουμε NPEs μόλις ένα δισ. ευρώ (σ.σ. μόλις χθες, μάλιστα, η ΕΤΕ έλαβε το ‘πράσινο φως’ για την τιτλοποίηση Frontier II, λαμβάνοντας κρατική εγγύηση για το senior ομόλογο, ύψους 360 εκατ. ευρώ, ενώ προσεχώς θα ακολουθήσει η ένταξη στον «Ηρακλή 3» και του Frontier III, με δάνεια εξ ημισείας επιχειρήσεων και λιανικής) και κεφάλαια από τα υψηλότερα στην Ευρώπη και μάλιστα, χωρίς να έχει προηγηθεί αύξηση μετοχικού κεφαλαίου», σχολίασε χαρακτηριστικά, στο πλαίσιο παρουσίασης στους εκπροσώπους του Τύπου της νέας εταιρικής ταυτότητας της ΕΤΕ που αναδεικνύει τις μεγάλες αλλαγές που έχουν συντελεστεί στην τράπεζα τα τελευταία χρόνια.
«Η Εθνική είναι η τράπεζα των Ελλήνων εδώ και 180 χρόνια που μετεξελίσσεται συνεχώς, παραμένοντας πιστή στις τέσσερις θεμελιώδεις αξίες της: Τράπεζα ανθρώπινη, αξιόπιστη, αναπτυξιακή και αποτελεσματική. Τα 4 ‘Α’. Με το τέλος της υπερδεκαετούς κρίσης η ΕΤΕ είναι και κάτι άλλο: είναι η τράπεζα που οδηγεί τις εξελίξεις. Το είδαμε και με το placement», σημείωσε από την πλευρά του, ο πρόεδρος της τράπεζας, κ. Γκίκας Χαρδούβελης.
Επενδύσεις 700 εκατ. ευρώ σε τέσσερα χρόνια
«Παρά το γεγονός ότι η κερδοφορία μας ήταν φτωχή αποφασίσαμε πως σε ένα πράγμα πρέπει να ξοδέψουμε: στην τεχνολογία. Πιστεύουμε ότι οι τράπεζες που επενδύουν στο κομμάτι της τεχνολογίας είναι και αυτές που θα επιβιώσουν αύριο», πρόσθεσε ο κ. Μυλωνάς, αποκαλύπτοντας πως η ΕΤΕ δαπάνησε σχεδόν τα διπλάσια από τον ανταγωνισμό (σ.σ. 700 εκατ. ευρώ σε βάθος τετραετίας, εκ των οποίων τα 400 αφορούσαν καθαρά στο κομμάτι του ΙΤ), με τα αποτελέσματα να είναι ορατά σε κάθε πτυχή της λειτουργίας της.
Καταρχάς, η ΕΤΕ κατέχει ηγετική θέση στο digital, τόσο στην Ελλάδα, όπου καταλαμβάνει την πρώτη θέση μεταξύ των υπόλοιπων συστημικών Ομίλων, αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη, διατηρώντας μία θέση στο Top10. Η επόμενη μεγάλη πρόκληση για την τράπεζα θα είναι η δομική αλλαγή του core banking, της «καρδιάς της τράπεζας», όπως χαρακτηριστικά σχολίασε ο κ. Μυλωνάς, παραδεχόμενος πως το εγχείρημα είναι δύσκολο: «Είναι σαν να κάνεις εγχείρηση ανοιχτής καρδιάς όσο τρέχεις μαραθώνιο», εξήγησε, για να προσθέσει: «Σε 2 χρόνια από σήμερα η Εθνική θα είναι η μοναδική τράπεζα στην Ελλάδα με το πιο μοντέρνο σύστημα core banking, το οποίο θα της επιτρέψει την καλύτερη προσέγγιση και ικανοποίηση του πελάτη, ενσωματώνοντας τεχνολογία ΑΙ και data analytics».
Στο εταιρικό χαρτοφυλάκιο, επικεφαλής του οποίου είναι ο γενικός διευθυντής, κ. Βασίλης Καραμούζης, η ΕΤΕ έχει συστήσει ειδικές ομάδες που ασχολούνται στοχευμένα με το Tαμείο Ανάκαμψης ή τον κλάδο των ξενοδοχείων. «Από πολύ αργοί κάποτε γίναμε πολύ καλύτεροι και στόχος μας είναι να βελτιωθούμε ακόμη περισσότερο. Γι’ αυτό και σήμερα όλοι οι πελάτες μας βγάζουν το καπέλο» ανάφερε ο CEO της Εθνικής.
Όσον αφορά στη λιανική, τομέα ευθύνης της γενικής διευθύντριας, κυρίας Χριστίνας Θεοφιλίδη, οι αλλαγές είναι ορατές… διά γυμνού οφθαλμού. «Παλιά η εικόνα ήταν μία τράπεζα με ουρές. Τώρα ακόμα και σε ημέρες πληρωμής συντάξεων δεν θα δείτε ουρά», τόνισε ο κ. Μυλωνάς, σημειώνοντας πως το 97% των συναλλαγών πραγματοποιείται εκτός δικτύου καταστημάτων. «Σε αυτό πηγαίνεις για συμβουλές για τις μεγάλες αποφάσεις σου», κατέληξε.
Η νέα ΕΤΕ
Η ανανεωμένη εταιρική εικόνα αντλεί έμπνευση από τη μακρόχρονη ιστορία της τράπεζας, διατηρώντας το εμβληματικό κτίριο στο επίκεντρο και αξιοποιώντας περαιτέρω το σχήμα της έλλειψης ως σύμβολο συνεχούς
εκσυγχρονισμού, ανανέωσης, αέναης εξέλιξης. Η ανανεωμένη ταυτότητα υποστηρίζεται από μια σύγχρονη, ανθρωποκεντρική καμπάνια, που ανοίγει το διάλογο με το κοινό. «Η διαδικασία ανανέωσης της εταιρικές εικόνας δεν ήταν μια εύκολη προσπάθεια, αλλά μια μεγάλη πρόκληση καθώς έπρεπε να σεβαστεί την κληρονομία του χθες και να ενσωματώσει όλα όσα έγιναν τα τελευταία χρόνια και την οδήγησαν στην νέα εποχή», τόνισε από την πλευρά της, η γενική διευθύντρια μάρκετινγκ της ΕΤΕ, κυρία Χαρά Νταλέκου.
Διαβάστε ακόμη
Τρεις «χρησμοί» για την Ελλάδα κρίνουν τα σχέδια για παροχές
Η πρώτη κοινή ανακοίνωση Σπύρου και Δέσποινας Καρνέση για το φονικό στη Γλυφάδα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ