Με ένα μοντέλο πολύ διαφορετικό έναντι της ιστορίας της και του παρελθόντος της κινείται στην αγορά η Εθνική Τράπεζα, ένα μοντέλο με το οποίο επιχειρεί να εξελίξει τις εργασίες της από τη μια και να περιορίσει το κόστος από την άλλη, χρησιμοποιώντας τεχνολογία αλλά και υπακούοντας στην πιο αυστηρή μέτρηση των κινδύνων που προάγει η νέα αυτή λειτουργία.

Οι τράπεζες στο σύνολό τους μετασχηματίστηκαν την τελευταία πενταετία: λιγότερο κόσμο λιγότερα καταστήματα, μικρότερο κόστος, διαφορετικές εργασίες με επιδίωξη εν τέλει υψηλό κέρδος. Έτσι λοιπόν ο προσανατολισμός είναι για παράδειγμα στο να πουλήσουν οι τράπεζες περισσότερα επενδυτικά προϊόντα και λιγότερες καταθέσεις γιατί εκεί βρίσκονται οι περισσότερες προμήθειες, να χρησιμοποιήσουν περισσότερα ψηφιακά κανάλια, να μοχλεύσουν με όποιο τρόπο μπορούν (μέσω συνεργασιών) τις πωλήσεις τους. Τα παραπάνω δεν προάγουν λιγότερο κίνδυνο για τις τράπεζες αλλά διαφορετικούς κινδύνους.

Η Εθνική Τράπεζα ήταν αυτή που υλοποίησε με πολύ συνέπεια το πρόγραμμα μετασχηματισμού της και συνεχίζει να το πράττει αλλάζοντας τον τρόπο λειτουργίας της δραστηριότητάς της. Όπως προκύπτει από την έκθεση διοικητικού συμβουλίου της Εθνικής Τράπεζας ενόψει της γενικής της συνέλευσης, η Εθνική χρησιμοποιεί ένα νέο και όπως φαίνεται εκ του αποτελέσματος πολύ αποτελεσματικό μοντέλο λειτουργίας.

Πώς ενισχύει τα έσοδα

H αύξηση εσόδων επιτυγχάνεται εστιάζοντας τόσο σε σταυροειδείς πωλήσεις και προμήθειες στη Λιανική Τραπεζική, όσο και σε εμβάθυνση των σχέσεων με μεγάλους πελάτες και γενικότερη διεύρυνση της πελατειακής βάσης Μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην στην Εταιρική Τραπεζική.

Όσον αφορά τη Λιανική Τραπεζική, η τράπεζα συνεχίζει να ενισχύει την πρώτη γραμμή εξυπηρέτησης των συμβούλων πελατείας (Relationship Managers), κυρίως για μικρές επιχειρήσεις και πελάτες Premium Banking, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση σε προϊόντα που συμβάλλουν στη δημιουργία εσόδων από προμήθειες (π.χ. επενδυτικά προϊόντα, κάρτες και τραπεζοασφαλιστικά προϊόντα) ενώ επεκτείνει τις πωλήσεις μέσω τρίτων συνεργατών (π.χ. επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου, ηλεκτρονικό εμπόριο, αντιπρόσωποι).

-Όσον αφορά την Εταιρική και Επενδυτική Τραπεζική, η τράπεζα ενισχύει την πρώτη γραμμή εξυπηρέτησης των συμβούλων πελατείας με μια ολοκληρωμένη δέσμη εμπορικών εργαλείων, παρέχοντάς τους έτσι τη δυνατότητα να αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στις πωλήσεις δανείων και άλλων προϊόντων σε συνεργασία με τη μονάδα Εταιρικής Συναλλακτικής Τραπεζικής. Επιπλέον, ολοκληρώνει την κεντροποίηση των υπηρεσιών εξυπηρέτησης στη νέα Μονάδα Εξυπηρέτησης Πελατών Εταιρικής Τραπεζικής.

Τόσο στην Εταιρική όσο και στη Λιανική Τραπεζική, η τράπεζα ενισχύει το εύρος των λύσεων που προσφέρει με στόχο να διευκολύνει τη μετάβαση των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων σε ένα πιο βιώσιμο μοντέλο. Εκτός από την κατάκτηση ηγετικού ρόλου στην αγορά χρηματοδότησης έργων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, βασικός πυλώνας της στρατηγικής της Εθνικής εξακολουθεί να είναι η παροχή επενδυτικών λύσεων στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης, συμπεριλαμβανομένου του τομέα των ακινήτων και των μεταφορών.

Επιπλέον, σε όλα τα τμήματα πελατείας, η Εθνική επιδιώκει την περαιτέρω ενίσχυση των ψηφιακών υπηρεσιών, επέκταση της χρήσης προηγμένης ανάλυσης δεδομένων (συμπεριλαμβανομένης της τεχνητής νοημοσύνης) για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των εμπορικών ενεργειών και αξιοποίηση στρατηγικών συνεργασιών με τρίτους για την προσέλκυση πελατών, καθώς και τις πωλήσεις προς αυτούς.

Επενδύει διαρκώς στην τεχνολογία και τις διαδικασίες

Η τράπεζα ολοκληρώνει την υλοποίηση του νέου συστήματος Core Banking για τη διευκόλυνση δημιουργίας εσόδων και τον περιορισμό κόστους μεσοπρόθεσμα, τη βελτίωση της τεχνολογικής και ψηφιακής υποδομής της τράπεζας καθώς και μετάβαση σε υποδομές cloud και ενισχύει τη ανάπτυξη της απαιτούμενης υποδομής για τη μετάβαση σε ένα μοντέλο λειτουργίας χωρίς τη χρήση χαρτιού σε ολόκληρο τον οργανισμό και τη συνέχιση του προγράμματος αντικατάστασης των συστημάτων διαχείρισης ροής εργασιών (workflow platforms).

Παράλληλα προχωράει στην περαιτέρω βελτιστοποίηση των κύριων διαδικασιών (που αφορούν τον πελάτη ή εσωτερικές διαδικασίες) μέσω απλοποίησης, κεντροποίησης και αυτοματοποίησης (συμπεριλαμβανομένης της χρήσης νέων τεχνολογιών, όπως οι διαδικασίες αυτοματοποίησης μέσω ρομποτικής, η τεχνητή νοημοσύνη και η οπτική αναγνώριση χαρακτήρων).

Σε ό,τι αφορά την Κλιματική & Περιβαλλοντική Στρατηγική η τράπεζα αξιοποιεί τις επιχειρηματικές ευκαιρίες στους τομείς της πράσινης και βιώσιμης χρηματοδότησης και πράσινης μετάβασης σύμφωνα με τους στόχους που έχουν τεθεί για μηδενικό ισοζύγιο έως το 2030, και συνέχιση υλοποίησης στοχευμένων δράσεων για μείωση των εκπομπών που προέρχονται από δραστηριότητες της τράπεζας. Διαχειρίζεται επίσης τους κινδύνους που απορρέουν από την κλιματική και περιβαλλοντική αλλαγή, σύμφωνα με τις εποπτικές απαιτήσεις και τις βέλτιστες πρακτικές, καθώς και συμμόρφωση με τα υψηλότερα πρότυπα γνωστοποιήσεων. Η Εθνική ενισχύει την κοινωνική στρατηγική της με τον καθορισμό σχετικών στόχων και την υλοποίηση πρωτοβουλιών με μεγάλο αντίκτυπο στην κοινωνία.

Τέλος η τράπεζα υλοποιεί ειδικά έργα που είναι πολύ σημαντικά για τη λειτουργία της. Επιταχύνει τα αποτελέσματα που απορρέουν από τις στρατηγικές της συνεργασίες όπως αυτή με την Epsilon Net και βελτιώνει τη μέτρηση εμπειρίας πελάτη για όλα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που παρέχει στην πελατεία της μέσα από όλα τα κανάλια πωλήσεων.

Διαβάστε ακόμη  

ΑΑΔΕ: Έως 50% υψηλότεροι ρυθμοί υποβολών Ε1 από πέρυσι

«Ελίκη»: Ο πλειστηριασμός, η «ναυμαχία» στον Φλοίσβο και το… άλλο μνημόνιο (pics)

Νίκος Καραμούζης στο newmoney: «Τώρα είναι η καλύτερη εποχή για εξαγορά εταιρειών ελαιολάδου»

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ