Το Grecos είναι ένα από τα μεγαλύτερα ταξιδιωτικά πρακτορεία στην Πολωνία. Ειδικεύεται αποκλειστικά σε πακέτα διακοπών σε Ελλάδα και Κύπρο και φέτος αναμένεται να φέρει στην Ελλάδα, συνολικά, περίπου 225.000 Πολωνούς τουρίστες.
Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος του Grecos, Wojciech Skoczynski, προειδοποιεί ότι η ελληνική αγορά χάνει τη δυναμική της, καθώς το κόστος των διακοπών στην χώρα έχει αυξηθεί σημαντικά.
«Καταφέραμε να διατηρήσουμε μια σταθερή και βιώσιμη ζήτηση για την Ελλάδα και όλοι οι προορισμοί φέτος κατέγραψαν άνοδο αφίξεων» είπε στην παρέμβασή του στο 3ο Περιφερειακό Συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων. «Αλλά εξετάζοντας το σύνολο της πολωνικής αγοράς, η Ελλάδα δεν αναπτύσσεται τόσο δυναμικά όσο άλλοι προορισμοί, όπως η Τυνησία, η Αίγυπτος και φυσικά η Τουρκία, για την οποία καταγράφεται τεράστια αύξηση της ζήτησης.
Και αυτό δεν συμβαίνει χωρίς λόγο. Όποτε αλλάζουν οι τιμές, αυτό επηρεάζει τη ζήτηση. Η ζήτηση μετατοπίζεται πάντα προς την καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής. Η καλύτερη συνταγή είναι να δίνεται προτεραιότητα στην ποιότητα, αλλά και η τιμή να βρίσκεται υπό έλεγχο.
Η νέα νομοθεσία για την αύξηση της φορολόγησης στο ελληνικό τουριστικό προϊόν θα έχει επιπτώσεις. Έρχεται σε μία περίοδο, κατά την οποία το κόστος της βίζας που πληρώνουν οι Πολωνοί για την Τουρκία μειώνεται. Φορολόγηση υπάρχει παντού, ακόμα και στην Τυνησία, αλλά είναι σημαντικό να την κρατάμε υπό έλεγχο και κοντά στα επίπεδα των ανταγωνιστικών χωρών».
Όπως τόνισε ο Wojciech Skoczynski, η αύξηση της φορολογίας δεν συνοδεύεται από ανάλογη αναβάθμιση των δημόσιων υποδομών, γεγονός που καταγράφεται αρνητικά στις εντυπώσεις των τουριστών.
«Σε ότι αφορά στην ποιότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, τα ξενοδοχεία κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση. Συνεργαζόμαστε με ένα χαρτοφυλάκιο ξενοδοχείων, τα οποία έχουν κάνει μεγάλη πρόοδο στην ικανοποίηση των πελατών και τώρα πετυχαίνουμε KPI’s (Key Performance Indicators) πάνω από το μέσο όρο. Αυτό είναι σπουδαίο γιατί δεν ήταν εύκολο να γίνει.
Ωστόσο, οι υποδομές στους προορισμούς δεν ακολουθούν ανάλογη πορεία. Στο feedback των πελατών του Grecos, δυστυχώς, βλέπουμε τα «αλλά» και τα σχόλια σχετικά με την έλλειψη βασικών υποδομών. Για παράδειγμα, μας αναφέρουν προβλήματα με την παροχή νερού, τα απορρίμματα, διακοπές ρεύματος, πράγματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα».
Το μέλλον του μαζικού τουρισμού και οι εναλλακτικοί προορισμοί
Ο Wojciech Skoczynski απορρίπτει το αρνητικό περιεχόμενο που έχει δοθεί στον όρο «μαζικός τουρισμός» και υποστηρίζει ότι το «all inclusive»- «ήλιος και θάλασσα» μοντέλο διακοπών έχει μέλλον στην Ελλάδα και στηρίζει τις τοπικές κοινωνίες.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι αφίξεις πελατών του Grecos στη Δυτική Κρήτη (αεροδρόμιο Χανίων) κατέγραψαν φέτος αύξηση 59%, ενώ οι Πολωνοί τουρίστες σε Χαλκιδική και Ολυμπιακή Ριβιέρα (αφίξεις στο αεροδρόμιο Μακεδονία) αυξήθηκαν κατά 57%.
Παρόλα αυτά, το Grecos στοχεύει να διευρύνει τον κατάλογο των προτεινόμενων προορισμών στην Ελλάδα και να επεκτείνει την εποχικότητα των αφίξεων. Αποτέλεσμα της προσπάθειας αυτής ήταν η άνοδος των αφίξεων στη Ζάκυνθο κατά 35% το Μάιο του 2024.
«Ο αρνητικός συνειρμός για τον μαζικό τουρισμό είναι απολύτως αχρείαστος. Θα πρέπει να είναι κομπλιμέντο για την Ελλάδα» τόνισε.
«Η Ελλάδα έχει πολλά να προσφέρει και βρίσκεται σε προνομιακή θέση για να εκμεταλλευτεί αυτό το κομμάτι της αγοράς.
Ωστόσο, απαιτείται – κατά περίπτωση – καλύτερη διαχείριση των τουριστικών ροών, με σκοπό αυτές να διαχέονται ομοιόμορφα και πιο ισοδύναμα, όπως ισχύει και για κάθε άλλο τομέα της οικονομίας.
Εμείς, ως ταξιδιωτικό πρακτορείο που ειδικεύεται στην Ελλάδα, έχουμε στο DNA μας και στην καρδιά μας, το μεγάλο ενδιαφέρον για την Ελλάδα και για την ανάπτυξή της. Καταλαβαίνω, λοιπόν, ότι ο υπερτουρισμός μπορεί να είναι ένα φαινόμενο, ένα φυσικό επακόλουθο της ανάπτυξης, αλλά έχει τοπικό και περιοδικό χαρακτήρα.
Πρέπει να υπάρξει έλεγχος, ώστε να γίνει διαχείριση σε κάποια τοπικά φαινόμενα όπως, ας πούμε στη Σαντορίνη, αλλά επίσης θα πρέπει να υπάρχουν δραστηριότητες και προγράμματα που θα οδηγήσουν στην ανάπτυξη του τουρισμού με έναν πιο ισότιμο και βιώσιμο τρόπο.
Στο Grecos, αντί να εστιάζουμε μόνο στους πολύ εμπορικούς προορισμούς, ενισχύουμε τον τουρισμό στις λιγότερο ανεπτυγμένες περιοχές και δραστηριοποιούμαστε και σε μικρούς προορισμούς, όπως το αεροδρόμιο της Καλαμάτας ή το αεροδρόμιο του Ακτίου. Επίσης, ανοίξαμε την Κεφαλονιά στην πολωνική αγορά.
Παράλληλα, ηγούμαστε της προσπάθειας να επεκταθεί η τουριστική σεζόν για το Ιόνιο από το τέλος Απριλίου μέχρι το τέλος Οκτωβρίου.
Είναι κάτι για το οποίο απαιτείται μεγαλύτερη προσπάθεια και μεγαλύτερο ρίσκο, καθώς πρέπει να δημιουργηθούν επιτυχημένα προγράμματα πτήσεων και να μετακινηθούν τουρίστες σε περιοχές με μικρότερη τουριστική ανάπτυξη, όπου και οι σχετικές υποδομές δεν είναι συνήθως ανεπτυγμένες».
Όπως ανέφερε ο Wojciech Skoczynski οι προκρατήσεις για το 2025 βρίσκονται ακριβώς στο ίδιο επίπεδο με πέρυσι, προειδοποίησε, ωστόσο, ότι έκτακτες συνθήκες, όπως μία επιδείνωση της κρίσης στη Μέση Ανατολή, η άνοδος του κόστους των καυσίμων ή περαιτέρω αύξηση των τιμών στην Ελλάδα, μπορούν να προκαλέσουν πτώση της ζήτησης για τους ελληνικούς προορισμούς.
Διαβάστε ακόμη
Ρεύμα: Από τα ψηλά στα χαμηλά και μετά στα… ψηλότερα (pic)
Τα σχέδια των τραπεζών για τον αναβαλλόμενο φόρο – Πώς θα μειωθεί
Οικογένεια Σαράντη (Ελληνικά Γαλακτοκομεία): Η νέα γενιά μπαίνει δυναμικά και βάζει ψηλά τον πήχη
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα