Πόσο άσχημα έχει χτυπηθεί η τουριστική βιομηχανία από την εξάπλωση του κορωνοϊού; Χθες, η εταιρεία κρατήσεων Booking Holdings, όπου διαθέτει στο χαρτοφυλάκιο της υπηρεσίες όπως το Booking.com, το Priceline.com, το Kayak.com, και το OpenTable, ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της για το πρώτο τρίμηνο του 2020, με τους αριθμούς να προκαλούν ίλιγγο.
Για τους πρώτους τρεις μήνες του 2020, οι μικτές ταξιδιωτικές κρατήσεις (ξενοδοχεία και μεταφορές) μειώθηκαν κατά 51% σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι και οι κρατήσεις για διανυκτερεύσεις σε δωμάτιο μειώθηκαν κατά 43% από πριν από ένα χρόνο.
Αυτό οδήγησε τα συνολικά έσοδα της Booking στο πρώτο τρίμηνο του έτους να μειωθούν κατά 19% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, δηλαδή να φτάσουν τα 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια, με καθαρή ζημιά 699 εκατομμυρίων δολαρίων σε σύγκριση με τα καθαρά έσοδα το πρώτο τρίμηνο του 2019 (ύψους 765 εκατομμυρίων δολαρίων).
Ωστόσο, αυτοί οι αριθμοί λένε μόνο ένα μέρος της αλήθειας για την κατάσταση του κλάδου.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Κρατήσεων Γκλεν Φόγκελ, σημείωσε ότι τον Μάρτιο οι πρόσφατες κρατήσεις δωματίων μειώθηκαν περισσότερο από 60% σε ετήσια βάση και η εταιρεία έλαβε περισσότερες ακυρώσεις ξενοδοχείων από ότι νέες κρατήσεις στους ιστότοπούς της. Τον Απρίλιο, οι νυχτερινές διανυκτερεύσεις σε επίπεδο κρατήσεων μειώθηκαν περισσότερο από 85% σε ετήσια βάση. (Η εταιρεία έχει υποβάλει αίτηση για οικονομική ενίσχυση στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ολλανδία.)
Το TripAdvisor, το διαχειρίζεται πάνω από 20 ιστότοπους προγραμματισμού ταξιδιών και κρατήσεων, συμπεριλαμβανομένων των site: Viator, Flipkey και Tripadvisor.com, ανακοίνωσε ότι τα έσοδα του και οι ημερήσιες κρατήσεις μειώθηκαν περισσότερο από 90% σε ετήσια βάση από τα τέλη Μαρτίου μέχρι και τον Απρίλιο, σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας Στιβ Κάουφερ.
Τα έσοδα της εταιρείας μειώθηκαν κατά 26% σε ετήσια βάση με τον ίδιο να αναμένει ότι η πτωτική πορεία των κρατήσεων θα συνεχιστεί έως το δεύτερο τρίμηνο του 2020.
Οι Φόγκελ και Κάουφερ εξέφρασαν την πεποίθηση τους ότι οι κρατήσεις θα ανακάμψουν τελικά – αν και αναγνώρισαν ότι τα μελλοντικά πάνω-κάτω στην καμπύλη της εξάπλωσης του COVID-19 θα μπορούσαν να παρεμποδίσουν τα διεθνή ταξίδια για μήνες, αν όχι περισσότερο.
Βραχυπρόθεσμα, και οι δύο βλέπουν ότι οι περισσότερες δυνατότητες υπάρχουν στα εγχώρια ταξίδια. Ο Φόγκελ ανέφερε επίσης ότι υπάρχει αύξηση του ενδιαφέροντος για «εναλλακτικά καταλύματα» – μια μικρή παρηγοριά για τους 1.900 εργαζόμενους της Airbnb που έχασαν τη δουλειά τους την προηγούμενη εβδομάδα.