search icon

Τουρισμός

Βασίλης Ψάλτης στο Greece Talks: Οι τρεις υπεραξίες για την Alpha Bank απ’ το deal με την Unicredit

Ενεργές χορηγήσεις 2,5 δισ ευρώ στον τουρισμό διαθέτει σήμερα η Alpha Bank

Τρεις υπεραξίες για την Alpha Bank που ξεκλειδώνει το deal με την Unicredit απαρίθμησε ο διευθύνων σύμβουλος της τράπεζας Βασίλης Ψάλτης μιλώντας στο συνέδριο Greece Talks που διοργανώνουν το Πρώτο Θέμα και το Travel.gr.

«Θα επικεντρωθούμε σε τρία σημεία. Το πρώτο είναι να δανειστούμε τεχνογνωσία και να προσφέρουμε νέα προϊόντα στους πελάτες μας. Το δεύτερο είναι να παρέχουμε στους πελάτες μας πρόσβαση στις 13 αγορές που έχει παρουσία η Unicredit. Και το τρίτο, είναι το κομμάτι της εξωστρέφειας, εξαιρετικά κομβικό για εμάς. Μετά από 15 χρόνια όπου το ελληνικό τραπεζικό σύστημα ‘κοιτούσε’ προς τα μέσα, τώρα ‘κοιτάει’ προς τα έξω. Κοιτάζει να εξελιχθεί με όρους εξέλιξης δραστηριοτήτων, να βοηθήσει τους πελάτες του να κάνουν πιο γρήγορα τις δουλειές τους και εκτός συνόρων. Και για εμάς αυτό είναι κομβικό με τη συμφωνία που κάναμε με τη Unicredit», τόνισε ο κ. Ψάλτης.

Οι χορηγήσεις στον τουρισμό

Σε ο,τι αφορά το αποτύπωμα της Alpha Bank στον τουρισμό, ο κ. Ψάλτης σημείωσε πως η τράπεζα επενδύει στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της χώρας έχοντας αυτή τη στιγμή ενεργές χορηγήσεις συνολικού ύψους 2,5 δισ ευρώ.

«Ο τουρισμός έχει καθοριστική σημασία για την ελληνική οικονομία. Φθάνει να δούμε την γενική εικόνα: Τα τελευταία 15 χρόνια υπήρξαν 200 δισ άμεσες εισπράξεις από συνολικά 350 εκατ. τουριστικές αφίξεις. Είναι επίσης ένας κλάδος με πολλαπλασιαστή 2,65 κάτι που σημαίνει πως για κάθε ευρώ που επενδύεται κινητοποιούνται άλλα 2,65 σε νέες επενδύσεις. Και βέβαια έχει 1 εκατ. απασχολούμενους. Άρα η δύναμη του τουρισμού είναι μεγάλη», υπογράμμισε ο κ. Ψάλτης.

«Στην Alpha Bank αναγνωρίζοντας τη σημασία του τουρισμού έχουμε κάνει προσπάθεια να επικεντρωθούμε σε αυτόν με εξειδικευμένες ομάδες. Το 2022 είχαμε 800 εκατ. ευρώ εκταμιεύσεις στον τουρισμό και το σύνολο των χορηγήσεων μας που αυτή τη στιγμή είναι ‘ζωντανές’ φτάνουν τα 2,5 δισ. ευρώ», σημείωσε.

Όπως σημείωσε ο κ. Ψάλτης το 80% των χορηγήσεων αφορά 4άστερα και 5άστερα ξενοδοχεία καθώς στόχευση της τράπεζας είναι η βελτίωση του τουριστικού προϊόντος. «Στο πλαίσιο αυτό προσφέρουμε επίσης και συμβουλευτικές υπηρεσίες μέσω συνεργατών σε μικρότερες και μεσαίες μονάδες. Απ’ τις μεσαίες μονάδες και πάνω επικεντρωνόμαστε κυρίως στο RRF».

Ο ίδιος επίσης στάθηκε στο γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια η τράπεζα βοηθά και ξένους ομίλους να εισέλθουν στην ελληνική αγορά. «Αυτή τη στιγμή έχουμε συνολικά υπόλοιπα 1,1 δισ ευρώ σε Ομίλους όπως η AGC του Αστέρα, την Blackstone, τη HIP, τη Hines kai thn Goldman Sachs Asset Management», σημείωσε.

«Στις χορηγήσεις μας ενδιαφέρουν οι βιώσιμες επενδύσεις υψηλής προστιθέμενης αξίας. Μας ενδιαφέρει περισσότερο να γίνει reposition του προϊόντος. Άρα να πάρουμε καταλύματα σε καλές τοποθεσίες και είτε μέσω CAPEX είτε μέσω εξαγοράς να μετατραπούν σε 4 ή 5 αστέρων. Και επίσης μας ενδιαφέρει να βοηθήσουμε συνολικά στην υποδομή. Για παράδειγμα ήμασταν ο κύριος χρηματοδότης της Fraport για τα αεροδρόμια», τόνισε ο κ. Ψάλτης.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Alpha Bank εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης του τουρισμού. «Υπάρχουν περιθώρια τόσο στο κομμάτι της χρονικής επέκτασης του τουριστικού προϊόντος όσο και στο κομμάτι της χωρικής επέκτασης, να πάμε δηλαδή σε νέους προορισμούς με προοπτική. Και έπειτα στοίχημα είναι και η αύξηση της μέσης δαπάνης του τουρίστα που αυτό πάει χέρι χέρι με την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος», τόνισε.

Εξέφρασε δε τη σιγουριά πως η ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας στο αξιόχρεο της χώρας θα οδηγήσει σε αύξηση των επενδύσεων τόσο από Έλληνες όσο και από ξένους επενδυτές.

«Μονο στην πλατφόρμα της Alpha Bank έχουμε σχέδια για CAPEX ύψους 1 δισ. ευρώ», είπε ο κ. Ψάλτης.

Τόνισε πάντως πως οι προκλήσεις είναι σημαντικές σε πολλά επίπεδα. Μεταξύ αυτών η έλλειψη εργατικού δυναμικού, οι καθυστερήσεις στην έκδοση οικοδομικών αδειών και η επιτάχυνση των έργων υποδομής. «Υπάρχουν όμως και δομικές προκλήσεις καθώς υπάρχουν mega trends που θα αλλάξουν το επιχειρηματικό μοντέλο του τουρισμού. Από θέματα ψηφιακού μετασχηματισμού, η κλιματική αλλαγή, η γήρανση του πληθυσμού, ο υπερτουρισμός. Όλα αυτά πρέπει να μας βάλουν σε σκέψη για το πως θα μετακινήσουμε το μοντέλο του τουρισμού», σημείωσε.

Διαβάστε ακόμη

Μητσοτάκης στο Greece Talks: Να αποκτήσουμε το καλύτερο τουριστικό προϊόν διεθνώς

Eurobank: Τι οδήγησε σε αύξηση απασχόλησης και μείωση ανεργίας στο 9μηνο (γραφήματα)

«Ζεστό χρήμα» 717 εκατ. ευρώ σε επιδόματα και ενίσχυσεις τον Δεκέμβριο (πίνακες)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version