«Πρωτιά» της Ελλάδας στις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής από Γερμανία διαπιστώνουν οι μεγάλοι tour operators, σε μία πολύ δύσκολη θερινή σεζόν, την οποία προσπαθούν να παρατείνουν με κάθε τρόπο, έως και τον Οκτώβριο.
Oι Γερμανοί, οι οποίοι ούτως ή άλλως αποτελούν την πρώτη αγορά εισερχόμενου τουρισμού παραδοσιακά για την Ελλάδα, μπορεί φέτος να ταξίδεψαν πολύ λιγότερο εκτός της χώρας τους, ωστόσο όσοι -λίγοι- ταξίδεψαν τελικά στο εξωτερικό, «ψήφισαν» κι εξακολουθούν ακόμη και τώρα να ψηφίζουν μεγάλους ελληνικούς προορισμούς, αναπληρώνοντας σε μεγάλο βαθμό το κενό της (δεύτερης για τη χώρα μας) βρετανικής αγοράς: Η τελευταία, από τη μία άνοιξε αργότερα στο κομμάτι των αεροπορικών συνδέσεων, από την άλλη φαίνεται ότι κλείνει πρόωρα λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών με καραντίνα που αποφάσισαν οι Βρετανοί για συγκεκριμένα ελληνικά νησιά για επισκέπτες που επιστρέφουν στη χώρα τους.
«Η Ελλάδα είναι νούμερο 1 προορισμός για την ΤUI φέτος ειδικά στις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής», δήλωσε από το βήμα του γερμανικού FVW workshop που διοργανώνεται στη Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική με τη συμμετοχή των σημαντικότερων τουριστικών φορέων από τη Γερμανία, ο Γιώργος Δήμας επικεφαλής στην Ελλάδα της TUI Destination Experiences.
«Ελλάδα και Κύπρος είναι οι μόνοι προορισμοί που πουλάνε αυτή την στιγμή και ο αριθμός των πελατών είναι από εβδομάδα σε εβδομάδα πιο υψηλά. Αν η τάση συνεχίσει έτσι οι κρατήσεις αυτής της περιόδου θα είναι υψηλότερες από πέρυσι», δήλωσε επίσης η Halina Strzyzewska, επικεφαλής προορισμών Ελλάδας Κύπρου του ταξιδιωτικού οργανισμού FTI Group. Στο ίδιο μήκος κύματος για αύξηση των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής από τη Γερμανία στην Ελλάδα ήταν και οι δηλώσεις από τους εκπροσώπους των Attika Reisen και LMX Touristik, πού επίσης φέρνουν Γερμανούς τουρίστες στη χώρα μας.
Όσον αφορά τους ελληνικούς προορισμούς που κινούνται καλύτερα εν μέσω Covid 19, η TUI διαπιστώνει περισσότερη κίνηση στους μεγάλους, παραδοσιακούς προορισμούς όπως η Κρήτη, η Ρόδος, η Κως, ενώ η Πελοπόννησος είναι λίγο πιο πίσω. Αυτή την περίοδο, η προσφορά σε ελληνικά ξενοδοχεία είναι σταθερή, έστω κι αν αρκετά ξενοδοχεία έχουν ήδη κλείσει. Πάντως υπάρχουν προορισμοί, μεταξύ αυτών και στην Πελοπόννησο, που έχουν αποφασίσει να μείνουν ανοικτοί για να δεχθούν μέσα στον Οκτώβριο επισκέπτες, οι οποίοι έχουν εκδηλώσει επιθυμία να ταξιδέψουν στο τέλος της σεζόν.
Από την άλλη πλευρά, σύμφωνα με τους επιτελείς του FTI, για τα μικρότερα νησιά δεν υπάρχει τόση ζήτηση λόγω της έλλειψης αεροπορικών συνδέσεων και πολλών κλειστών ξενοδοχείων.
Ακριβώς, στο θέμα των αεροπορικών συνδέσεων μεταξύ Ελλάδας και Γερμανίας, αναφέρθηκε ο κ. Roland Jaggi, Chief Commercial Officer της Aegean Airlines:
«Η Γερμανία ήταν από τις βασικές τουριστικές αγορές για την Ελλάδα για την οποία δεν υπήρξαν ταξιδιωτικοί περιορισμοί, σε αντίθεση μεγάλες βασικές αγορές, όπως π.χ. η βρετανική, η ρωσική αγορά κ.α.». Συνολικά η πτώση στην κίνηση Γερμανίας- Ελλάδας για την περίοδο Απριλίου- Αυγούστου ήταν στο 80% και για την Aegean 71%- παρ’όλ’ αυτά όμως η γερμανική αγορά παρέμεινε η πρώτη αγορά εισερχόμενου τουρισμού για τη χώρα μας. «Ενα από τα βασικότερα προβλήματα που βλέπουμε αυτή την στιγμή συνολικά στον τουρισμό και τις αεροπορικές συνδέσεις είναι η έλλειψη συντονισμού κι ενιαίων κανόνων, τουλάχιστον εντός Ε.Ε.. Χρειαζόμαστε πρωτόκολλα και κοινά standards, όλοι οι επιβάτες θα πρέπει να γνωρίζουν που και πώς μπορούν να ταξιδέψουν τουλάχιστον μέσα στην Ευρώπη. Χωρίς ενιαίους κανόνες δεν μπορεί να υπάρξει σχεδιασμός από πουθενά, ούτε από τις αεροπορικές, ούτε από τους τουρίστες».