© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Με την ευρωπαϊκή αγορά να παραμένει η βασική δεξαμενή εισερχόμενου τουρισμού για την Ελλάδα, αποδεικνύοντας και με το παραπάνω τη… σταθερή της αξία τις τελευταίες σεζόν της πανδημίας, η χώρα μας διεκδικεί πλέον μεγαλύτερο μερίδιο και από τις αγορές εκτός Ευρώπης.
Ηδη οι πτήσεις από τις ΗΠΑ που έχουν ξεκινήσει στο πλαίσιο του θερινού προγράμματος των αεροπορικών εταιρειών τον τελευταίο ενάμιση μήνα έχουν απογειώσει τον τουρισμό της Αθήνας αλλά και δημοφιλών νησιωτικών προορισμών που επισκέπτονται φέτος περισσότερο οι Αμερικανοί, όπως η Σαντορίνη, ενώ αντίστοιχα έχει συμβεί και με τις συνδέσεις με τον Καναδά που ξεκίνησαν μέσα στον Απρίλιο. Με αυξημένες προσδοκίες, που μπορεί να οδηγήσουν συνολικά και στη διεύρυνση της παρουσίας τους στην Ελλάδα, είτε με αυξημένες συχνότητες είτε ακόμη και με νέους προορισμούς το 2023 σε Κρήτη και Ρόδο, ξεκινούν από τις αρχές Ιουνίου οι ενισχυμένες συνδέσεις των ξένων αεροπορικών από τις πιο μακρινές αγορές, της Μέσης Ανατολής και της Αραβικής χερσονήσου, με το στοίχημα για την προσέλκυση περισσότερων «big spenders», δηλαδή όσων ξοδεύουν περισσότερα σε διαμονή και ψώνια στους προορισμούς.
Κι ενώ οι Κινέζοι φαίνεται ότι αργούν ακόμη, λόγω πανδημίας, να επιστρέψουν στα ταξίδια τους στην Ευρώπη, για την Ελλάδα το ενδιαφέρον βαίνει αυξανόμενο και από άλλες μακρινές αγορές, όπως η Ινδία, όπου παρά τα προβλήματα στις διαδικασίες εισόδου στη χώρα, από πλευράς του υπουργείου Τουρισμού φαίνεται ότι έχει πέσει στο τραπέζι η δημιουργία χωριστού γραφείου του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού για την ενίσχυση του ρεύματος των Ινδών επισκεπτών στη χώρα μας. Αντίστοιχα στις πιο μακρινές αγορές-στόχους εντάσσεται μακροπρόθεσμα και αυτή της Αυστραλίας, όπου είναι υπό συζήτηση το άνοιγμα γραφείου ΕΟΤ, με δεδομένο και το αυξημένο ενδιαφέρον από την ελληνική ομογένεια για συνέργειες, στο πλαίσιο της ενίσχυσης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Η άλλη πλευρά του Ατλαντικού
Μια βόλτα, πάντως, στο κέντρο της Αθήνας αυτή την περίοδο είναι αρκετή για να διαπιστώσει κανείς την έντονη παρουσία των Αμερικανών επισκεπτών στη χώρα μας, για τους οποίους οι διακοπές φέτος κάτω από τον ελληνικό ήλιο είναι φθηνότερες «δεδομένου ότι ευνοούνται σε αυτή τη συγκυρία και από την ισοτιμία ευρώ-δολαρίου», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε προ ημερών ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας στην ενημερωτική συνάντησή του με δημοσιογράφους. Γεγονός το οποίο διαπιστώνουν οι εστιάτορες και οι καταστηματάρχες του κέντρου της πρωτεύουσας που ακούν λιγότερα… σχόλια για τις τιμές από τους Αμερικανούς, οι οποίοι, ως γνωστόν, ούτως ή άλλως ξοδεύουν και περισσότερα. Σημειωτέον ότι η φετινή πρόβλεψη του American Express Global Business Travel, ενός από τους πιο μεγάλους ταξιδιωτικούς οργανισμούς της Αμερικής, με επικεφαλής τον γνωστό, πολιτογραφημένο Ελληνα Γκρεγκ O’Χάρα, η τουριστική κίνηση από τις ΗΠΑ προς Ευρώπη θα αυξηθεί φέτος κατά 38% σε σχέση με το 2019, με μεγάλους κερδισμένους την Ιταλία και την Ελλάδα.
Περισσότερες από 460.000 αεροπορικές θέσεις από τις ΗΠΑ προς την Ελλάδα θα είναι διαθέσιμες φέτος, τη χρονιά που σηματοδοτείται από αριθμό-ρεκόρ απευθείας πτήσεων από την αμερικανική αγορά, η οποία βρίσκεται στο top 5 των μεγαλύτερων αγορών εισερχόμενου τουρισμού για την Ελλάδα. Με βάση τα στοιχεία από το «Ελευθέριος Βενιζέλος», όπου πετούν εποχιακά αυτή την περίοδο με απευθείας πτήσεις οι American Airlines, Delta, United (σ.σ.: πέραν της Emirates που από το 2017 αποφάσισε να προχωρήσει στη σύνδεση όλο τον χρόνο Ντουμπάι – Αθήνα – Νιούαρκ στη Νέα Υόρκη), φέτος οι προγραμματισμένες πτήσεις σε σχέση με το 2019 είναι αυξημένες από τις ΗΠΑ κατά 60%, ενώ οι επιβάτες από τις ΗΠΑ μένουν σε ποσοστό 56% στην πρωτεύουσα (αποκλειστικά στην Αθήνα 6% και 50% σε συνδυασμό και με άλλους προορισμούς) και 41% μόνο στην υπόλοιπη Ελλάδα, με μέση διαμονή στην πρωτεύουσα 5 ημέρες και συνολικά στην Ελλάδα 12 ημέρες. «Η αμερικανική αγορά πηγαίνει αυτή τη στιγμή πολύ καλά, σε συνέχεια και της συστηματικής δουλειάς στις αγορές της Βόρειας Αμερικής τόσο με τις αεροπορικές εταιρείες όσο και με παράγοντες της τοπικής αγοράς που διακινούν τουρίστες στην Ευρώπη. Από την πλευρά του ΕΟΤ τρέχει ήδη και θα τρέξει έως το τέλος της χρονιάς πρόγραμμα διαφήμισης και συνδιαφήμισης με τις αεροπορικές που πετούν στην Ελλάδα, ύψους 2,2 εκατ. ευρώ συνολικά, ενώ έχει ενισχυθεί και το γραφείο της Νέας Υόρκης», επισημαίνει στο «business stories» o γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης. «Πιο μακροπρόθεσμος στόχος είναι η αγορά της Λατινικής Αμερικής, που είναι σημαντική μεν, ωστόσο δεν έχει αναπτυχθεί καθόλου στη χώρα μας και γι’ αυτό τον λόγο συστήσαμε γραφεία στη Μαδρίτη, που μπορεί να λειτουργήσει ως σύνδεσμος για την προσέλκυση επισκεπτών από αυτές τις αγορές, ενώ προσανατολιζόμαστε και στη συμμετοχή του ΕΟΤ σε δύο εκθέσεις».
Μέση Ανατολή και αραβικές αγορές
Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Κουβέιτ, Σαουδική Αραβία, Κατάρ και σύνδεση με την πιο μακρινή αγορά της Αυστραλίας είναι επίσης αγορές-στόχοι του ελληνικού τουρισμού, ο οποίος έχει ακόμη πολύ μικρό μερίδιο εκεί -χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό-, με τις συνδέσεις να αφορούν αυτή τη στιγμή μόνο την Αθήνα και στο θερινό πρόγραμμα τη Μύκονο και πλέον και τη Σαντορίνη. Ενδεικτικά, σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), οι εξερχόμενοι επισκέπτες από τα ΗΑΕ εμφανίζουν συγκριτικά με τις ευρωπαϊκές αγορές πολύ μεγαλύτερες δαπάνες, με τον μέσο όρο της δαπάνης των εξερχόμενων επισκεπτών από τα ΗΑΕ να ανέρχεται σε 3.091 ευρώ και ανά ημέρα τα 247 ευρώ. Οι Αραβες έχουν πλέον εξελιχθεί σε αναπτυσσόμενη αγορά εξερχόμενου τουρισμού που αποτελείται από υψηλόμισθους εξειδικευμένους επιχειρηματίες και ταξιδιώτες, οι οποίοι προτιμούν πολυτελείς υπηρεσίες διαμονής δαπανώντας μεγάλα ποσά σε ψώνια και σε διασκέδαση, ενώ πολλοί πραγματοποιούν δύο έως τρία ταξίδια τον χρόνο, στα οποία συμπεριλαμβάνεται και ένα βασικό ταξίδι διακοπών.
Πολύ πρόσφατα ΕΟΤ και η Qatar Airways συμφώνησαν να πραγματοποιήσουν από κοινού καμπάνια προβολής και ενημέρωσης για την Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό σε αυτές τις αγορές, συνεργασία που έρχεται τώρα, σε μια περίοδο όπου, μετά την Αθήνα και τη Μύκονο, η Σαντορίνη γίνεται από τον Ιούνιο ο τρίτος προορισμός στην Ελλάδα που θα εξυπηρετείται απευθείας από την Qatar Airways, στο πλαίσιο του θερινού της προγράμματος.
Γενικότερα, τις επόμενες ημέρες ξεκινά σταδιακά και η αυξημένη συνδεσιμότητα από τις αραβικές αγορές τόσο στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας όσο και στους δύο premium ελληνικούς προορισμούς, τη Μύκονο και τη Σαντορίνη, ενώ η Ελλάδα θέλει να πετύχει συνδεσιμότητα και με άλλα αεροδρόμια, ώστε να ενισχυθούν οι ροές από τις συγκεκριμένες αγορές. Ετσι, το όνομα της Emirates έχει ακουστεί για το αεροδρόμιο «Μακεδονία» στη Θεσσαλονίκη, ώστε να υπάρξει π.χ. ενδιάμεση σύνδεση στα πρότυπα του Ντουμπάι – Αθήνα – Νέα Υόρκη, κάτι που θέλουν οι εγχώριοι φορείς, ωστόσο η όποια κίνηση σίγουρα θα χρειαστεί χρόνο και πάντως μετά ακόμη και από το 2023. Αντίστοιχα, με το βλέμμα στις επόμενες σεζόν και ειδικά όσον αφορά τις συνδέσεις με τις αραβικές αγορές, η ελληνική πλευρά έχει ήδη βάλει στη συζήτηση, πέραν των δύο premium προορισμών των Κυκλάδων όπου πετούν ήδη οι αεροπορικές της περιοχής, και δύο ακόμη δημοφιλή νησιά, όπως η Κρήτη και η Ρόδος, ακόμη και για τη σεζόν του 2023. Σε κάθε περίπτωση, η ζήτηση για Ελλάδα και η πορεία των αριθμών φέτος θα καθορίσουν τις μελλοντικές αποφάσεις που θα ληφθούν από τις ξένες αεροπορικές.
Για τη σεζόν του 2022 οι συνδέσεις αυξάνονται από τις επόμενες ημέρες, στο πλαίσιο του θερινού προγράμματος των αεροπορικών εταιρειών, τόσο στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας όσο και σε άλλους προορισμούς, με επίκεντρο κυρίως τη Μύκονο και τη Σαντορίνη. Ενδεικτικά, το πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου ξεκινά για πρώτη φορά η εποχική σύνδεση από την Qatar Airways της Σαντορίνης με το διεθνές αεροδρόμιo «Hamad» στην Ντόχα, που αποτελεί και τον κόμβο της εταιρείας με συνδέσεις σε περισσότερους από 140 προορισμούς στη Μέση Ανατολή, την Ασία και την Αυστραλία, ενώ την ίδια περίοδο ξεκινά και η εποχική σύνδεση με Μύκονο. Η Κuwait Airways ξεκινά επίσης από τις αρχές Ιουνίου την εποχική σύνδεση με τη Μύκονο, ενώ και η flydubai λανσάρει πτήσεις προς τη Μύκονο και τη Σαντορίνη για το καλοκαίρι του 2022, αρχής γενομένης μέσα στον Ιούνιο. Tην ίδια περίοδο ξεκινά απευθείας πτήσεις από το Αμπού Ντάμπι προς Ηράκλειο και Σαντορίνη η Etihad Airways, μία από τις δύο μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρίες των ΗΑΕ, ενώ στις φετινές συνδέσεις της Wizz Air Abu Dhabi από το Αμπου Ντάμπι, είναι πέραν της Αθήνας, η Θεσσαλονίκη, η Μύκονος και η Σαντορίνη. Tη Σαντορίνη και τη Μύκονο έχει εντάξει για φέτος το καλοκαίρι στον προγραμματισμό της ως νέους προορισμούς η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους flynas από το Ριάντ στη Σαουδική Αραβία, ενώ και η Saudia από το Ριάντ σε Μύκονο και Σαντορίνη από τις αρχές Ιουλίου. Ριάντ, Τζέντα και Κουβέιτ είναι μεταξύ των συνδέσεων και της Aegean Airlines, του μεγαλύτερου εγχώριου αερομεταφορέα που το φετινό καλοκαίρι αναμένεται να φτάσει ειδικά τους υψηλούς μήνες σε αριθμό πτήσεων τα επίπεδα του 2019, συνδέοντας συνολικά περισσότερους από 140 προορισμούς σε 44 χώρες, με πάνω από 11 εκατομμύρια προσφερόμενες θέσεις μόνο κατά την καλοκαιρινή περίοδο.
Διαβάστε ακόμη
«Πόλεμος» στο εσωτερικό της ΕΚΤ – Τι συμβαίνει με τους μισθούς των εργαζομένων (pics)
Επιδότηση ρεύματος: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές για να λάβουν επιστροφή έως 600 ευρώ