search icon

Τουρισμός

Τουρισμός: Τα 4 σημεία κλειδιά που θα κρίνουν φέτος το ελληνικό καλοκαίρι (πίνακες)

Τα στοιχεία από την τελευταία μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων με αναφορά στις αγορές της Γερμανίας, Ηνωμένου Βασιλείου, Γαλλίας και Ισπανίας - Κινητήριος δύναμη της οικονομίας ο τουρισμός: Κάθε €1 από την τουριστική βιομηχανία αυξάνει κατά €2,65 το ΑΕΠ

Τέσσερα βασικά σημεία που αναμένεται να παίξουν καθοριστικό ρόλο όσον αφορά τον εισερχόμενο τουρισμό στην Ελλάδα από τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές που αποτελούν και τη μεγάλη «δεξαμενή» του κλάδου αναδεικνύει η τελευταία μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.

Πρώτο και βασικό σημείο από τη μελέτη για «Το προφίλ σημαντικών αγορών του ελληνικού τουρισμού» αποτελεί το γεγονός ότι η Ελλάδα διατηρεί για τη φετινή χρονιά τη θέση της ως ένας από τους κορυφαίους προορισμούς για τους Ευρωπαίους ταξιδιώτες παρά τη γεωγραφική της θέση που δεν ευνοεί τη γενικότερη τάση από τους Ευρωπαίους για ταξίδια μικρότερων αποστάσεων διάρκειας έως τρεις ώρες. Επισημαίνεται εδώ ότι αγορές που εξετάζονται στη μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ είναι αυτές της Γερμανίας, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γαλλίας και της Ισπανίας, με τις δύο πρώτες ειδικά να κατέχουν τα υψηλότερα μερίδια για τον ελληνικό τουρισμό διαχρονικά και τη Γαλλία να ακολουθεί κατά πόδας: Είναι ενδεικτικό ότι με βάση τα οριστικά στοιχεία του 2023 από την Τράπεζα της Ελλάδος, Γερμανοί και Βρετανοί μαζί, με 6,86 δισ. ευρώ αντιστοιχούν σχεδόν στο 1/3 επί του συνόλου των τουριστικών εισπράξεων της χώρας συνολικού ύψους 20,59 δισ. ευρώ το 2023.

Δεύτερο βασικό σημείο που προκύπτει από τη μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ, η οποία παρουσιάζεται, σύμφωνα με τους επιτελείς του, για πρώτη φορά τόσο νωρίς στο ξεκίνημα της σεζόν αποτελεί το γεγονός ότι ο προγραμματισμός των διακοπών από τους Ευρωπαίους για τους επόμενους 12 μήνες ξεκινάει νωρίς.

Το τρίτο βασικό σημείο- κλειδί ενδιαφέρει ιδιαίτερα σε αυτή την περίοδο λόγω και των γενικότερων ανησυχιών φέτος πανευρωπαϊκά ελέω των πληθωριστικών πιέσεων που αναπόφευκτα επηρεάζουν τα εισοδήματα των Ευρωπαίων με εύλογο τον αντίκτυπο και στις δαπάνες τους για διακοπές: Όπως προκύπτει λοιπόν από τη μελέτη, περισσότερο από το σύνηθες σκοπεύει να ξοδέψει το 31% των Γερμανών, το 29% των Γάλλων, το 29% των κατοίκων του Ηνωμένου Βασίλείου και το 36% των Ισπανών, νούμερα που επιβεβαιώνουν ότι τελικά οι Ευρωπαίοι προτεραιοποιούν ψηλά τις διακοπές τους. Συνολικά ως προς το μέγεθος της δαπάνης για διακοπές τους επόμενους 12 μήνες, η επικρατέστερη με διαφορά απάντηση στις υπό μελέτη αγορές, ήταν ότι προτίθενται να ξοδέψουν ότι ξοδεύουν συνήθως, ενώ στη δεύτερη θέση ήταν όσοι είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν περισσότερο από όσο ξοδεύουν συνήθως. Αναφορικά με το ποσό που είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν για διαμονή ανά διανυκτέρευση ανά άτομο (συμπεριλαμβανομένων φόρων), οι επικρατέστερες απαντήσεις είναι 56-85 ευρώ και 86-115 ευρώ για τη Γερμανία (20,7% και 22,4% αντίστοιχα) και τη Γαλλία (24,5% και 22,6% αντίστοιχα). Στο Ην. Βασίλειο οι επικρατέστερες απαντήσεις είναι 51- 75 λίρες (17,9%) και 76-100 λίρες (22,1%), ενώ στην Ισπανία 46-65 ευρώ (21%) και 66-85 ευρώ (21,3%).

Ένα τέταρτο βασικό σημείο έχει να κάνει με το κίνητρο των Ευρωπαίων για διακοπές. Για τις αγορές που εξετάζονται, η απόλαυση και η χαλάρωση είναι τα κύρια κίνητρα για διακοπές στο εξωτερικό, δύο χαρακτηριστικά τα οποία υπηρετεί στο έπακρο ο ελληνικός τουρισμός.

Τους επόμενους 12 μήνες σκοπεύει να κάνει διακοπές στο εξωτερικό το 62,6% των Γάλλων, ενώ τα ποσοστά είναι αρκετά υψηλότερα στις άλλες αγορές, με τη Γερμανία να είναι στο 75,1%, το Ην. Βασίλειο στο 77,1% και την Ισπανία στο 74,3%.

Από όσους σκοπεύουν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό τους επόμενους 12 μήνες με διανυκτέρευση, θα κάνουν:
1-2 ταξίδια το 52,9% των Γερμανών, το 28,2% των Γάλλων, το 54,5% των κατοίκων του Ην. Βασιλείου καθώς και το 59,2% των Ισπανών.
3-4 ταξίδια το 14,8% των Γερμανών, το 9,4% των Γάλλων, το 17,2% των κατοίκων του Ην. Βασιλείου καθώς και το 11,6% των Ισπανών.

Διαβάστε ακόμη

Γιατί η Shein είναι η πιο επιτυχημένη start up της δεκαετίας (πίνακας)

Η Apple φέρνει την τεχνητή νοημοσύνη στα iPhone – Εκλεισε συμφωνία με την OpenAI

Φυτά στη θέση του τσιμέντου: Αυτό είναι το depaving

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version