search icon

Τουρισμός

Τουρισμός: Οι Έλληνες αναζητούν θέσεις εργασίας αλλά τελικά δεν πάνε να δουλέψουν

Αύξηση των αναζητήσεων καταγράφηκε, με βάση τα στοιχεία της Google, για θέσεις εργασίας στον τουριστικό κλάδο, όπου ωστόσο πάνω από 60.000 θέσεις πέρυσι έμειναν κενές - Ερευνα της Tourix

Αύξηση των αναζητήσεων για θέσεις εργασίας στον κλάδο των ξενοδοχείων και της φιλοξενίας καταγράφηκε το 2022 στη χώρα μας, αυτό ωστόσο δεν αποτυπώθηκε και στην πράξη καθώς τα στοιχεία των ξενοδόχων κάνουν λόγο για πάνω από 60.000 θέσεις εργασίας που έμειναν κενές στον κλάδο πέρυσι.

Την κατάσταση επιχειρεί να αποτυπώσει στην τελευταία της έρευνα η Tourix, η εταιρεία που εξειδικεύεται στο Digital Tourism Marketing και πραγματοποιεί αναλύσεις για τον κλάδο, βασιζόμενη και στις αναζητήσεις χρηστών στην Google. Από την τελευταία της έρευνα για το «Ενδιαφέρον Εργασίας στον Τομέα των Ξενοδοχείων και της Φιλοξενίας το 2022» αποτυπώθηκε υψηλό το ενδιαφέρον για εργασία στον κλάδο της φιλοξενίας στην Ελλάδα, με αύξηση των αναζητήσεων συνολικά σε σχέση με το 2021 για τις κυριότερες ειδικότητες του ξενοδοχειακού χώρου.

Με βάση τα στοιχεία της έρευνας, οι αναζητήσεις των χρηστών από Ελλάδα για εργασία σε ξενοδοχεία ομαδοποιούνται σε τέσσερις κύριες κατηγορίες:

Πιο συγκεκριμένα, σχετικά με τις ειδικότητες με τις περισσότερες αναζητήσεις, προκύπτει ότι η ειδικότητα με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο διαδίκτυο ήταν αυτό της καμαριέρας/καθαρίστριας, ακολουθούν οι θέσεις υπαλλήλων γραφείου και σε αυτήν την κατηγορία περιλαμβάνονται επαγγέλματα όπως υπάλληλοι υποδοχής/reception, διαχείρισης κρατήσεων, εξυπηρέτησης πελατών κ.ά.. Στην τρίτη θέση είναι οι αναζητήσεις για θέσεις στελεχών/μάνατζερ ξενοδοχείων (σ.σ. μπορεί να αναφέρονται σε θέσεις από διευθυντές/ντριες ξενοδοχείων μέχρι hotel bar managers), ενώ στη συνέχεια ακολουθούν πιο τεχνικά επαγγέλματα όπως συντηρητές/τριες, maitre, σερβιτόροι/ες, bartenders και μάγειρες/ισσες.

«Παρόλο που διαπιστώνεται έλλειψη στην κάλυψη των θέσεων εργασίας σε ξενοδοχεία, το ενδιαφέρον των εργαζομένων για εργασία στον ξενοδοχειακό κλάδο παραμένει υψηλό. Συγκριτικά με το 2021, όλες οι ειδικότητες είχαν μεγάλη αύξηση των αναζητήσεων. Η μεγαλύτερη αύξηση παρατηρήθηκε για τις ειδικότητες maitre, συντηρητών, σερβιτόρων/μπαρτέντερ, μαγείρων και καμαριέρων/καθαριστριών», αναφέρει η Μυρσίνη – Σοφία Νίκα, από το τμήμα Data & Business Analytics της Tourix.

Οσον αφορά τους μήνες που καταγράφονται οι περισσότερες αναζητήσεις για εργασία σε ξενοδοχεία, σύμφωνα με τα δεδομένα από το 2019 μέχρι και τον Νοέμβριο του 2022 παρατηρήθηκε η εξής τάση: Από τον Ιανουάριο μέχρι τον Μάρτιο κάθε έτους υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον. Αυτό ίσως εξηγείται από το ότι οι σταθεροί επαγγελματίες που εργάζονται σε θέσεις ξενοδοχείων αναζητούν και συνάπτουν συμβόλαια από νωρίς μέσα στο έτος για την επερχόμενη σεζόν. Τον Απρίλιο παρατηρείται χαρακτηριστική μείωση των αναζητήσεων.

Το Μάιο, στην έναρξη της καλοκαιρινής σεζόν, παρατηρείται μεγάλη αύξηση των αναζητήσεων που συνήθως φτάνει σε κορυφαία επίπεδα κάθε έτους. Αυτή η τάση την συγκεκριμένη περίοδο ίσως εξηγείται από χρήστες που είναι πιο νεαρής ηλικίας (όπως φοιτητές) και που αναζητούν last-minute εργασία για σεζόν, με σκοπό μια πιο ευκαιριακή απασχόληση. Από τον Ιούνιο και έπειτα, παρατηρείται χαμηλή ένταση των αναζητήσεων, η οποία ανακάμπτει σε μέτριο όμως επίπεδο από Σεπτέμβριο μέχρι Νοέμβριο. Το Δεκέμβριο ο όγκος αναζητήσεων κινείται σε αρκετά χαμηλά επίπεδα.

Αναλυτικότερα στοιχεία της έρευνας, θα παρουσιαστούν κατά τη διάρκεια της Innjobs Day, το μεγαλύτερο συνέδριο ανθρώπινου δυναμικού στην ελληνική ξενοδοχειακή βιομηχανία το οποίο θα λάβει χώρα στις 28 Ιανουαρίου 2023 στην Αθήνα.

Διαβάστε ακόμη

Τι κρύβεται πίσω από το ράλι του χρυσού – Η χώρα που αγόρασε μυστικά 100 τόνους μέσα σε λίγες ημέρες

Γιατί είναι σπουδαίος ο πίνακας “La Montagne Sainte-Victoire” του Πολ Σεζάν των 138 εκατ. δολαρίων

Γιώργος Ξηραδάκης: «Οι νέοι κανονισμοί της Ε.Ε. αλλάζουν τις στρατηγικές ναυτιλιακού δανεισμού»

 

Exit mobile version