search icon

Τουρισμός

Τουρισμός: Άνοιξη μέσα στον χειμώνα για την Αθήνα – Η καλύτερη ιστορικά περίοδος

Τον καλύτερο χειμώνα, εν μέσω χαμηλής σεζόν, διανύει φέτος η πρωτεύουσα, την ίδια στιγμή που οι ξένες αλυσίδες χτίζουν συνεχώς θέση στον ελληνικό τουρισμό

Η Αθήνα διανύει φέτος τον καλύτερο, ιστορικά, χειμώνα με ετήσια άνοδο της διεθνούς κίνησης σε διψήφιο ποσοστό, στο 12%, εν μέσω χαμηλής σεζόν και με δεδομένη την υψηλή εποχικότητα του ελληνικού τουρισμού, την ίδια στιγμή που οι μεγάλες ξένες ξενοδοχειακές αλυσίδες παίρνουν θέση και πραγματοποιούν συνεχώς νέα ανοίγματα με επίκεντρο, κυρίως, την πρωτεύουσα, αλλά και εκτός, σε δημοφιλείς προορισμούς της νησιωτικής και ηπειρωτικής χώρας.

Η τουριστική άνοιξη μέσα στον χειμώνα ξεκινάει φέτος από την Αθήνα, όπου τα πρώτα μηνύματα από τη μεγαλύτερη είσοδο της χώρας, το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», παραπέμπουν σε εκκίνηση, νωρίτερα, του θερινού προγράμματος των αεροπορικών εταιρειών τόσο σε σχέση με τις ευρωπαϊκές αγορές όσο και την πολύ σημαντική αγορά των ΗΠΑ. Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στο peak της σεζόν, το καλοκαίρι, οι συνδέσεις σε εβδομαδιαία βάση θα είναι περισσότερες από ποτέ φτάνοντας στις 82 από τις 67 το καλοκαίρι του 2023.

Ηδη ο Ιανουάριος στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», στον απόηχο και της εισαγωγής των μετοχών της εταιρείας στο Χρηματιστήριο την περασμένη εβδομάδα, έκλεισε με τα καλύτερα νούμερα από ποτέ, τηρουμένων πάντα των αναλογιών μέσα στον χειμώνα, με αύξηση κατά 10,7% στην επιβατική κίνηση, φτάνοντας στο 1,6 εκατομμύριο επιβάτες. Από αυτούς, σχεδόν 1 εκατομμύριο -για την ακρίβεια, 990.000- αντιστοιχούν στο δίκτυο εξωτερικού, με αύξηση 12,8%.

Αντίστοιχες διαφαίνονται οι τάσεις και για τον Φεβρουάριο με βάση και τα μέχρι στιγμής δεδομένα, όπως καταγράφονται από τη μεγαλύτερη είσοδο της χώρας για τους εισερχόμενους επισκέπτες:

– Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά μετά την πανδημία και παρά την ακρίβεια και τις πληθωριστικές πιέσεις, τα ταξίδια εξακολουθούν και προτεραιοποιούνται ψηλά έναντι άλλων επιλογών από τους Ευρωπαίους. «Εστω κι αν η αγορά περίμενε ότι αυτό θα αποδυναμωνόταν σταδιακά, επί του παρόντος δεν το βλέπουμε να συμβαίνει», δηλώνουν κορυφαία στελέχη της τουριστικής αγοράς στο «business stories».

– Η Αθήνα φαίνεται ότι κερδίζει χρόνο με τον χρόνο το στοίχημα του προορισμού για σύντομες αποδράσεις (city break). Από την εβδομαδιαία κίνηση του αεροδρομίου και τις κρατήσεις των αεροπορικών διαφαίνονται ακόμη υψηλότερες επιδόσεις σε επίπεδο κίνησης και πληρότητας τις Παρασκευές και το Σαββατοκύριακο, δείγμα ότι το ξένο κοινό επιλέγει τώρα περισσότερο την πρωτεύουσα σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν.

– Τις ανοδικές τάσεις μέσα στον Φεβρουάριο αλλά και τον Μάρτιο προεξοφλούν ήδη οι αεροπορικές, οι οποίες λόγω και των προσφορών μετά τα Χριστούγεννα βλέπουν υψηλές κρατήσεις για το επόμενο διάστημα έως και το τέλος Μαρτίου, οπότε είναι το καθολικό Πάσχα. Οι ταξιδιώτες σπεύδουν να αξιοποιήσουν τις προσφορές και αγοράζουν εκ των προτέρων εισιτήρια, ένα ακόμη δείγμα ότι τα ταξίδια είναι πιο ψηλά στις προτεραιότητές τους.

– Μεγαλύτερες επιδόσεις παρουσιάζει η Αθήνα και στο κομμάτι των σχολικών εκδρομών. Φέτος η πρωτεύουσα φαίνεται ότι προσελκύει περισσότερες σχολικές εκδρομές και από το εξωτερικό.

Μία ακόμη τάση αφορά την αυξανόμενη συνδεσιμότητα ειδικά εν όψει της θερινής σεζόν: ενδεικτικά, η LOT Polish Airlines επανεκκινεί από τον Απρίλιο τις πτήσεις προς Αθήνα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Ακόμη, φέτος γίνεται η μεγαλύτερη επένδυση από την easyJet στην Αθήνα με την προσθήκη επιπλέον πέντε ευρωπαϊκών προορισμών από τα τέλη Μαρτίου. Είναι η πρώτη φορά στη διάρκεια της τελευταίας 20ετίας όπου η γνωστή αεροπορική χαμηλού κόστους θα έχει συνολικά 15 προορισμούς στο αεροδρόμιο της Αθήνας, από 10 που είχε σταθερά τα τελευταία χρόνια. H Volotea προσφέρει φέτος πάνω από 20 δρομολόγια και διαθέτει στο κοινό ρεκόρ 835.000 θέσεων στην Αθήνα, με αύξηση 23% σε σύγκριση με το 2023. Η Jet2.com επίσης προσφέρει το μεγαλύτερο πρόγραμμα από ποτέ στην ελληνική πρωτεύουσα έχοντας ξεκινήσει από νωρίς τις πωλήσεις πακέτων για τον χειμώνα του 2025!

Αυξημένη είναι η συνδεσιμότητα και με αγορές εκτός Ευρώπης: η Air Arabia, η πρώτη και μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική, επίσης επεκτείνει το ευρωπαϊκό δίκτυό της με απευθείας πτήσεις από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα προς την Αθήνα από τον Ιούνιο, ενώ η Saudia αυξάνει τις πτήσεις της από την Τζέντα για Αθήνα το καλοκαίρι. Η Juneyao Air, από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες στην Κίνα, εκκινεί τον Απρίλιο το νέο ευρωπαϊκό δρομολόγιο για απευθείας πτήση Σανγκάη – Αθήνα. Στη πολύ σημαντική αμερικανική αγορά συνολικά πέντε αεροπορικές θα εξυπηρετούν τη σύνδεση, με νέα προσθήκη τη Norse Atlantic, με τις καθημερινές αναχωρήσεις το καλοκαίρι να φτάνουν στις 12 για συνδέσεις με έξι αμερικανικές πόλεις. Τα δρομολόγια θα είναι συνολικά 11 φέτος από 9 πέρυσι, με δύο νέα από τη Norse και τη United.

Μεγάλο ενδιαφέρον από ξένα brands

Οι υψηλές πτήσεις του τουρισμού φέρνουν και μεγαλύτερη όρεξη από τα ξένα brands για περαιτέρω επέκταση τόσο στην ελληνική πρωτεύουσα όσο και στην περιφέρεια:

«Στην Ελλάδα λειτουργούν ή σχεδιάζονται να λειτουργήσουν περισσότερα από 230 ξενοδοχεία υπό το σήμα διεθνών ξενοδοχειακών brands, αλλά και μεγάλων εγχώριων επώνυμων αλυσίδων», δηλώνει στο «b.s» ο κ. Βασίλης Φωτόπουλος, υπεύθυνος ξενοδοχειακού κλάδου της γνωστής εταιρείας συμβούλων ακινήτων Colliers Greece, και συνεχίζει: «Η τάση για την έλευση ξένων brands έχει ενισχυθεί και επεκταθεί ευρέως τα τελευταία χρόνια και πολλά νέα έργα βρίσκονται σε σχεδιασμό ή και υπό κατασκευή. Παρ’ όλα αυτά, τα επώνυμα ξενοδοχεία δεν αντιπροσωπεύουν συνολικά παρά το 9% του αποθέματος των ξενοδοχείων υψηλών κατηγοριών, κυρίως 5* και 4*. Είναι φανερό ότι υπάρχουν χώρος, διεθνής ζήτηση και κεφάλαιο, καθώς και δυναμική για τη δημιουργία και είσοδο περισσότερου επώνυμου (branded) ξενοδοχειακού προϊόντος στην ελληνική αγορά. Αξίζει να αναφερθεί ότι η δυναμική αυτή δεν αφορά μόνο brands στις ανώτερες κατηγορίες, αλλά και γενικότερα branded προϊόν ώστε να απευθύνεται όχι απαραίτητα σε εύπορους επισκέπτες, αλλά και σε ταξιδιώτες μεσαίων εισοδηματικών κριτηρίων, καθώς και σε νέους (Gen Z) οι οποίοι αναζητούν την τουριστική εμπειρία και τη βέλτιστη σχέση ποιότητας – τιμής».

Διαβάστε ακόμη:

Ηλεκτρονικές απάτες: Χάκερ αδειάζουν λογαριασμούς και βγαίνουν λάδι

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Συμφωνία με τις τράπεζες για κοινοπρακτικό 2,7 δισ. για την Αττική Οδό

Υπουργείο Εργασίας: Ανοίγουν οι πλατφόρμες για εργαζόμενους συνταξιούχους, μητέρες και οφειλέτες

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version