search icon

Τουρισμός

Τουρισμός: Αυτοί είναι οι νέοι προορισμοί που επιλέγουν οι Κινέζοι τουρίστες (tweet)

Κορυφαίος λόγος για τα πλούσια νοικοκυριά να μείνουν εντός Κίνας είναι οι αναρίθμητες τουριστικές επιλογές, ενώ δεύτερος λόγος είναι το πολύ υψηλό κόστος των ταξιδιών στο εξωτερικό

Φθηνότερους και εγχώριους προορισμούς τείνουν να επιλέγουν πλέον οι Κινέζοι τουρίστες έναντι ταξιδιών στο εξωτερικό, με αποτέλεσμα οι ατραξιόν ενός της χώρας να γίνονται συνεχώς πιο ανταγωνιστικές χάρη στη βελτίωση των υποδομών και στη στοχευμένη προώθηση.

Σύμφωνα με σχετική έκθεση της Oliver Wyman, κορυφαίος λόγος για τα πλούσια νοικοκυριά να μείνουν εντός Κίνας είναι οι αναρίθμητες τουριστικές επιλογές, ενώ δεύτερος λόγος είναι το πολύ υψηλό κόστος των ταξιδιών στο εξωτερικό. Ως αποτέλεσμα, η συγκράτηση των τουριστών στη χώρα στήριξε σημαντικά την ανάκαμψη της Κίνας μετά την πανδημία. Σύμφωνα μάλιστα με την πλατφόρμα κρατήσεων Trip.com, οι κρατήσεις για την κινεζική ύπαιθρο αυξήθηκαν κατά 2,6 φορές το 2023 σε σύγκριση με το 2019.

Επίσης, κατά τη διάρκεια εθνικής γιορτής το πρώτο πενθήμερο του Μαΐου τα ταξίδια και τα τουριστικά έσοδα στη χώρα εκτινάχθηκαν σε σύγκριση με το 2019, όσο οι πτήσεις στο εξωτερικό ήταν ελαφρώς χαμηλότερες. «Φέτος, ο εγχώριος τουρισμός θα ξεπεράσει τα επίπεδα προ-πανδημίας», δήλωσε η Ashley Dudarenok, ιδρυτής της συμβουλευτικής ChoZan. Σύμφωνα με το CNBC, η ίδια αναμένει ότι η ανάκαμψη των ταξιδιών στο εξωτερικό θα καθυστερήσει, διότι πλέον είναι ακόμη πιο εντονο «το αίσθημα ότι ο υπόλοιπος κόσμος είναι τρελός και επικίνδυνος».

Η τουριστική ανάπτυξη που έχει σημειωθεί όμως σε διάσπαρτες περιοχές της Κίνας δεν ήταν στρατηγικά σχεδιασμένη και συνεπώς είναι αβέβαιο το πόσο θα διαρκέσει ή το αποτύπωμα που θα αφήσει. Σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο, πάντως, ορισμένες περιφέρειες θα επωφεληθούν σημαντικά. Εξού και οι τοπικές αρχές εκτός των μεγάλων πόλεων έχουν αυξήσει τις προσπάθειες για να προσελκύσουν τουρίστες, ιδίως μέσω social media.

«Προσπαθούν να γίνουν viral, προσπαθούν να συμπεριλάβουν την κοινότητά τους, την πολιτιστική τους κληρονομιά, τα βγάζουν όλα στο Διαδίκτυο. Τη στιγμή που γίνεις viral, θα έχεις χιλιάδες τουρίστες στην πόρτα σου», δήλωσε η Dudarenok. Εκτός των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, μεγάλη ώθηση στον τοπικό τουρισμό έχουν δώσει και οι ταινίες ή σειρές που προβάλλουν συγκεκριμένους προορισμούς.

Η Κίνα έχει ευρύ δίκτυο πτήσεων και σιδηροδρόμων ταχείας κυκλοφορίας, το οποίο διευκολύνει τις μετακινήσεις των ντόπιων προς μικρές πόλεις, ακόμη και για δύο με τρεις ημέρες. Ενδεικτικά, το πρώτο τρίμηνο του έτους, οι κρατήσεις για προορισμούς εντός Κίνας αυξήθηκαν κατά 30% σε σύγκριση με πέρυσι και σύμφωνα με το Trip.com, οι Κινέζοι καταναλωτές δίνουν πλέον προτεραιότητα στην «συναισθηματική ολοκλήρωση».

Σύμφωνα με την Dudarenok, στο μέλλον οι διεθνείς προορισμοί θα πρέπει να αναβαθμιστούν, προκειμένου να ανταγωνιστούν την άνοδο των μοντέρνων και ξεχωριστών τουριστικών υπηρεσιών που θα προσφέρονται στην Κίνα. «Δεν είναι τόσο εύκολο να ευχαριστήσεις τους Κινέζους τουρίστες», δήλωσε η ίδια.

Διαβάστε ακόμη 

Ταμείο Ανάκαμψης: «Παράθυρο» για να πάρουμε άμεσα το 1 δισ. ευρώ της 4ης δόσης 

ΜΕΤΚΑ: Σύμπραξη με τους Γάλλους της Bouygues και ζωηρό ενδιαφέρον για την εργολαβία του 1,4 δισ. για τα έργα της Θεσσαλίας   

PPF: «Τρέχει» έργα προϋπολογισμού 3,5 δισ. ευρώ – Σε εξέλιξη 448 διαγωνιστικές διαδικασίες (pic) 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version