search icon

Τουρισμός

Το νέο υπόσκαφο τουριστικό project του «Mr. Φρεσκούλη» στη Σέριφο (pics)

Επένδυση 5 εκατ. για νέο υπόσκαφο 4στερο ξενοδοχείο που θα κατασκευαστεί στην περιοχή Γάνεμα του δήμου Σερίφου σε ιδιόκτητη έκταση - Θα είναι συνολικής δυναμικότητας 31 δωματίων με τελεφερίκ

Στα πέριξ των 5 εκατ. ευρώ κοστολογείται το νέο τουριστικό project που προωθείται στη Σέριφο για ένα νέο υπόσκαφο ξενοδοχείο κατηγορίας 4 αστέρων και δυναμικότητας 93 κλινών με επίγειο τελεφερίκ.

Φορέας της επένδυσης η «Serifos Village IKE», εταιρεία η οποία συνδέεται, κατά τις πληροφορίες, με τον κ. Χρυσόστομο Μαυρόπουλο, γνωστό από τις δραστηριότητές του στον τομέα των τροφίμων και δη την εταιρεία Eurocatering για τη διάθεση έτοιμων προς χρήση και κατανάλωση λαχανικών και φρούτων με το γνωστό brand «Φρεσκούλης».

Με βάση τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, τo νέο υπόσκαφο ξενοδοχείο θα κατασκευαστεί στην περιοχή Γάνεμα του δήμου Σερίφου σε ιδιόκτητη έκταση 20.186 τ.μ σε θέση εκτός σχεδίου και εκτός ορίων οικισμού και θα είναι συνολικής δυναμικότητας 31 δωματίων και 93 κλινών με πισίνες και υπαίθριους χώρους αναψυχής. Όπως αναφέρεται στη ΜΠΕ, η θέση του έργου εμπίπτει εντός των ορίων προστατευόμενης περιοχής Natura 2000 χαρακτηρισμένης ως Ειδικής Ζώνης Διατήρησης (ΕΖΔ) με πλησιέστερους οικισμούς το Μεγάλο Χωριό σε απόσταση περίπου 2,3 χιλιόμετρα βορειοδυτικά, το Μεγάλο Λιβάδι και ο Ράμος. «Το όριο του ακινήτου απέχει περίπου 30 μέτρα από τη θάλασσα ωστόσο η χωροθέτηση των κτιρίων γίνεται σε απόσταση 100 μέτρων από την οριογραμμή αιγιαλού σύμφωνα με τους ισχύοντες πολεοδομικούς κανονισμούς».

Το ξενοδοχείο αποτελείται από 10 κτίρια εκ των οποίων το πρώτο κτίριο θα αποτελεί το κεντρικό κτίριο/ κτίριο υποδοχής με την κοινόχρηστη πισίνα και τους χώρους εστίασης, ενώ στα υπόλοιπα 9 κτίρια οργανώνονται τα 31 δωμάτια με ιδιωτικές πισίνες. Για την εξυπηρέτηση της πρόσβασης στις επιμέρους εγκαταστάσεις, λόγω και της υψομετρικής διαφοράς της έκτασης, προβλέπεται η κατασκευή επίγειου τελεφερίκ – επικλινούς ανελκυστήρα ως συνοδό έργο του ξενοδοχείου. Το τελεφερίκ θα έχει αφετηρία το κεντρικό κτίριο και θα καταλήγει στην απόληξη του ξενοδοχειακού συγκροτήματος στο νότιο-ανατολικό τμήμα του ακινήτου. Επίσης προβλέπεται και belvedere –κελί, ένας υπαίθριος διαμορφωμένος χώρος δίπλα σε μια υφιστάμενη λιθόκτιστη αγροτική αποθήκη (κελί), η οποία διατηρείται, αποκαθίσταται και θα περιβάλλεται από υδάτινο στοιχείο προσφέροντας απεριόριστη θέα. «Βασική παράμετρος της αρχιτεκτονικής σύνθεσης είναι η διατήρηση της μορφολογικής ιδιαιτερότητας και η εναρμόνιση του ξενοδοχειακού συγκροτήματος με το επιβλητικό τοπίο. Το συγκρότημα αποτελείται από ανεξάρτητα κτιριακά υπόσκαφα, γεωμετρικά κτίρια, με απλές και καθαρές γραμμές. Τα παραπάνω τοποθετούνται σε διαφορετικά επίπεδα, ακολουθώντας τις υψομετρικές καμπύλες του γηπέδου». Η συνολική κάλυψη αντιστοιχεί σε 1.473 τ.μ. και η δόμηση σε 1.448 τ.μ.

Στη ΜΠΕ αναφέρεται ότι βασικός άξονας της αρχιτεκτονικής μελέτης είναι ο βιοκλιματικός σχεδιασμός των κτιρίων. «Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της ένταξης του κελύφους στο φυσικό τοπίο, το σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον, τον προσανατολισμό των κτιρίων, την προσαρμογή στην τοπογραφία του εδάφους, τη κατασκευή υπόσκαφων κτιρίων. Δεδομένου ότι το σύνολο της επέμβασης αποτελείται από υπόσκαφες κατασκευές όλη η κάλυψη του έργου είναι με φυτεμένα δώματα. Επιπλέον των φυτεμένων δωμάτων υπολογίζεται πως θα γίνουν φυτεύσεις και διαμορφώσεις στον περιβάλλοντα χώρο σε μια έκταση περίπου 6 στρεμμάτων». Σε σχέση με το επίγειο τελεφερίκ αναφέρεται ότι «λόγω της κλίσης του αναγλύφου του γηπέδου (μέση κλίση εδάφους περίπου 35-42%) και για την εξυπηρέτηση της πρόσβαση στα ψηλότερα σημεία προτείνεται η εγκατάσταση ενός επίγειου τελεφερίκ και συγκεκριμένα της απλούστερης μορφής αυτού που χαρακτηρίζεται ως επικλινής ανελκυστήρας. Πλεονεκτήματα των τελεφερίκ είναι ότι κινούνται σε πολύ απότομες κλίσεις και δεν επιφέρουν επιπτώσεις στο περιβάλλον σχετικά με εκπομπές αερίων ρύπων και θορύβου. Το προτεινόμενο τελεφερίκ αποτελείται από ένα βαγόνι που κινείται σε μια γραμμή. Η δυναμικότητα του θα είναι 8 ατόμων και η εκτιμώμενη μεταφορική ικανότητα του αναφορικά με το βάρος φορτίου είναι τα 600 κιλά. Το τελεφερίκ θα καλύπτει την υψομετρική διαφορά μεταξύ του κεντρικού κτιρίου, όπου προτείνεται να κατασκευαστεί ο σταθμός βάσης του τελεφερίκ, και του νοτιοανατολικού τμήματος του έργου πλησίον του τελευταίου κτιρίου όπου είναι ο τελικός σταθμός. Ενδιάμεσα από την αφετηρία και τον τελικό σταθμό το τελεφερίκ θα υπάρχουν τρεις στάσεις για την εξυπηρέτηση της πρόσβασης στα κτίρια».

Το συνολικό κόστος του προτεινόμενου έργου εκτιμάται σε περίπου 5 εκατ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από ίδια κεφάλαια σε συνδυασμό με τραπεζικό δανεισμό και χρηματοδότηση από τον τρέχοντα αναπτυξιακό νόμο ή άλλο διαθέσιμο συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα – χρηματοδοτικό εργαλείο. Στον προϋπολογισμό έχουν ενσωματωθεί τα προτεινόμενα μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος, μέτρα διαχείρισης των παραγόμενων στερεών και υγρών αποβλήτων, μείωση κατανάλωσης ενέργειας μέσω του βιοκλιματικού σχεδιασμού κλπ. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της προτεινόμενης επένδυσης, η φάση κατασκευής του έργου αναμένεται να διαρκέσει 12 μήνες, έχοντας λάβει σειρά εγκρίσεων και γνωμοδοτήσεων, ενώ με τη ΜΠΕ προωθείται η περιβαλλοντική αδειοδότηση του συνόλου του έργου. Το νέο ξενοδοχείο θα λειτουργεί σε εποχιακή βάση, την περίοδο Μαίου- Σεπτεμβρίου.

Στη ΜΠΕ αναφέρεται ότι στη Σέριφο εντοπίζονται ξενοδοχειακές μονάδες τριών έως πέντε αστέρων (κυρίως 4 και 3 αστέρων), με την πλειονότητα αυτών στους οικισμούς Λιβάδι και Λιβαδάκι καθώς και στη Χώρα (Σέριφο). Εντός της περιοχής μελέτης του έργου (σε ακτίνα 1 χιλιομέτρου από τη θέση του έργου) εντοπίζονται συνολικά πέντε ξενοδοχειακές μονάδες και ενοικιαζόμενες κατοικίες, ενώ πλησίον της θέσης του έργου υπάρχει υφιστάμενο οδικό δίκτυο. «Η ευρύτερη περιοχή δεν αντιμετωπίζει, έως σήμερα, προβλήματα αρνητικής σωρευτικής δράσης, καθώς όλες οι μονάδες είναι χαμηλής δυναμικότητας, σε διάσπαρτες ενότητες που διατηρούν τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό της περιοχής, με σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον και στο τοπίο της περιοχής, σε μια προσπάθεια ομαλής ενσωμάτωσης των μονάδων στο περιβάλλον. Αντίστοιχα το υπό μελέτη έργο έχει σχεδιαστεί με γνώμονα να μην προκαλούνται πιέσεις στο υψηλής ποιότητας τοπίο του νησιού και να είναι αρμονικά δεμένο με το φυσικό, αλλά και αρχιτεκτονικό περιβάλλον του νησιού, με όσο το δυνατό ήπιες επεμβάσεις. Κατά συνέπεια, το προτεινόμενο έργο μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς να δημιουργήσει σωρευτικές επιπτώσεις ή περαιτέρω επιβάρυνση του περιβάλλοντος» υποστηρίζεται στη ΜΠΕ.

Διαβάστε ακόμη

Τράπεζα Πειραιώς: Τα μηνύματα από την πρώτη ημέρα του placement – Η μεγάλη υπερκάλυψη και η «δίψα» για ελληνικά assets

ΙΧ: «Πάσχα στο χωριό» (και εκλογές) με πινακίδες και τέλη με τον μήνα

«Hydra’s Art Residencies»: Η περιπέτεια μιας στρατηγικής επένδυσης και το νέο σφυρί (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version