Διψήφια αύξηση, με πιο εντυπωσιακό το +60% από τις ΗΠΑ, φέτος το καλοκαίρι σε σύγκριση με τα νούμερα του του 2019 σημειώνουν οι προγραμματισμένες πτήσεις για την ελληνική πρωτεύουσα με τους φορείς και τον ίδιο το δήμαρχο Κώστα Μπακογιάννη να δηλώνουν ότι η «η Αθήνα επιστρέφει με συμμάχους τους μεγαλύτερους εκπροσώπους του ελληνικού τουρισμού».

«Βλέπουμε με χαρά ότι οι επενδύσεις στο τουριστικό προϊόν της Αθήνας, με νέα μεγάλα ξενοδοχεία, boutique, ανανεωμένα καταλύματα, εστιατόρια, χώρους πολιτισμού αλλά και νέες εμπειρίες, συνεχίστηκαν και τα χρόνια της πανδημίας», δήλωσε χθες ο πρόεδρος της Aegean κ. Ευτύχης Βασιλάκης, από το βήμα της συνέντευξης τύπου στο πλαίσιο του 8ου Travel Trade Athens, στην οποία συμμετείχαν επίσης ο δήμαρχος Αθηναίων, η διευθύντρια επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, κ. Ιωάννα Παπαδοπούλου και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής (ΕΑΤΑ) κ. Βαγγέλης Βλάχος.

Ο κ. Βασιλάκης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι οι προοπτικές για τη φετινή χρονιά είναι θετικές, με μία Αθήνα «πιο πλούσια σε εμπειρίες από ότι πριν δυο χρόνια», ενώ άκρως ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία για το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας απ’ όπου φέτος «τα μηνύματα από τις μεγάλες αγορές μας είναι θετικά- έστω κι αν υπάρχουν στον ορίζοντα αρκετά σύννεφα, με ψηλά την παράμετρο της αβεβαιότητας και την απώλεια αγορών (βλ. Ρωσία) λόγω της γεωπολιτικής κρίσης», όπως ανέφερε η κ. Παπαδοπούλου.

Ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης

 

Οι αριθμοί

Ενδεικτικά οι προγραμματισμένες πτήσεις σε σχέση με το 2019 είναι αυξημένες:

-από τις ΗΠΑ κατά 60%
-από τη Μεγάλη Βρετανία κατά 13%
-από τη Γαλλία κατά 11%
-από την Αυστρία κατά 35%
-από τη Γερμανία στα επίπεδα του 2019.

Το φετινό Απρίλιο σημειώθηκε ανάκαμψη περίπου 92% όσον αφορά τον αριθμό των πτήσεων σε σχέση με την περίοδο προ πανδημίας, τον Απρίλιο του 2019, ενώ η ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης ήταν στο 85%. Το πρώτο θετικό πρόσημο σημειώθηκε επίσης τον προηγούμενο μήνα, με μια αύξηση 2,1% στις πτήσεις εσωτερικού σε σχέση με τις αντίστοιχες πτήσεις του Απριλίου του 2019. Για την πρώτη εβδομάδα του Μαΐου στο Ελ. Βενιζέλος η επιβατική κίνηση είναι περίπου στο μείον 15% και ο αριθμός των πτήσεων στο μείον 9%.

Συνολικά το καλοκαίρι στο αεροδρόμιο προστίθενται 43 νέα δρομολόγια, 8 νέοι προορισμοί και 6 νέες αεροπορικές εταιρείες. «Athens is back, ή αλλιώς η Αθήνα επέστρεψε δήλωσε ο κ. Κώστας Μπακογιάννης, ο οποίος ευχαρίστησε την AEGEAN και το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών για τη συνεργασία τους στην κοινή προσπάθεια επανασύστασης της Αθήνας στις διεθνείς τουριστικές αγορές.

Σημειωτέον ότι μέσω του 8ου Travel Trade Athens, η Αθήνα «συστήνεται» στις διεθνείς τουριστικές αγορές ως ένας δυναμικός και βιώσιμος προορισμός: Η διοργάνωση – θεσμός του Δήμου Αθηναίων που υλοποιείται μέσω της ΕΑΤΑ σε συνεργασία με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Τουριστικών Πρακτόρων (ΕΤΟΑ), φιλοξενεί από τις 9-10 Μαΐου στην Αθήνα περισσότερους από 160 εκπροσώπους σημαντικών εταιρειών της ελληνικής και ξένης τουριστικής βιομηχανίας, καθώς και δέκα εκπροσώπους από σημαντικά διεθνή μέσα ενημέρωσης, που μέσα από τη διοργάνωση, θα προβάλλουν τον προορισμό σε όλο τον κόσμο.

Ο πρόεδρος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης

Με το φετινό Travel Trade Athens, η ελληνική πρωτεύουσα απευθύνεται σε βασικές αγορές – στόχους στην Ευρώπη, τη Βρετανία, τις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά και τη Μέση Ανατολή. Στο 8ο Travel Trade, συμμετέχουν περισσότεροι από 70 εκπρόσωποι ξένων εταιρειών από τον ευρύτερο κλάδο του τουρισμού και των εκδηλώσεων και αντίστοιχα 90 ελληνικές επιχειρήσεις. Οι προγραμματισμένες B2B συναντήσεις εκτιμάται ότι, αυτές τις δύο ημέρες, θα ξεπεράσουν τις 1.400 και βασικός στόχος είναι μέσα από αυτές να συναφθούν οι περισσότερες δυνατές συμφωνίες για συνεργασίες που μελλοντικά θα ενισχύσουν την οικονομία της Αθήνας. Σημειώνεται ότι από το 2013, το Travel Trade Athens έχει φιλοξενήσει πάνω από 600 εκπροσώπους της τουριστικής βιομηχανίας από 35 χώρες του κόσμου και έχει μεσολαβήσει για περισσότερες από 17.000 B2B συναντήσεις.

«Η Αθήνα επέστρεψε με αισιοδοξία, με δυναμισμό, τολμώ να πω με ενθουσιασμό, παρά τις πολλές και μεγάλες κρίσεις που αντιμετωπίζουμε. Και αυτό, σε μεγάλο αυτό βαθμό, οφείλεται στο ότι καταφέραμε -και το καταφέραμε όλοι μαζί- να κάνουμε την κρίση ευκαιρία. Η πανδημία, μάς έδωσε τη δυνατότητα να επανασυστηθούμε διεθνώς όχι μόνο για την Ακρόπολη, όχι μόνο για την αυθεντική ελληνική φιλοξενία, όχι μόνο για το φαγητό, αλλά ως μία πόλη, η οποία μπορεί να λειτουργήσει επαγγελματικά, η οποία μπορεί να απλώσει μία “ομπρέλα” προστασίας πάνω από όλους, από όλους τους Αθηναίους -όπου Αθηναίοι, είμαστε όλοι εμείς οι μόνιμοι κάτοικοι, αλλά και όλοι όσοι μας επισκέπτονται έστω και λίγες ώρες ή λίγες μέρες. Η Αθήνα έχει τα τελευταία χρόνια -κι αυτό αποδεικνύεται από τις μετρήσεις- αναδειχθεί σε προορισμό επιλογής για “city break”, για επαγγελματικά ταξίδια, για επενδύσεις και για κινηματογραφικές παραγωγές».

Η διευθύντρια επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, Ιωάννα Παπαδοπούλου

Σημειωτέον ότι όπως ανέφερε ο κ. Βλάχος, το Αthens Film Office, έχει υποστηρίξει περισσότερες από 70 παραγωγές που αφήνουν σημαντικό αποτύπωμα στην πόλη. Ο ίδιος έκανε ιδιαίτερη αναφορά και στην ανάγκη που συζητείται ευρέως τα τελευταία χρόνια για ένα μεγάλο συνεδριακό κέντρο: «Ως ΕΑΤΑ και ως δήμος στηρίζουμε πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη συνεδριακού, αλλά δεν μπορούμε να το υποστηρίξουμε μόνοι μας. Είμαστε αρωγοί εφόσον βρεθεί χώρος που πληροί προδιαγραφές. Να μην υποτιμούμε όμως και τα μικρότερου βεληνεκούς συνέδρια που είναι το οξυγόνο για τις επιχειρήσεις».

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής (ΕΑΤΑ), Βαγγέλης Βλάχος

Σε ένα γενικότερο πλαίσιο, ο κ. Μπακογιάννης ανέφερε ότι σε μεγάλο βαθμό έχουν δικαιωθεί οι προσπάθειες που γίνονται εδώ και αρκετά χρόνια, για να γίνει η πόλη ένας ιδανικός προορισμός. «Όμως, σε καμία περίπτωση, δεν επαναπαυόμαστε. Η αφετηρία της προσπάθειάς μας για τα επόμενα χρόνια πρέπει να είναι μια αλλαγή υποδείγματος, μία αλλαγή τρόπου σκέψης. Να καταλάβουμε πλέον ότι πρέπει να αντιλαμβανόμαστε την πόλη μας ολιστικά. Να μην κάνουμε το διαχωρισμό ανάμεσα στην τουριστική και στην τοπική οικονομία και ανταγωνιστικότητα. Όταν επενδύουμε στην ποιότητα ζωής των μονίμων κατοίκων, τότε επενδύουμε και στην Αθήνα ως προορισμό για τους επισκέπτες και για τους τουρίστες».

Από την πλευρά του ο κ. Βασιλάκης επεσήμανε ότι τη συλλογική προσπάθεια «πλαισιώνει και ενισχύει και η επένδυσή μας στο νέο Business Lounge της AEGEAN στην extra Schengen περιοχή του Αεροδρομίου της Αθήνας, προσφέροντας στους επισκέπτες της Αγγλίας, της  Αμερικής, του Καναδά, των Αραβικών χωρών, αλλά και σε όλους όσοι ταξιδεύουν από και προς προορισμούς εκτός Ευρώπης, μια μοναδική εμπειρία φιλοξενίας. Αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς με τους επιβάτες αυτούς χάσαμε την επαφή τα τελευταία χρόνια. Παράλληλα, η AEGEAN συνεχίζει να επενδύει στη δυναμική και τη διασυνδεσιμότητα της Αθήνας με ένα δίκτυο 116 απευθείας προορισμών σε 42 χώρες, 20 από τους οποίους νέους σε σχέση με την περασμένη χρονιά. Αλλά και στο πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου μας, με 22 επιπλέον συνολικά νέα αεροσκάφη  A320 και A321 neo να εντάσσονται  στο στόλο μας το 2022 και το  2023 μειώνοντας και το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα. Όταν δουλεύουμε όλοι μαζί, μπορούμε να έχουμε μια πόλη που αξίζει να επισκεφτείς, να εργαστείς, αλλά και να ζήσεις».

Ερωτηθείς σχετικά ο ίδιος ανέφερε ότι «η αναπλήρωση της ρωσικής και ουκρανικής αγοράς για την Αθήνα δεν είναι τόσο για την ίδια την πόλη μεγάλο ζήτημα. Πιο πολύ μας απασχολεί το ζήτημα σε επίπεδο γεωπολιτικό». Ο επικεφαλής της Aegean έδωσε την εικόνα ότι από τον Μάιο τα νούμερα μοιάζουν να είναι σε ποιοτικό επίπεδο περίπου στα επίπεδα του 2019, χωρίς ωστόσο να μπορεί να προβλέψει κανείς με σιγουριά τα επίπεδα των αφίξεων και των κρατήσεων πόσες από αυτές τελικά θα υλοποιηθούν.

Διαβάστε ακόμη

Τροπολογία ΥΠΟΙΚ: Όλα έτοιμα για πληρωμή του νέου ΕΝΦΙΑ σε 21 ημέρες

Τα μέτρα τσιμπάνε, ο ανασχηματισμός παίζεται, το ΤΑΙΠΕΔ ξανακοιτάει ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ και ο Κυπριώτης βαδίζει το τελευταίο μίλι 

Έρχεται νέο ηλεκτροσόκ από τον πληθωρισμό – Διψήφιο άλμα μετά από 28 χρόνια