Το μήνυμα ότι το 2023 θα είναι η νέα χρονιά αναφοράς για τον ελληνικό τουρισμό, ο οποίος θέτει πέντε στρατηγικούς στρατηγικούς πυλώνες για το επόμενο διάστημα εξέπεμψε χθες η νέα ηγεσία του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.

Στην επίσημη «πρώτη» μετά την αλλαγή σκυτάλης στον ΣΕΤΕ, ο νέος πρόεδρος κ. Γιάννης Παράσχης εκτίμησε ότι φέτος η τουριστική χρονιά θα εξελιχθεί στα επίπεδα του 2019 και ίσως λίγο καλύτερα, με την αγορά φέτος να λειτουργεί για πρώτη φορά μετά την πανδημία σε συνθήκες πλήρους κανονικότητας, με επιστροφή του ανταγωνισμού στην ευρύτερη περιοχή και τη σχέση ποιότητας- τιμής να παίζει σημαντικό ρόλο ως προς την τελική επιλογή των ξένων επισκεπτών. «Αυτό θα διαπιστωθεί στην πράξη ανάλογα με τον κάθε προορισμό. Συνολικά πάντως κι ενώ η εικόνα ανά περιοχή μπορεί να διαφέρει, μιλάμε για μια καλή χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό».

Ερωτηθείς για το θέμα της ακρίβειας και για το αν υπάρχουν προσιτοί προορισμοί για τους Ελληνες, ο κ. Παράσχης τόνισε ότι όσον αφορά την προσφορά «προάγουμε τον υγιή ανταγωνισμό και θέλουμε έναν τουρισμό που σε επίπεδο ζήτησης δεν αφήνει κανέναν πίσω. Οτιδήποτε μπορεί να κάνει το τουριστικό προϊόν πιο προσιτό είναι ευπρόσδεκτο- δεν επικεντρωνόμαστε σε ένα αφήγημα για τον τουρισμό που θα λέει ότι θέλουμε μόνο πλούσιους τουρίστες. Ο τουρισμός είναι μία ..δημοκρατική βιομηχανία και η Ελλάδα προσφέρει μεγάλη διασπορά προϊόντων, υπάρχει τουριστικό προϊόν για όλους».

Σε ερώτημα για τη βραχυχρόνια μίσθωση, τα λεγόμενα ‘’Airbnb’’, ο κ. Παράσχης ανέφερε ότι «είναι πάγια θέση του ΣΕΤΕ ότι το κομμάτι της βραχυχρόνιας μίσθωσης θα πρέπει να ρυθμιστεί και από τις πρώτες επαφές που είχαμε από τη νέα διακυβέρνηση φαίνεται ότι υπάρχει η πρόθεση και η αναγκαιότητα αυτό το κομμάτι να ρυθμιστεί».

Οι 5 πυλώνες

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Εντεταλμένος Σύμβουλος του ΣΕΤΕ, κ. Αλέξανδρος Θάνος, ο οποίος ανέφερε ότι «μπαίνουμε σε ένα πεδίο κανονικότητας και όπως προκύπτει από όλους τους δείκτες θα επανέλθουμε στα νούμερα του 2019 και το 2023 θα είναι το νέο έτος αναφοράς. Εχει γίνει πολλή συζήτηση για το αν απλά η Ελλάδα ακολουθεί γενικότερα τις τάσεις στον τουρισμό ή υπάρχει συγκεκριμένο σχέδιο και πράγματι ο ΣΕΤΕ έχει σχέδιο με πέντε βασικούς πυλώνες, τις επενδύσεις, τις υποδομές, τη διαχείριση και προώθηση προορισμών, την αγορά εργασίας και τη βιωσιμότητα».

Αναλυτικότερα:

1. Επενδύσεις: Οι προκλήσεις είναι πολύ έντονες γιατί ο ανταγωνισμός έχει επανακάμψει πλήρως «άρα μιλάμε για ένα πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον όπου θα πρέπει να δραστηριοποιηθεί ο κλάδος κι επομένως πρέπει να έχουμε ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα», όπως αναφέρθηκε χαρακτηριστικά. Γίνονται επενδύσεις αλλά αυτό δε σημαίνει ότι τα νερά είναι ήρεμα, θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί, να παρακολουθούμε τα δεδομένα της αγοράς και να επιδιώκουμε λύσεις σε όλα τα επιμέρους ζητήματα, ΦΠΑ, χωροταξικό, αξιοποίηση χρηματοδοτικών εργαλείων από το Ταμείο Ανάκαμψης και ΕΣΠΑ.

2. Υποδομές: «Χρειάζεται πολλή δουλειά και πρέπει να εντείνουμε την προσπάθεια όσον αφορά την ανάπτυξη των υποδομών ώστε να δημιουργήσουμε συνθήκες βιώσιμης ανάπτυξης, που είναι και από τα πιο επίκαιρα ζητήματα στο κομμάτι του τουρισμού (οδικοί άξονες, πύλες εισόδου, φέρουσα ικανότητα προορισμών κ.α.)».

3. Διαχείριση και προοώθηση προορισμών: Εχει γίνει μία πολύ σημαντική προσπάθεια από το Ινστιτούτου του ΣΕΤΕ (INSETE) και τη Marketing Greece με μία μεθοδολογία δράσεων έως το 2030 και έχουν γίνει πολύ σημαντικές συμμαχίες για το κομματι της προώθησης των προορισμών.

4. Αγορά εργασίας: Το 2019 ο κλάδος ευρύτερα αφορούσε 850.000 θέσεις εργασίας (φιλοξενία, εστίαση, μεταφορές, κ.α.). Θα πρέπει να γίνουν δομικές αλλαγές για την προσέλκυση ανθρώπινου δυναμικού και ήδη το ΙΝSEΤΕ έχει διαμορφώσει μία μελέτη για την ανάπτυξη ακριβώς νέων δεδομένων στην απασχόληση, προσαρμοσμένων στις ανάγκες της αγοράς. Το πρόβλημα δεν είναι μόνο ελληνικό, είναι πανευρωπαϊκό και ο κλάδος θα πρέπει να ανακτήσει εντός κι εκτός Ελλάδος την ελκυστικότητά του με όρους που να τον καθιστούν έναν σοβαρό, θετικό εργοδότη. Για την Ελλάδα στον κλάδο τουρισμού- επισιτισμού έχουν καταγραφεί βάσει πρόσφατων μελετών ελλείψεις προσωπικού πάνω από 80.000 κενών θέσεων, πρόβλημα που διατηρείται και κατά τη φετινή, τρέχουσα τουριστική σεζόν.

5. Βιωσιμότητα: Είναι ένα ζήτημα που καθορίζει τις προοπτικές της επόμενης ημέρας, με τρεις επιμέρους άξονες, κοινωνικό, οικονομικό και περιβαλλοντικό. «Αποτελεί βασική προτεραιότητα που διέπει όλη την στρατηγική του κλάδου, αποτελεί έναν μονόδρομο που πρέπει να ακολουθήσουμε», όπως τονίστηκε σχετικά.

 Διαβάστε ακόμη

Κώστας Γεράρδος (Πλαίσιο): Νέο επενδυτικό πλάνο 40 εκατ. και ενδιαφέρον για την Κωτσόβολος

Πληροφορική: «Καύσωνας» στον κλάδο με διψήφιο αριθμός εξαγορών – Ο «χάρτης» των φετινών deals

Οι «έφιπποι διάολοι», η Έφη, ο Τζανακό, ο Μαραντζίδης και τα ξινά τρολ, ο σιωπηρός Γεράρδος και οι μεγάλες μπίζνες στις μαρίνες

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ