Δεν είναι μόνο οι τουριστικές επιχειρήσεις οι οποίες εκμεταλλεύονται τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης στις λειτουργίες των διαφόρων τμημάτων τους, αλλά και οι ταξιδιώτες, οι οποίοι φαίνεται να χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τα εργαλεία που τους παρέχει η τεχνητή νοημοσύνη, τόσο στις επιλογές των προορισμών, όσο και στην οργάνωση του ταξιδιού. ‘Όμως, πώς και σε ποιο βαθμό βασίζονται οι καταναλωτές στην τεχνητή νοημοσύνη, για να επιλέξουν προορισμό και για να σχεδιάσουν τα ταξίδια τους;
ΗΠΑ
‘Όπως και σε πολλές άλλες αναδυόμενες τάσεις σε διάφορους κοινωνικοοικονομικούς τομείς, έτσι και στη διοργάνωση ταξιδιών μέσω τεχνητής νοημοσύνης, τα πρωτεία ανήκουν στους Αμερικανούς ταξιδιώτες.
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της χρηματοοικονομικής εφαρμογής MoneyLion, το 70% των Αμερικανών υιοθετεί την τεχνητή νοημοσύνη, όχι μόνο στη λήψη οικονομικών αποφάσεων, αλλά και στον ταξιδιωτικό σχεδιασμό. Η έκθεση, η οποία βασίζεται σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε εντός του 2024 από την εταιρεία δημοσκοπήσεων The Harris Poll, αποκαλύπτει ότι φέτος το 83% των Αμερικανών είχε την επιθυμία να κατευθυνθεί προς νέους προορισμούς.
Από το ποσοστό αυτό, η πλειοψηφία που μεταφράζεται σε 76%, προσανατολίστηκε προς την οργάνωση ταξιδιών εσωτερικού. Ίσως το πιο εντυπωσιακό εύρημα είναι η ταχεία υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης για τον προγραμματισμό ταξιδιών, καθώς το 70% Αμερικανών είτε τη χρησιμοποιεί ήδη, είτε σχεδιάζει να τη χρησιμοποιήσει, ή είναι ανοιχτό στη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στα ταξιδιωτικά του σχέδια. Επιπλέον, το 71% των Αμερικανών ταξιδιωτών έχει την πεποίθηση ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα διευκόλυνε τη διαδικασία σχεδιασμού ενός ταξιδιού, από ότι αν προσπαθούσε με τις παραδοσιακές μεθόδους.
Παράλληλα, η έκθεση υπογραμμίζει ένα σαφές χάσμα γενεών στην υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης. Οι νεότεροι ενήλικες ηλικίας 18-34 ετών, βρίσκονται στην πρώτη γραμμή, με το 29% να χρησιμοποιεί ήδη εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για τον προγραμματισμό ταξιδιών, σε σύγκριση με μόλις 15% των ατόμων άνω των 65 ετών.
Οι νεότεροι ταξιδιώτες είναι επίσης πιο διατεθειμένοι να χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για τις οικονομικές τους αποφάσεις, με πάνω από το 80% είτε να χρησιμοποιεί, είτε να σκοπεύει να χρησιμοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη για οικονομική έρευνα και καθοδήγηση.
Στη χρήση τεχνητής νοημοσύνης για τον ταξιδιωτικό προγραμματισμό, σύμφωνα με το travel.gr, σημειώθηκαν επίσης διαφορές μεταξύ φύλου και περιοχών. Οι άνδρες σε ποσοστό 74%, έδειξαν ελαφρώς μεγαλύτερη τάση προγραμματισμού μέσω τεχνητής νοημοσύνης, ενώ οι γυναίκες αποκρίθηκαν θετικά σε ποσοστό 67%. Η έκθεση ρίχνει επίσης φως στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές πιστεύουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να ενισχύσει τη λήψη οικονομικών τους αποφάσεων. Το 40% ανέφερε ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να επιταχύνει την ανάπτυξη της οικονομικής τους γνώσης, ενώ το 35% ανακάλυψε δυνατότητες για εξατομικευμένο οικονομικό σχεδιασμό και διαχείριση του προϋπολογισμού του.
Παρά τον ενθουσιασμό για την τεχνητή νοημοσύνη, οι ανησυχίες για το απόρρητο παραμένουν, καθώς το 62% των Αμερικανών εξέφρασε ανησυχίες για πιθανές παραβιάσεις δεδομένων κατά τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για οικονομικές συμβουλές.
Διαβάστε ακόμη
Στεγαστικό: Χαμηλές προσδοκίες για τα κλειστά ακίνητα
Ενέργεια: Επενδύσεις πάνω από 17 δισ. ετησίως έως το 2050 και χωρίς επιδοτήσεις
Ελλάδα: Πόσα χρήματα δαπανά το μέσο νοικοκυριό και για ποια είδη (γραφήματα)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα