search icon

Τουρισμός

Τα τουριστικά γραφεία προκρίνουν μακρινές αγορές για το «κενό» των Ρώσων – Οι αεροπορικές «επενδύουν» στη Μεσόγειο

Η ρωσική αγορά είναι σημαντική για πολλά κράτη-μέλη της ΕΕ, όπως η Φινλανδία, η Εσθονία, η Γερμανία, η Ιταλία αλλά και η Ελλάδα, η οποία το 2019 υποδέχθηκε 583.000 Ρώσους ταξιδιώτες

Τα δεδομένα από τις γεωπολιτικές εξελίξεις παρακολουθεί στενά ο τουριστικός κόσμος σε όλη την Ευρώπη, με τα τουριστικά γραφεία συντονισμένα για τη στροφή σε πιο μακρινές αγορές ώστε να καλυφθεί το ‘’κενό’’ των Ρώσων τουριστών και τις ευρωπαϊκές αεροπορικές να προσθέτουν περισσότερα δρομολόγια στις τουριστικές αγορές της Μεσογείου μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.

Είναι χαρακτηριστικές οι δηλώσεις ως προς το τελευταίο χθες του κ. Μάικλ Ο’Λίρι «αφεντικού» της Ryanair, η οποία μόλις πριν από λίγες εβδομάδες, στις αρχές Φεβρουαρίου, ζητούσε με αιχμηρές ανακοινώσεις χαμηλότερες χρεώσεις στα ελληνικά αεροδρόμια και κίνητρα ώστε να προχωρήσει σε ενίσχυση του πτητικού της προγράμματος στη χώρα μας, όπως έχει κάνει σε άλλες αγορές (βλ. Ιταλία). Έναν μήνα μετά, με τις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις και το νέο σκηνικό όπως αναδιαμορφώνεται στις ευρωπαϊκές αερομεταφορές λόγω του γεωπολιτικού παράγοντα αλλά και της αύξησης των τιμών του πετρελαίου η μεγαλύτερη αεροπορική χαμηλού κόστους στην Ευρώπη αποφασίζει να ‘’επενδύσει’’ φέτος περαιτέρω στο ελληνικό ‘’καλοκαίρι’’. Ο ίδιος ο κ. Ο’Λίρι δήλωσε χθες ότι η εταιρεία έχει προγραμματίσει αυξημένο αριθμό πτήσεων από Πολωνία, Ρουμανία, Ιταλία και Γερμανία προς την Ελλάδα, την Ιταλία, την Ισπανία και την Πορτογαλία για το φετινό καλοκαίρι.

Aντίστοιχα και η Volotea ανακοίνωσε χθες άλλη μια νέα διεθνή σύνδεση της Αθήνας με το Τορίνο, από τις 27 Μαΐου με μία προσφορά συνολικά 12.000 θέσεων. Η νέα σύνδεση με Τορίνο «αποδεικνύει για άλλη μια φορά τη δέσμευση της εταιρείας να επεκτείνει τη γκάμα των προορισμών που μπορεί να προσεγγίσει η ελληνική πρωτεύουσα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, φθάνοντας ανέρχεται έτσι τους 14 – συμπεριλαμβανομένων και των 4 νέων δρομολογίων που δρομολογήθηκαν φέτος: Μπιλμπάο (νέα διαδρομή 2022), Μπορντό (νέα διαδρομή 2022), Λυών, Μασσαλία, Νάντη (νέα διαδρομή 2022), Στρασβούργο, Μπάρι, Τορίνο (νέα διαδρομή 2022), Βενετία, Βερόνα, Κρήτη, Μύκονος, Σαντορίνη και Ντουμπρόβνικ», ανέφερε η εταιρεία. Η αεροπορική εταιρεία θα διαθέσει περισσότερες από 560.000 θέσεις (έναντι 182.000 θέσεων το 2021) από το αεροδρόμιο της Αθήνας, ενώ αναμένει να πραγματοποιήσει περισσότερες από 3.600 πτήσεις έναντι των 1.162 που πραγματοποιήθηκαν πέρυσι.

Tα τουριστικά γραφεία

Την ίδια στιγμή, οι επιπτώσεις της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, υπό το πρίσμα του ευρωπαϊκού τουρισμού συζητήθηκαν σε έκτακτη συνεδρίαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ταξιδιωτικών Πρακτόρων και Τour Operators (ECTAA), του μεγαλύτερου ευρωπαϊκού φορέα οργανωμένου τουρισμού που εκπροσωπεί τις ενώσεις τουριστικών γραφείων και tour operators της Ευρώπης.

Την ελληνική αγορά οργανωμένου τουρισμού εκπροσώπησαν ο πρόεδρος της Επιτροπής Τουρισμού της ECTAA και πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ, κ. Νικόλας Κελαϊδίτης, ο ταμίας της ECTAA και αντιπρόεδρος του ΗΑΤΤΑ, κ. Μάριος Καμμένος και ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων & Τουρισμού FedHATTA, κ. Λύσανδρος Τσιλίδης.

Ο κ. Κελαϊδίτης σε παρέμβασή του, πρότεινε τη δημιουργία ενός στρατηγικού σχεδίου προώθησης του ευρωπαϊκού τουρισμού σε μακρινές αγορές όπως οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, η Λατινική Αμερική, η ΝΑ Ασία – Κίνα, η Αυστραλία, η Αφρική, τα ΗΑΕ και η Ινδία, ως ένα τρόπο να μπορέσουν τα κράτη-μέλη της ΕΕ να αντισταθμίσουν τις τουριστικές απώλειες από τη ρωσική αγορά το 2022 αλλά και να ενισχυθούν οι τουριστικές ροές από τις αγορές αυτές να ταξιδέψουν στους Ευρωπαϊκούς προορισμούς.

Σημειώνεται ότι η ρωσική αγορά είναι σημαντική για πολλά κράτη-μέλη της ΕΕ, όπως η Φινλανδία, η Εσθονία, η Γερμανία, η Ιταλία αλλά και η Ελλάδα, η οποία το 2019 υποδέχθηκε 583.000 Ρώσους ταξιδιώτες.

Όσον αφορά τις προοπτικές για την εφετινή χρονιά, υπό τη σκιά των εξελίξεων στην Ουκρανία, οι εκπρόσωποι της ECTAA ανέφεραν ότι μέχρι στιγμής δεν καταγράφονται ακυρώσεις ταξιδιωτικών προγραμμάτων, όμως η ροή των κρατήσεων έχει ανακοπεί, με τους ταξιδιώτες να τηρούν στάση αναμονής.

Παράλληλα, εκφράστηκαν έντονες ανησυχίες για τις επιπτώσεις της ανόδου του κόστους καυσίμων, τον πληθωρισμό και την επίδραση που θα έχουν οι παράγοντες αυτοί στους ταξιδιωτικούς προϋπολογισμούς των ταξιδιωτών.

Διαβάστε ακόμη:

Ουκρανική «καταιγίδα» σαρώνει τις τιμές του φυσικού αερίου – Aνησυχία για τα φορτία LNG στη Ρεβυθούσα

Κελεμπίες με… μούσια στα media, φιλεύσπλαχνοι Ρώσοι ολιγάρχες και φούρνοι με… πολύ ψωμί!

Μιχ. Παναγιωτάκης: Η Δωδώνη προχωρά στην πρώτη επένδυση μετά την είσοδο του CVC

Exit mobile version