Της Στεφανίας Σούκη
Οι δύο κορυφαίοι ελληνικοί προορισμοί, η Σαντορίνη και η Μύκονος κερδίζουν σε ποιότητα όσον αφορά τις ξενοδοχειακές υποδομές τους επίσης κορυφαίους προορισμούς της Μεσογείου όπως η Ιμπιζα, η Σαρδηνία και το Σαιν Τροπέ.
Η Σαντορίνη είναι αυτή που συγκεντρώνει συνολικά την υψηλότερη βαθμολογία (89,3%), όσον αφορά τους δείκτες ποιότητας στους λεγόμενους «premium» προορισμούς, δεύτερη έρχεται η Μύκονος και ακολουθούν η Σαρδηνία, το Σαιν Τροπέ και στην πέμπτη θέση η Ιμπιζα.
Τα στοιχεία έχει επεξεργαστεί το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, με βάση τον Γενικό Δείκτη Ικανοποίησης (GRI) πελατών ξενοδοχείων, που υπολογίζεται από την ReviewPro, εταιρεία η οποία ειδικεύεται στην μέτρηση της online φήμης των ξενοδοχείων, ενώ δείκτες άνω του 80% υποδηλώνουν θετική εμπειρία. Οι επιμέρους δείκτες που εξετάζονται είναι η καθαριότητα, το φαγητό-ποτό, η τοποθεσία, η εξυπηρέτηση, η σχέση ποιότητας-τιμής και η διασκέδαση, στο ξεκίνημα της τουριστικής σεζόν, για τον Απρίλιο του 2019.
Στο κριτήριο της καθαριότητας, στις δύο πρώτες θέσεις βρίσκονται οι δύο premium προορισμοί της Ελλάδας: η Σαντορίνη (93,1%) και η Μύκονος (90,7%). Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Σαρδηνία με 88% και ακολουθούν η Ίμπιζα με 85,7% και το Σαίντ Τρόπε με 85,1%. Στην κατηγορία φαγητού-ποτού στην πρώτη θέση βρίσκεται η Μύκονος με 93,5% και στη δεύτερη θέση το Σαιν Τροπέ με 91,9%. Ακολουθούν η Σαρδηνία με 83,5% και πολύ χαμηλότερα η Ίμπιζα με 79,7%. Στην τελευταία θέση με πολύ χαμηλή τιμή στο δείκτη φαγητού-ποτού βρίσκεται η Σαντορίνη με μόλις 77,7%.
Στο κριτήριο της τοποθεσίας στην πρώτη θέση βρίσκεται το Σαιν Τροπέ και ακολουθούν οι δύο ελληνικοί προορισμοί, Μύκονος και Σαντορίνη, ενώ στο κριτήριο της εξυπηρέτησης στις δύο πρώτες θέσεις βρίσκονται και πάλι οι προορισμοί της Ελλάδας: η Σαντορίνη (92,1%) και η Μύκονος (90,2%), στην τρίτη θέση βρίσκεται το Σαιν Τροπέ και η Σαρδηνία, αφήνοντας στην τελευταία θέση την Ίμπιζα.
Στην κατηγορία σχέση ποιότητας-τιμής στις δύο πρώτες θέσεις βρίσκονται και πάλι οι προορισμοί της Ελλάδας με πρώτη τη Μύκονο, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται η Σαρδηνία και ακολουθούν η Ίμπιζα και το Σαιν Τροπέ. Στην κατηγορία δωματίου στην πρώτη θέση βρίσκεται η Σαντορίνη και στη δεύτερη η Μύκονος, ενώ έπονται Σαιν Τροπέ, Σαρδηνία και Ίμπιζα. Ως προς τη διασκέδαση στην πρώτη θέση βρίσκεται η Σαντορίνη- οι υπόλοιποι προορισμοί κυμάνθηκαν πολύ χαμηλότερα, ενώ δεν υπάρχουν στοιχεία για τη Μύκονο.
Ο δείκτης της RevewPro υπολογίζεται για κάθε ξενοδοχείο, μέσω ανάλυσης των μεταβλητών που συνδέονται με τις αναρτήσεις σχολίων πελατών σε εκατοντάδες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, ιστοσελίδες σχολιασμού ξενοδοχείων και ιστοσελίδες OTAs (online travel agents – διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία). Επίσης, λαμβάνει υπ’όψιν όχι μόνο τις ημερήσιες κριτικές αλλά και τα ιστορικά δεδομένα των τελευταίων 365 ημερών δίνοντας μεγαλύτερη βαρύτητα στις πιο πρόσφατες κριτικές. Για τον υπολογισμό, έχουν αναλυθεί τα στοιχεία 1.126 ξενοδοχείων από την Ελλάδα, διαφόρων κατηγοριών και από διαφορετικές περιοχές της χώρας, και 2.504 ξενοδοχείων, επίσης διαφόρων κατηγοριών, από 16 ανταγωνιστικούς προορισμούς στην Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Κροατία την Κύπρο και την Τουρκία. Συνεπώς, ο δείκτης GRI αποτυπώνει το ανταγωνιστικό επίπεδο του ελληνικού ξενοδοχειακού προϊόντος, καθώς και του αντίστοιχου των ανταγωνιστριών χωρών.