Πέρυσι ο κλάδος των κοινωνικών εκδηλώσεων και κυρίως του ανερχόμενου στη χώρα μας γαμήλιου τουρισμού υπολογίζεται ότι παρήγαγε περί τα 200 εκατ. ευρώ εσόδων με διασπορά τόσο στην τουριστική αλυσίδα όσο και σε επιμέρους κλάδους.
Φέτος η πτώση μπορεί να αγγίζει ακόμη και το 70%, σύμφωνα με τα εκπροσώπους εταιρειών του κλάδου, που είναι κυρίως μικρές «boutique» επιχειρήσεις με πελατολόγιο στο εξωτερικό και βασική αγορά αυτή των Ηνωμένων Πολιτειών, ενώ ακολουθούν η Αυστραλία, οι αραβικές χώρες, το Ισραήλ, το Ηνωμένο Βασίλειο κ.α. (σ.σ. ο «μύθος» των κινέζικων γάμων της Σαντορίνης ουσιαστικά δεν υφίσταται από την στιγμή που οι νεόνυμφοι Κινέζοι της Καλντέρας έρχονται στην Ελλάδα κυρίως και μόνο για να φωτογραφηθούν).
Τον κίνδυνο συρρίκνωσης του κλάδου, λόγω της πανδημίας, επισημαίνουν σε σχετική επιστολή προς τον Υφυπουργό Οικονομικών κ. Απόστολο Βεσυρόπουλο οι εταιρείες διοργάνωσης εκδηλώσεων προορισμού. Μάλιστα, όπως επισημαίνεται στην επιστολή προς τον υφυπουργό Οικονομικών από την νεοσύστατη Ελληνική Ένωση Διοργανωτών Εκδηλώσεων Προορισμού (Greek Destination Planners Association -GDPA) που αριθμεί περί τα 20 εταιρείες- μέλη, ενδεικτικά για το 2019 ο κλάδος τους δημιούργησε σωρευτικά έσοδα της τάξεως των 200 εκατ. ευρώ επιμεριζόμενα σε διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία, αγορές σε καταστήματα , ενοικιάσεις χώρων, αμοιβές προμηθευτών κ.α. Οι εν λόγω εταιρείες δραστηριοποιούνται κυρίως στον τομέα του γαμήλιου τουρισμού και τις διοργάνωσεις μικρότερων κοινωνικών εκδηλώσεων- ακόμη και εταιρικών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, η μέση δαπάνη κάθε καλεσμένου είναι τετραπλάσια της μέσης δαπάνης των επισκεπτών αναψυχής, ενώ το 2019- έτος ρεκόρ- καταγράφηκαν πλέον των 260.000 διανυκτερεύσεων. Η συντριπτική πλειοψηφία των επισκεπτών προέρχεται από ανώτερα και ανώτατα οικονομικά στρώματα και από δυναμικές στον τομέα του τουρισμού χώρες προέλευσης, με σημαντικό και το μερίδιο των Ελλήνων της Ομογένειας.
Η Ένωση εφιστά την προσοχή στους κυβερνητικούς αρμόδιους μπροστά στον επικείμενο κίνδυνο συρρίκνωσης του κλάδου εξαιτίας των μακροχρόνιων επιπτώσεων της πανδημίας, ζητώντας να υπάρξει ειδική μέριμνα για τον πληττόμενο αυτό κλάδο και να ενταχθεί ο κλάδος στους επωφελούμενους από τα ειδικά μέτρα για τις πληττόμενες επιχειρήσεις στον τομέα του τουρισμού (σ.σ. η εξαίρεσή του οφείλεται – μεταξύ άλλων- και στον κατακερματισμό των επιχειρήσεών του ως προς τα ΚΑΔ αναφοράς), καθώς και τη δημιουργία ξεχωριστού ΚΑΔ επιχειρήσεων διοργάνωσης εκδηλώσεων προορισμού.
«Ο συντριπτικός αριθμός των προγραμματισμένων γάμων και κοινωνικών εκδηλώσεων από το εξωτερικό ακυρώθηκε ενώ και αυτές που πραγματοποιήθηκαν έγιναν με βάση τους ισχύοντες περιορισμούς του ΕΟΔΥ και της Πολιτείας ως προς τον αριθμό των συμμετεχόντων. Εκτός από τις απώλειες της φετινής σεζόν, όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται στην επιστολή προς τον κ. Βεσυρόπουλο «λόγω της φύσης της συγκεκριμένης εργασίας τίθεται εν αμφιβόλω και η επόμενη σεζόν καθότι είθισται οι εν λόγω εκδηλώσεις να προγραμματίζονται κατ`ελάχιστον έξι – εννέα μήνες νωρίτερα».
Όπως επισημαίνουν οι διοργανωτές, πρόκειται για έναν όχι τόσο γνωστό στο ευρύ κοινό, αλλά δυναμικά ανερχόμενο κλάδο του τουρισμού στην χώρα μας, που προβάλλει τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας ως ελκυστικού προορισμού και μάλιστα σε ένα κοινό που ξοδεύει πολλά περισσότερα σε σύγκριση με τον συνήθη τουρισμό αναψυχής.
«Παρότι εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο των εσόδων προερχόμενων από τον τουρισμό -κυρίως αναφορικά με τη διοργάνωση γάμων προερχομένων από το εξωτερικό- αποτελεί διακριτό δυναμικό κλάδο υψηλής προστιθέμενης αξίας», αναφέρεται σχετικά. Οι ελληνικοί προορισμοί που συγκεντρώνουν τη μεγαλύτερη ζήτηση με το μεγαλύτερο μερίδιο είναι, όπως είναι εύλογο οι premium προορισμοί της χώρας όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος, όπου αντίστοιχα πραγματοποιούνται πιο «ακριβοί» γάμοι, επίσης η Ρόδος, η Κρήτη, η Πάρος, η Κεφαλλονιά κ.α..